poster

Dogman

  • Itálie

    Dogman

  • Francie

    Dogman

  • Slovensko

    Dogman

  • Nový Zéland

    Dogman

  • Velká Británie

    Dogman

  • Austrálie

    Dogman

Drama

Itálie / Francie, 2018, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ***

    „JE TO PROBLÉM NÁS VŠECH. VŠECH TADY. TAKŽE HO MUSÍME ŘEŠIT VŠICHNI. A ŘEŠENÍ EXISTUJE. NAVRHUJU HO JEDNODUŠE ZABÍT...“ /// Takovej ten film, kde je od začátku jasný, kdo je dobrej a kdo špatnej… Prostě ze života. A ten většinou s těma hodnejma vyjebává… Rozumnej arťák. Arťák proto, že zbytečně natahujou obyčejný scény. Ne moc, ale… Sledujeme osud chlapíka, kterej upadá postupně do neštěstí – za což si ale (jak jinak) může sám. Takže vlastně jde vo takový čekání na pomstu (fakt nechápu, proč 105 minut?). A navíc to končí… to jako to fakt nemůžou dopovídat? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem všech nejlepší kamarád. Teda aspoň to říkaj, když je držím pod krkem. 2.) Rád popírám pravidla. Teď třeba to, že silnější pes mrdá. 3.) Thx za titule num71. “. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(2.12.2018)

  • leila22
    ****

    Mrazivý príbeh odohrávajúci sa na chudobnom predmestí, ktorému vládne bývalý boxerista Simoncino. Terorizuje okolitých ľudí, no nikto sa mu neodváži vzoprieť. Jeden z jeho zdrojov drog je Marcello (Marcello Fonte), ktorý vlastní súkromný salón pre psy a vo voľnom čase sa starostlivo venuje svojej malej dcérke. Veľmi zaujímavo sú nám podávané kontrasty v jeho osobnosti – na jednej strane je dealerom drog a kamarátom surového násilníka, na strane druhej sledujeme jeho dojemný vzťah k zvieratám a obrovskú lásku k dcére. Keď Simoncino pod vplyvom svojich absťákov začne hrotiť situáciu a rozhodne sa prepadnúť zlatníctvo Marcellovho kamaráta za vidinou rýchleho zárobku, Marcello s ním odmieta naďalej spolupracovať. Z lúpeže je nakoniec podozrivý sám Marcello a za mrežami končí namiesto skutočného vinníka on. Pobyt vo väzení mu dá dostatok priestoru na to, aby si určité veci zhodnotil, zbavil sa masky dobráka a naplánoval surový plán pomsty... *Videné na MFF Cinematik, 2018.(1.10.2018)

  • Othello
    ***

    Těm co to v tom našli upřímně závidím. Za mě Garrone neposkytuje žádný návod k postavě, u které jsem nechápal čím je definovaný její charakter a motivace, takže jsem se rozhodl přijmout podezření, že se zkrátka rozhodl prodat melodramatický příběh naivního dobráckého outsidera (roztomilá dcerunka a pejsánci included), kterému se tak nějak smutně nedaří. A nádavkem to ještě osolit double feature dojemnou pohádkou o herci z okraje společnosti, jehož objevili někde ve škarpě a do rána jej vybavili palmou z Cannes. Fantastická kamera, výprava a herectví bohužel pak nedokáží zahladit problém z největších a to ten, že tomu filmu zkrátka nevěřím.(22.1.2019)

  • radektejkal
    ****

    Kdyby měl Gilles Deleuze ještě šanci vidět tento film, možná by řekl, že je to typický případ "stávání se zvířetem", "stávání se psem". Marcello (Fonte) se stává psem nikoli vzezřením či ústrojenstvím, jen prochází jakýmsi neurčitým životním stádiem, kdy v důsledku společného života se psy a z lásky k nim a vzhledem ke své psí situaci, začíná přejímat psovské reakce a psovské "uvažování", takže v závěru, kdy se snaží dokázat, že psem není, dokazuje jen, že jím už je - jako by pejsek pobíhající kolem něj, už předjímal jeho vlastní bytí (zatímco Marcello se jen tak bezradně tváří). Poměr mezi Marcellem a Simoncinem nelze objasňovat z pohledu agresor/šikanovaný ani mučitel/trpitel ( (tento poměr by musel projít nějakým vývojem, a scénáristé jej také záměrně neobjasňují). Zatímco obtížně pochopitelné úchylky (chování na policii - psí věrnost, rozbití motocyklu - psí vztek, přání zavřít psa do klece, nesmyslné nošení mrtvoly - pokus o nové zapadnutí do psí smečky, a další) jsou právě filosofií "stávání se zvířetem" snadno objasnitelné. Pozn.: Matteo Garrone zde navazuje na tradiční výrazové prvky italské kinematografie, které, jak i jinde, se osvědčily i zde.(11.1.2020)

  • theSaint
    ***

    Asi pocházím z jiného vesmíru, jelikož hlavní hrdina, "dobrák od kosti", se kterým tu většina uživatelů sympatizuje, mi byl odporný stejnou měrou jako onen nezřízený násilník. Dobré srdce? Ale kdeže. Lítost? Ani v nejmenším. Někoho tak blbého, aby člověk pohledal. Když sledujete jednání hlavní postavy, tak vás napadne označení 'retard', doslova vás irituje. Takový hlupák, neschopný predikovat následky svého jednání, už vzbuzuje doslova pohrdání. Slaboduchý Marcello spíše než dobrým srdcem oplýval strachem a vychcaností. Ten vůl dostal co zasloužil.(16.2.2020)

  • - Práva na distribuci Dogmana na filmovém trhu v Berlíně koupily společnosti z Německa, Polska, Španělska, Portugalska nebo Ruska, přestože viděly pouze plakát, nikoliv ještě hotový film, napsal oborový časopis Variety. Podle něj to svědčí o důvěře, které se režisér v branži těší. (Zdroj: Aktuálně.cz)

  • - Spoiler: Příběh je inspirován jedním z nejznámějších kriminálních zločinů v poválečné Itálii, kdy 27letý psí kadeřník uvěznil a zavraždil oběšením bývalého boxera, který ho šikanoval. Ten se k vraždě přiznal. (vojacekr)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 16. května 2018 na Cannes FF. (Varan)