poster

Dogman

  • Itálie

    Dogman

  • Francie

    Dogman

  • Slovensko

    Dogman

  • Nový Zéland

    Dogman

  • Velká Británie

    Dogman

  • Austrálie

    Dogman

Drama

Itálie / Francie, 2018, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ****

    Dogman stojí pevne "na neorealistických základoch", čiže na "shoulders of giants", ale je aj veľmi svojský. Nie každá sociálna dráma musí byť ťažkým artom, Dogman, dovolím si povedať, chytí a nepustí svojho diváka od začiatku do konca, ako poriadny pittbul. Nedá nespomenúť herecké výkony oboch hlavných predstaviteľov, pretože vyznievajú tak autenticky, až si nedokážem predstaviť, že títo herci by mohli byť v civile iní a že za kamerou mohla panovať iná atmosféra ako je pred kamerou v kine. Pokiaľ teda máte Taliansko zafixované ako jednu z ikonických krajín západného ekonomického zázraku, tak Garrone vás výberom lokality a postáv veľmi drsne vyvedie z omylu. Alebo choďte radšej pre kľud duše na nákupy do milánskej fancy pasáže.(26.10.2018)

  • Sarkastic
    ****

    Další příjemné překvapení z Itálie. I když je pravda, že člověku je při jeho sledování místy dost smutno. Hlavní hrdina (skvěle zahraný) si sice může za své problémy částečně sám, ale přitom je to vlastně hodný člověk, který si chce jen v klidu žít svůj malý, obyčejný život, a mé sympatie rozhodně měl. A to i ve chvílích, kdy jednal na první pohled možná trochu hloupě/nepromyšleně, mám tím na mysli scény jako mrazák, zavření do klece, poskytnutí klíčů, no a samozřejmě výslech (u kterého jde krásně cítit, co Marcello prožívá, a že jeho dilema je rozhodováním mezi 2 možnostmi, z nichž jedna znamená ztrátu kreditu a svobody, druhá ohrožení života a rodiny). Pak už divák jen smutně sleduje, jak se „Dogman“ postupně ocitá v čím dál víc bezvýchodné situaci, která vede k zoufalému činu (zmínky o neorealismu v tomto případě nejsou jen výkřiky do tmy, i prostředí, ve kterém se děj odehrává, ho připomíná). Otevřený konec sice úplně nepotěšil, na druhou stranu byl o tom, aby divák znovu přesně pocítil to, co Marcello. Za mě silné 4*.(30.12.2018)

  • Happens
    ****

    Italové umí natočit drama z těch svých spravedlností zapomenutých ulic. Celý film terorizovaný chudák je směřován k určitému činu, který je predikovatelný, nicméně to, jak si s tím poradil režisér a nenechal tak sklouznout snímek k popové srajdě s uspokojením divákovy chuti po pomstě, nicméně naopak dokonale zpracoval drobné šílenství v nevyhnutelném činu.(14.5.2019)

  • Houbiczska
    ***

    Hodně neotřelé a originální téma, které je někde bohužel realitou, je divákům podáno hezky realisticky a bez filmových mainstreamů. Od začátku zajímavá a docela poutavá story jednoho městečka, které je "terorizováno" feťákem. Nic převratného a světoborného, ale dívalo se na to celkem hezky, některé scény dost napnuly a zamrazily a život hlavní postavy byl zajímavý.(28.6.2019)

  • theSaint
    ***

    Asi pocházím z jiného vesmíru, jelikož hlavní hrdina, "dobrák od kosti", se kterým tu většina uživatelů sympatizuje, mi byl odporný stejnou měrou jako onen nezřízený násilník. Dobré srdce? Ale kdeže. Lítost? Ani v nejmenším. Někoho tak blbého, aby člověk pohledal. Když sledujete jednání hlavní postavy, tak vás napadne označení 'retard', doslova vás irituje. Takový hlupák, neschopný predikovat následky svého jednání, už vzbuzuje doslova pohrdání. Slaboduchý Marcello spíše než dobrým srdcem oplýval strachem a vychcaností. Ten vůl dostal co zasloužil.(16.2.2020)

  • - Práva na distribuci Dogmana na filmovém trhu v Berlíně koupily společnosti z Německa, Polska, Španělska, Portugalska nebo Ruska, přestože viděly pouze plakát, nikoliv ještě hotový film, napsal oborový časopis Variety. Podle něj to svědčí o důvěře, které se režisér v branži těší. (Zdroj: Aktuálně.cz)

  • - Režisér Matteo Garrone nutil Marcella Fonte během natáčení některých scén pít whiskey, aby se snáz vžil do role. (vojacekr)

  • - Role Marcella byla nabídnuta Robertu Benignovi, roli však odmítl. (Stoka)