Reklama

Reklama

Jesus Christ Superstar Live

(divadelní záznam)
  • USA Jesus Christ Superstar Live in Concert (více)

Obsahy(1)

V říjnu roku 1970 spatřila světlo světa první nahrávka zcela nové a do té doby neprovedené rockové opery, kterou její autoři, skladatel Andrew Lloyd Webber a textař Tim Rice nazvali Jesus Christ Superstar. Jevištní premiéra se konala na Broadwayi o rok později. Během půlstoleté existence se dílo dočkalo mnoha překladů do různých jazyků včetně češtiny a vznikla hned dvě filmová zpracování (1973 a 2000). Dnes vám program ČT art přináší americké koncertní provedení, které bylo natočeno v předvelikonoční atmosféře v roce 2018 v historických prostorách Marcy Avenue Armory v Brooklynu před publikem čítajícím 1500 lidí. Vysílalo se pak o pár dnů později, přímo na Velikonoční neděli. V roli Ježíše vystoupila megahvězda, držitel devíti cen Grammy John Legend, jako Herodes pak zazářila rocková stálice Alice Cooper. V roli Kaifáše poznáme vynikajícího muzikálového zpěváka Norma Lewise, kterého jsme mohli vidět např. jako Javerta v koncertním provedení Les Miserables a který se mimo jiné stal prvním afroamerickým představitelem titulní role v muzikálu "Fantom opery". (Česká televize)

(více)

Recenze (32)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Trochu ma prekvapil takýto gangsta style tohto Ježiša Superstar, na ten predchádzajúci hipísacký som bol akosi viac zvyknutý. No ale taká bola doba vtedy v sedemdesiatkach a iná je dnes. Scéna z lešenárskych trubiek bola len nepodstatným detailom. Hudba aj texty muzikálu sú však natoľko geniálne, že by to mohlo pokaziť len veľmi falošné spievanie, a to som pri svojom pohľade bežného poslucháča nenašiel. Práve naopak, pri vyznaní Márie Magdalény som bol úplne namäkko a trochu mi je ľúto, že Norm Lewis (Javert z Les Misérables) dostal iba malú rolu Kaifáša. Nakoniec spokojnosť, síce nie dokonalá, ale vysoká. ()

nineweh 

všechny recenze uživatele

Bohužel. Tohle se nevyvarovalo nešvarů předchozích scénických uvedení, ale nepřineslo to ani nic moc nového. John Legend navzdory svým pěveckým kvalitám na roli Ježíše nestačí, přezpívá ho kdokoli ze zbytku obsazení (dokonce i Alice Cooper, který byl nakonec příjemným překvapením). Naštěstí Jidáše vybrali výborně, ten celý dojem trochu zachránil, ale já se radši zase vrátím ke svým oblíbeným verzím z minulosti. ()

Reklama

yntelygent 

všechny recenze uživatele

dve hvezdy....za Alice Coopera...to ostatne bol len komparz....on jediny ukazal,co to znaci headliner,hviezda,frontmen....koniec koncov vo svojej tvorbe to ma jaksi v naplni prace....rasova ideologia sa uz dostala aj sem....tak to sa desim co nas este caka.....ja nedelim ludi na ciernych a bielych....ja delim ludi na dobrych a zlych,blbych a mudrych....atd,ale Kristus asi nebol cierny,no co uz Black Live Matters mozno este napacha vela zla....John Legend bol ale fakt slaby a napisal by som to aj keby bol beloch,cinan alebo eskimak....aby si novodobi humanisti nemysleli,ze som zaujaty....hodnotim spev a umelecky dojem a nie farbu pleti.No a Z toho mi vyplyva,ze John Legend by Kamilovi Strihavkovi nemoho robit ani predskokana....Strihavka bol o nekolik levelov vyssie ...a ked som uz nasral tych anti rasistov,tak aj vyzorom....co je na tom zle....Jezis predsa nebol cernoch,tak sa nemate preco urazat,ze sa mi paci viac postava stvarnena bielym spevakom. ()

jprmusic 

všechny recenze uživatele

Postižen českou verzí nemohu lépe. Provedení? Trochu moc americké, ale dobrá. Ježíš byl černoch, Jidáš byl černoch .... tak jo no, proč ne. Alice Cooper - super. No a to by bylo asi tak všechno. Pak už následuje jen zoufalá pěvecká i herecká úroveň všech hlavních aktérů. A John Legend ? Tragická zpráva o úrovni americké hudby. Bída. ()

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Zkraje jsem se nemohla rozhodnout, jestli mi vadí to hodně moderní pojetí. Když ale vezmu do úvahy, že to, na co se díváme, vychází z rockové opery/muzikálu o Ježíši, což bylo a je samo o sobě dosti netradiční a pokrokové, a připustím, že do toho nějakým způsobem možná chceme jít s dobou, asi dokážu překousnout, že tady má na sobě Kristus kardigan a kecky a Jidáš lítá v hadrech s flitry (i když mi do toho pak třeba moc nesedí, že např. Máří Magdaléna už tak "s dobou" oděná není). Co ale určitě nepřekousnu tak snadno, jsou pěvecké výkony mnoha zúčastněných. Hudbu je radost poslouchat, některá přidružená taneční vystoupení jsou zajímavá, působivá, docela se mi líbily sborové pěvecké pasáže. V některých sólových pěveckých číslech mi ale skoro až přišlo, že ti lidi vysloveně trpí, jak se (často dost neúspěšně) snaží popasovat se svými party, na které zřejmě úplně nemají. Kámen úrazu je z mého pohledu výběr JL do hlavní role. Ne, že bych si myslela, že je špatný zpěvák, ale barvou hlasu ani projevem se mi na Ježíše vůbec nehodí a některé party téhle jistě ne zrovna jednoduché role jsou prostě asi nad jeho síly... Celkově v téhle koncertní verzi asi nebyl nikdo, kdo by mě svým pojetím ztvárňované role nějak více zaujal. Když dobře, tak to ti lidi (někdy) zazpívali tak, že se to dalo poslouchat, ale asi nic víc, nic míň... Ocenila bych závěr, provedení ukřižování bylo vizuálně velice působivé. A taky mám po sledování téhle moderní verze JCHS docela chuť "jít k základům", podívat se na film z roku 1973. A pak třeba na českou muzikálovou verzi. Protože zatím pouze znám částečně hudební motivy, některé písně (hlavně české verze), jednu z novějších českých koncertních verzi, ale jako film/muzikál jsem to "celé" nikdy neviděla a neslyšela. A u amerického koncertního provedení z roku 2018 bych asi nechtěla skončit, neb se to sice vesměs nějak dalo "absolvovat", ale jistě lze najít lepší varianty... 55 %. ()

Galerie (32)

Reklama

Reklama