poster

Dogman

  • Itálie

    Dogman

  • Francie

    Dogman

  • Slovensko

    Dogman

  • Nový Zéland

    Dogman

  • Velká Británie

    Dogman

  • Austrálie

    Dogman

Drama

Itálie / Francie, 2018, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • InTerrre$
    *****

    City western adaptující příběh Davida a Goliáše. Ovšem vítězství Davida není sladké, ani hořkosladké, ale hořké. Garrone ukazuje sestup Marcella do pomstychtivosti neuvěřitelných rozměrů. Marcello Fonte i jako neherec dokázal zkřížit Buster Keatona a Petera Lorrema s nepříjemnou drásavostí diváckých očekávání.(30.10.2018)

  • Malarkey
    ****

    Hlavní postava Dogmana je asi nejzajímavější filmovou postavou, co jsem za hodně dlouhou dobu viděl. Nelze mu nefandit, ale na druhou stranu jste na něj nasraní v určitých momentech, kterými se příběh ubírá. Přitom prostředí je správně ponurý, lidé jsou správně Italští. Všichni tu tak jako zapadají, jak balíček karet do krabičky. A jelikož je všechno poměrně precizní a některé záběry jsou jak ty nejkrásnější záběry z italského, poměrně nehezkého podzimního, pobřeží, tak očekáváte, že ta pomsta, o které tento film vlastně je, dopadne tak jako filmově…a ona nakonec dopadne tak jako…absurdně. Závěr mi chyběl trošku důslednější a věcnější, jinak určitě jeden z předních italských filmových zážitků.(26.2.2019)

  • radektejkal
    ****

    Kdyby měl Gilles Deleuze ještě šanci vidět tento film, možná by řekl, že je to typický případ "stávání se zvířetem", "stávání se psem". Marcello (Fonte) se stává psem nikoli vzezřením či ústrojenstvím, jen prochází jakýmsi neurčitým životním stádiem, kdy v důsledku společného života se psy a z lásky k nim a vzhledem ke své psí situaci, začíná přejímat psovské reakce a psovské "uvažování", takže v závěru, kdy se snaží dokázat, že psem není, dokazuje jen, že jím už je - jako by pejsek pobíhající kolem něj, už předjímal jeho vlastní bytí (zatímco Marcello se jen tak bezradně tváří). Poměr mezi Marcellem a Simoncinem nelze objasňovat z pohledu agresor/šikanovaný ani mučitel/trpitel ( (tento poměr by musel projít nějakým vývojem, a scénáristé jej také záměrně neobjasňují). Zatímco obtížně pochopitelné úchylky (chování na policii - psí věrnost, rozbití motocyklu - psí vztek, přání zavřít psa do klece, nesmyslné nošení mrtvoly - pokus o nové zapadnutí do psí smečky, a další) jsou právě filosofií "stávání se zvířetem" snadno objasnitelné. Pozn.: Matteo Garrone zde navazuje na tradiční výrazové prvky italské kinematografie, které, jak i jinde, se osvědčily i zde.(11.1.2020)

  • misterz
    ***

    Je nad slnko jasné, že Matteo Garrone patrí k súčasným veľkým režisérskym hviezdam talianskeho filmu. Je to patrné aj tu - nádherná kompozícia jednotlivých scén, pekná kamera, výrazné postavy, vynikajúce herecké výkony... Na druhú stranu mám ale trocha problém s obsahom, hlavne so záverom. Takmer celý film bol v tomto smere dobrý, už som si premýšľal nad pointou, myšlienky dával do súvislosti s realitou čo nás obklopuje keď.... keď prišiel záver a mne nič z toho nedalo zmysel. Vôbec som nič nepochopil, jediné na čo som sa zmohol bolo pozerať sa na obrazovku ako taký puk. Žiaden zmysel, žiaden význam... nič som si z toho neodniesol. Inak chcelo sa mi veriť, že Marcello bol dobrý a slušný človek (keď si odmyslíme tie drogy) a v súvislosti s ním ma preto napadla jedna pekná myšlienka - to najhoršie čo sa môže stať, je naštvať slušného človeka. Alebo ako sa vraví... hrniec raz vykypí. Tak rád by som dal aspoň štyri hviezdy, no nemôžem. Ten záver bol na môj vkus vážne dosť čudesný. 69/100(21.11.2018)

  • Morholt
    ****

    Hlavní hrdina si chce jen v klidu vydělávat obskakováním čoklíků, občas si přilepšit drobnou levárnou a být dobrým tátou, ale díky místnímu sígrovi se mu to i přes veškerou snahu nedaří. Když se ocitne na úplném dně, rozhodne se svému trýzniteli postavit, ale je otázka, zda to bude něco platné. Lítost je asi nejsilnější emoce, kterou film vzbuzuje. Fonteho postavě nejde nefandit, ale vzhledem k celkovému uchopení látky a bezútěšné atmosféře rozflákaného předměstí jsem měl prakticky celou dobu pocit, že tohle nemůže dobře dopadnout. Jestli bylo Garroneho záměrem hodit na diváka deku, tak se mu to v mém případě bezezbytku podařilo. I proto mě nakonec zklamal samotný závěr, kvůli kterému nemůžu pětkovat. Ale je to jen o fous. 85%(6.1.2019)

  • - Práva na distribuci Dogmana na filmovém trhu v Berlíně koupily společnosti z Německa, Polska, Španělska, Portugalska nebo Ruska, přestože viděly pouze plakát, nikoliv ještě hotový film, napsal oborový časopis Variety. Podle něj to svědčí o důvěře, které se režisér v branži těší. (Zdroj: Aktuálně.cz)

  • - Filmovanie snímky prebiehalo predovšetkým v Ríme, no exteriéry obchodu a pláží sa natáčali v Kampánii, severozápadne od Neapola. (MikaelSVK)

  • - Režisér Matteo Garrone nutil Marcella Fonte během natáčení některých scén pít whiskey, aby se snáz vžil do role. (vojacekr)