poster

Všichni to vědí

  • Španělsko

    Todos lo saben

  • Francie

    Everybody Knows

  • Itálie

    Tutti lo sanno

  • Slovensko

    Všetci to vedia

  • Nový Zéland

    Everybody Knows

  • USA

    Everybody Knows

  • Velká Británie

    Everybody Knows

  • Austrálie

    Everybody Knows

  • Kanada

    Everybody Knows

Drama / Thriller / Psychologický

Španělsko / Francie / Itálie, 2018, 132 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • chelseaman22
    **

    Všichni vědí, že Penelope a Javier jsou špica všech špic a tudíž bych očekával, že budou účinkovat ve filmu, který bude mít hlavu a patu. Namísto toho vám je ilustrována situace unesené dívenky, kterou někdo unesl bez zjevného důvodu. Po dobu zmizení této dívenky jste jakž takž v napětí, abyste nakonec zjistili, že závěr je tak nepříjemně překvapivý, že bych z fleku scénáristovi Asghar Farhadi udělil Razzies za scénář. 40 % Celosvětový příjem k 17. 9. 2019: $18,000,000, což je 1,53 násobek rozpočtu(19.9.2019)

  • Marze
    ***

    Tento psychologický thriller po nadějném začátku postupně selhává. Vypráví o otevírání starých tajemství a ran a napětím příliš neoplývá. Ale jak příběh odkrývá jednotlivé vrstvy, trochu se pod kůži dostává. Je to atmosférické a vyvolávající vzpomínky. Má to srdceryvné scény. Trochu jsme si ale připadal, jako bych si koupil vstupenku na film s Liamem Neesonem a místro toho se ocitl na Strindbergově hře. Ztracen někde mezi Agathou Christie a Achilesem. Farhadi je výborný scénárista a umí dobře pracovat s herci, ale tento film je jen souhrn jeho částí. Íránský režisér Asghar Farhadi, jehož snímky Klient a Rozchod Nadera a Simin vyhrály cizojazyčné Oscary, si na španělské půdě počíná opatrněji než v kulisách domova. Jako by si nebyl jist, nakolik může do své obvyklé úspornosti vpustit jižní temperament. Také si dlouze připravuje vztahovou arénu přeplněnou postavami, čímž zvyšuje jednak metráž díla, jednak jeho nepřehlednost; navíc žánrově neustále přepíná mezi melodramatem a detektivkou. Zkrátka natočil už průkaznější filmy, nicméně tam, kde se může opřít o herce, má vyhráno. Ve filmu Všichni to vědí naštěstí není poněkud kostrbatá zápletka rozhodující. Nad ní stojí věrná nálada ovíněné idyly domáckého městečka žijícího veselými svatebními přípravami, do níž se s výbuchem přirozeného strachu a vyčkávavé bezmoci vkrádá hysterie minulých křivd, a zejména pak herci, od dětských až po představitele hrdinčiných rodičů. Přestože hlavní pozornost na sebe celkem pochopitelně strhávají Bardem s Cruzovou, značný podíl na autentickém zážitku nese tichá souhra celého obsazení. A pokud jde o řešení kriminálního případu naroubovaného do romantického psychothrilleru, nelze prozradit více než dvě drobné nápovědy. Že dobří režiséři nepotřebují vydírat diváky názornou krví a že rozbolavělé matky stojící mlčenlivě v pozadí vědí vždycky své. Otec s rodinou nemohl přijet z Argentiny do Španělska na svatbu, údajně kvůli práci. Což je jen jedna z mnoha klamných indicií ve snímku. Režisér Farhádí stále umí paralelně rozvíjet několik silných a propletených témat, ale výsledkem už není fascinace, spíš občasné uznalé pokývání hlavou. Diváka silněji zasáhne třeba atmosférický detail hodin na staré zvonici, kolem nichž posedávají holubi. Čas je ostatně jedním z témat filmu.(24.12.2019)

  • BOURQUE
    ***

    Thriller-Krimi zabalený do rodinného hniezda. Na 130 minút to tempo, ktoré zvolil pán Farhadi, je pomalé a rozhodne je na úkor kvality. Na záver nečakajte nejaký veľký „wau“ okamih. Z hereckej stránky skvelá dvojica P. Cruz a J. Bardem (R. Darín tu len asistuje). Osobné hodnotenie: 73% (***) (20.5.2019)

  • Ukrizku
    ****

    Po přečtení komentářů v podstatě musím souhlasit s kritikou jednoduchosti děje, předvídatelnosti otcovství i nepochopitelných pohnutek přílišného množství herců... jenže mistrovské herectví obou hlavních postav, sociokulturní autentičnost španělské rodiny a vrstevnatost prožívané úzkosti mě vtáhly dovnitř toho, co se dělo na plátně. Neseděla jsem v kině, ale byla jsem tam s nimi. A to mě dostalo.(24.2.2019)

  • Myshkin
    ***

    No nezlobte se na mě, ale kdo je schopen toto nazvat telenovelovým dramatem, musí být poleno. Přemýšlím, jak to, že se na tom tolik lidí tady shoduje? Možná ty španělské asociace, kdykoli vidíme vztahové drama a slyšíme jména Fernando, Antonio... hned každý myslí na telenovelu. Přiznávám, i mně se některé předchozí Farhádího filmy líbily víc, ale obdivuju, jak snadno dokázal přejít do španělského prostředí a vytvořit zápletku, která působí autenticky, s místní mentalitou, atmosférou i všemi detaily. Jako u každého jeho filmu je člověk v napětí a stresu spolu s postavami, přemýšlí a čeká, co bude dál. Charaktery postav budované nejdřív pomocí subtilních detailů, podpořené skvělými herci, kteří jsou u Farhádího taky samozřejmostí. O pár minut to myslím zkrátit šlo, ale celkově to byl působivý zážitek.(24.3.2020)

  • - Penélope Cruz prohlásila, že Laura byla zatím nejsložitější postavou, kterou kdy hrála. (Duoscop)

  • - Ve filmu si také zahráli obyvatelé města Torrelaguna. (griph)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 8. května 2018 na filmovém festivalu v Cannes. (Stoka)