poster

Zloději

  • Japonsko

    Manbiki kazoku

  • Japonsko

    万引き家族

  • Slovensko

    Zlodeji

  • USA

    Shoplifters

  • Nizozemsko

    Shoplifters

  • Velká Británie

    Shoplifters

Drama / Krimi

Japonsko, 2018, 121 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ****

    Nepřiznané volné pokračování Jaký otec, takový syn. A jakkoli se Koreeda věnuje shodnému tématu, tak nahlíženo je na něj ze zcela jiné, o nic méně zajímavé a nezvyklé, perspektivy. Jak již je u něj dobrým zvykem, tak opět platí, že navzdory tématu, které k tomu vyloženě vybízí, je to prosto jakéhokoli patosu či citového vydírání. Nikoli však emocionálního dopadu. V současné světové kinematografii stěží najít "lidumilštější" snímky než jaké točí s železnou pravidelností právě Koreeda; veškeré jeho postavy jsou ve své nedokonalosti dokonalé a živoucí jako málo jiných. Má je všechny rád, žádnou neodsuzuje. A divák s ním.(4.10.2018)

  • Slarque
    *****

    Neokázalý pohled na rodinu v dnešní moderní společnosti. Empatický film, jehož tvůrce ho ovšem má perfektně promyšlený a zcela pod kontrolou. Proto se spoustu informací dozvídáme postupně (vlastně až do úplného závěru), což nás nutí neustále přehodnocovat svůj postoj k jednotlivým postavám. Film, který mě přiměl přemýšlet nad tím, co všechno je špatně v mé rodině.(5.10.2018)

  • MikO_NR_1909
    ****

    Kore'eda možno nie je najinovatívnejším, ale vzácne miesi ľudovú úprimnosť, emócie a ťažké skúšky osudom. Je takým japonským Satyajit Rayom. Kladie dôraz na vyváženú psychologickú zložku aspektom prítomného momentu prežívania a spracovávania podnetov a je nekompromisný v dôsledkových rozuzleniach príčinnosti týchto sporov. Filmu dominuje minimalistický formalizmus, ale mimoriadne citlivo ho rozvetvuje do ďaleko dôslednejších detailov. Medziľudské väzby poníma ako istý ekvivalent bližšie nešpecifikovaného pocitu bezpečia napriek zlej sociálnej situácii, ale nevyvoláva v divákovi lacný efekt spolupatričnosti nižšej triedy "bojujúcej" o svoje šťastie. Ono to nie je vykalkulovaný efekt, ale proces širokospektrálneho pochopenia situácie. A to je dôležité vo filmoch, ktoré majú globálnu relevanciu.(30.9.2018)

  • Tft
    ****

    Chodit do školy musí jenom ti, kdo se nemůžou učit doma a pokud člověk nepožaduje výkupné nejedná se o únos. Dvě z několika lží, kterými se ústřední rodina filmu uklidňuje, je na nich ovšem vidět, že jim upřímně nevěří – tyhle dvě lži představují v menším měřítku myšlenku celého filmu. Stejně jako si rodinka z předměstí Tokia něco nalhává, Hirokazu Koreeda nutí diváky dělat to samé. Odvážně, s přehledem, lehkostí a se zkušeností ostříleného režiséra dokáže manipulovat s publikem, ale ne nijak násilně, téhle manipulaci se podvolíte dobrovolně a právě díky tomu jsou Shoplifters jedním z nejvíce hořko-sladkých filmových zážitků letoška. Koreeda nechává diváky oblíbit si celou rodinku zlodějů co nejvíce a věnuje tomuhle úkolu většinu stopáže filmu, Shoplifters jsou tak překvapivě většinu času spíš veselou rodinnou dramedií, u které se budete dobře bavit a užívat si společnost téhle prazvláštní rodiny. Jenže by to nebyl Koreeda, aby v závěrečné části filmu neudeřil hluboko do pocitů diváka a nevznesl několik témat, nad kterými můžete po skončení filmu sáhodlouze přemýšlet. Ústředním tématem, které film rozebírá je rodina nebo spíš význam tohoto slova. Pěti členná rodina v úvodu filmu přijímá dalšího člena – malou holčičku, kterou si najdou hrát v mrazivém počasí samotnou před domem, cestou z jednoho z jejich „nákupů“. Koreeda používá „unesenou“ Yuri jako element, který naruší tradiční chod rodiny, zároveň ale i jako element, který rodinu ještě více spojí, aby poté došlo k jejímu úplnému rozpadu. Shoplifters jsou komplexním rodinným filmem, se skvělými hereckými výkony, režijní prací, která vypadá lehce, tak jak to u obtížných věcí, které když dělá mistr svého řemesla vypadají a jsou zároveň netradičním náhledem do Japonské kultury a jejích tradic. Koreeda potvrzuje svůj status jednoho z předních hlasů Japonské kinematografie a hlavní cena z Cannes mu opravdu nepřipadla náhodou. Natočil film, který vás naplní radostí a hřejivými pocity, následně vám tohle všechno vezme a na konci ve vás nechá prázdnotu, v téhle temné prázdnotě, ale nechává malou jiskru světla. Takhle nějak bych shrnul pocity, které Shoplifters vyvolávají, je pak jen na divákovi, jestli si z filmu odnese jen to pozitivní a tu hořkost vytěsní, nebo se nechá závěrem filmu strhnout. To je na Shoplifters to nejlepší, nechávají na divákovi, aby se rozhodl, sami o sobě jsou v jádru „jen“ příběhem o jedné zvláštní rodince zlodějů, které svedla dohromady jejich trnitá životní cesta. 89%(8.10.2018)

  • killerbean
    ****

    Veľmi dobre plynúci film, ktorého hlavná sila bola v rozporuplných charakteroch a zvláštnej štruktúre vzťahov. Postavy boli na jednu stranu sympatické, na druhú stranu nesúhlas s ich životným štýlom tieto sympatie búral. Možno to chcelo trochu väčší zvrat, plus záver bol predvídateľný - možno skôr neodvratný. Celkovo ale príjemný film, pri ktorom som si ani neuvedomil tie dve hodinky. 80% Be2Can 2018 - Kino Film Europe(3.10.2018)

  • - Natáčelo se v Japonsku v Tokiu. (Varan)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 13. května 2018 na Cannes FF. (Varan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace