Reklama

Reklama

Profil

(festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Minimalistický thriller Timura Bekmambetova sleduje investigativní novinářku Amy, která vyšetřuje internetové praktiky Islámského státu při náboru mladých evropských dívek do vlastních řad. Založí si falešný facebookový profil, na němž se vydává za radikální muslimku. Vzápětí je kontaktována Bilelem, jedním z klíčových členů ISIS, jemuž se podaří získat její náklonnost. Amy brzy přestane vnímat rozdíly mezi skutečností a virtuální realitou, čímž se vystavuje čím dál tím většímu nebezpečí. Osobitý snímek, jenž vychází z reálných zkušeností francouzské novinářky Anny Erelleové, buduje zneklidňující atmosféru pouze prostřednictvím počítačové obrazovky. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (43)

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Není to už tak úplně originální koncept, přece jen pár filmů z monitoru počítače či telefonu jsme už viděli. A tak nepřekvapí spousta propracovaných detailů, jichž si člověk během sledování ani nevšimne (respektive pouze náhodou). To je už ale spíše standardem, a tak tyhle filmy mohou zaujmout hlavně tím, že mají neotřelý příběh, který dokáže i navzdory repetitivní formě udržet pozornost. A to se Bekmambetovovi docela daří, kdyby jen díky silnému námětu. I pokud se ale nezajímáte o situaci kolem Islámského státu a nečekaně propracovaných technik, jimiž prorůstá "naši" západní společnost, tak i samotný motiv překračování hranic v práci je zábavný. A leckdy dokonce napínavý. Nikterak zlomový, leč povedený kus. ()

Chrysopras 

všechny recenze uživatele

Je to radost, když se takhle protne obsah s formou! Nejspíš koncept filmu prostřednictvím sociálních sítí není taková novinka, jak se TB snažil zdůraznit, ale to nic nemění na tom, jak ( dle ohlasů v Puppu nejen ) mě Profil naprosto vtáhnul do děje. A kombinace nebezpečí virtuální reality a IS je díky vedení děje i výkonům herců opravdu strhující... Krásná tečka mé účasti na 53. KVIFF ()

Reklama

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Po technické stránce nesmírně pečlivě a do detailu propracovaný film se silným námětem i působivým průběhem, jehož největší problém však spočívá v úplném základu - v nevěrohodnosti výchozí situace. Těžko věřit tomu, že by se investigativní novinářka pokusila infiltrovat ISIS jen tak z fleku, s nulovou přípravou a bez základní orientace v problematice Islámského státu, myslet si, že jí to projde, a ještě se navíc do celé té věci tak emocionálně zaangažovat. Druhá věc je, že zkušený terorista, který převáží z Evropy do Sýrie několik dívek týdně, okamžitě neprokoukne naivní holku se zcela evidentně nově založeným facebookovým profilem a prázdnou pracovní plochou počítače, kde není nic než obrázek s čerstvě staženou tapetou té plochy. ()

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Anonymita sociálních sítí se zmítá mezi svými protipóly. Své o tom ví i novinářka Amy, která má možnost získat jméno ve světě médií (a peníze na nájem londýnského bytu) reportáží, která odhaluje taktiky a postupy recruiterů ISIS. Ti ročně nalákají do Sýrie desítky mladých evropských dívek, jejichž osud má většinou dost podobný a zřejmý konec. Anonymita sítí a znalost technologií přináší Amy nespočet možností, jak proniknout do promyšlených taktik těchto extremistů a celý postup vyzkoušet krok po kroku na vlastní kůži. Ty samé možnosti však anonymita poskytuje i druhé straně, jež dovede s lehkostí vykonstruovat vlastní silné příběhy a vtáhnout osobu na druhé straně sítě přímo do jejich děje. Začíná hra o silnější strategii, v níž se ISIS díky zkušenostem a přesně cílené hře na soucit, pochopení, souznění a lásku, pohybuje o dost přirozeněji. Amy den po dni ztrácí přehled, kde je hranice virutální reality, zapomíná na svá pravidla i na svůj vlastní život. A nejsou to sliby majetku, bytu a darů, čemu ona a další dívky podléhají, jsou to právě ta hezká slova, soucit, obdiv a společné virtuální zážitky, které dovedou zamotat hlavu. Timur Bekmambetov, u nás známý především pro snímek Wanted, představuje Amy, Biela i ostatní postavy pouze prostřednictvím Amyho MacBooku, snímek se odehrává na jejich facebookových profilech, v konverzacích, videohovorech na Skypu, tedy způsobem, kterým jsme dnes všichni zvyklí nejen přijímat informace, ale také prožívat emoce. Spolu s Amy se ocitáme v příběhu o tom, jak se pragmatická inteligentní žena téměř lusknutím prstu promění v oběť vlastní hry. O tom, že lásku lze očividně vyvolat pár hezkými slovy, správnými kroky a častým kontaktem, a snad i o tom, že pokud nemáte výborně promyšlenou taktiku zabijáka z ISIS, žít dva paralelní životy je prakticky nemožné. Snímek inspirovaný skutečnou událostí z Francie mrazí a zároveň přináší hluboký a empatický vhled do tématu, který dnešní Evropa nemá ještě zdaleka zpracovaný. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Filmů a seriálů využívajících k naraci pouze počítačové obrazovky pořád ještě nevzniklo tolik, aby se mi tento koncept nějak omrzel a abych ho přestala považovat za originální. Snažila jsem se vnímat i detaily provedení (například jestli hodiny na monitoru odpovídají času, o kterém hovoří hlavní hrdinka) a skláním se před tvůrci, že si všechno jaksepatří ohlídali, aby snímek působil věrohodně. Za sebe musím konstatovat, že mě příběh novinářky Amy pohltil a bála jsem se spolu s ní o výsledek jejího riskantního úkolu. Dění na plátně/Amyině počítači nenechá diváka příliš často vydechnout, proto mi nějaké nesrovnalosti "docvakly" až po skončení projekce, přesto se jedná o povedený thriller a vůbec se nedivím, že právě snímky z festivalové sekce Jiný pohled (kromě "Profilu" také "Tísňové volání") tolik bodují v divácké anketě. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (7)

  • Amy si ako profilový obrázok na Skype vyberie kresbu Snehulienky v hidžábe. Anna Erelle, novinárka zo skutočného života, si pre svoju profilovú fotku vybrala kreslený obrázok princeznej Jazmíny z Disneyho filmu Aladin (1992). (Arsenal83)
  • Film je založený na knihe francúzskej novinárky Anny Erelleovej "V koži džihádistky" o jej vyšetrovaní náboru mladých žien ISIS. (Arsenal83)
  • V úvodnej scéne si Amy začne vytvárať svoj falošný profil na Facebooku. Prvé meno, ktoré zadá, je „Anna“. Ide o úmyselný odkaz, keďže ide o meno skutočnej osoby, o ktorej je tento film natočený, francúzskej novinárky; „Anna Erelle“. (Arsenal83)

Související novinky

Nej filmy roku a PF 2019!

Nej filmy roku a PF 2019!

31.12.2018

Film, od kterého jsme kvůli komplikacím při natáčení (výměna režiséra) raději nic velkého nečekali. Bohemian Rhapsody. Dnes suverénně nejoblíbenější a masami nejlépe hodnocený filmový šlágr roku.… (více)

Reklama

Reklama