Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Ťažko povedať, čo viedlo Netflix a Wrighta k nakrúteniu niečoho, čo by mohlo fungovať možno pred pár desiatkami rokov. Okrem toho auta v obývačke som nič osobité od Wrighta nepostrehol, ale aj v tomto prípade, v kontexte celku, pôsobí scéna gýčovo. Možno bolo niečo výnimočné v predlohe, čo sa nepodarilo dostať do filmu a ak áno, tak je to veľká škoda. Musím nerád skonštatovať, že Oldman a Moore aj v menších úlohách dokázali poriadne liezť na nervy, nehovoriac o dvoch hercoch mladších ročníkov. Adams si to užíva, ale nemá to žiaden zmysel. Film o traumách minulosti a nie zrovna ideálnych matkách by mal vyzerať presvedčivejšie. ()
Kniha na mě tehdy udělala velký dojem a bude zřejmě jednou z těch, na které nezapomenu. Bylo to dechberoucí čtení, kdy autor ve správný moment přiložil další dílek skládačky. Tady se o to taky snažili, ale navzdory všemu jsem zůstala vlažná. Že by to bylo tím, že už jsem znala pointu? Souhrnem: příběh fajn, herecké obsazení skvělé, vystupňovaná atmosféra na konci někde na 75 %, což je škoda, ale možná jsem moc přísná. Zkrátka někde mezi 3 a 4*. ()
Amy Adams jako agorafobický křeček v noční košili se sklony k alkoholismu a přehánění. A nebo..? Wright nejspíš tušil, že disturbování přes okno do dvorů a ložnic už je vyčerpané téma, tak se snažil vše ozvláštnit vizuální samohanou v modro-nachově-oranžovém oparu a „vyššími“ scénami jako třeba zasněžený vrak auta v obývacím pokoji. Bez Hitchova nadhledu a s finále na střeše se špatným odtokem dešťové vody však nakonec místo vrcholu došlo k ochabnutí.. Oldmana trošku načesat nahoru, obléct do červeného sametového županu a už by zase mohl olizovat břitvu.. ()
Od úvodního odkazu na REAR WINDOW je jasný, že budeme mít co do činění s variací na Hitchcocka. Kamerové průlety zas připomenou PANIC ROOM a překombinovaný děj a haluzní scény již po 20 minutách napoví pointu, která jako by vylezla ze SECRET WINDOW. Ve výsledku celkem zábavná taškařice již viděného s koukatelnou formální stránkou, ale dějově přesranou klišé a "moderními" politicky korektními manýry, kdy !SPOILER! starýho Amy Adams hraje Afroameričan a mají spolu mulatku, což působí jako pěst na oko, protože typově se k sobě vůbec nehodí. V tomto ohledu je film vlastně rasistický, protože manžel mohl být Asiat a mohli spolu mít položlutou mestičku. V neděli ráno u snídaně se to dá přežít, ale koukat na ten prasečí ksicht Amy Adams večer může být celkem oříšek. Vypsychlou schizofrenní píču sice umí zahrát věrohodně, ale srát ji do každýho druhýho filmu smrdí diskrimací fyzicky potentnějších kolegyň. ()
Ani Amy nedokázala svojim hereckým umením toto dielo dostať na úroveň, ktoré by mu patrilo. Celé to nebolo zlé a na thriller by to aj stačilo, ale filmu chýba väčšmi ponurá a tajomná atmosféra. Film mohol mať potenciál, ale autori ho nedokázali rozvinúť do dokonalosti. Zostal pocit, že ste sa dívali na všetko cez mliečnu fóliu. Akoby častiam príbehu stále chýbal jeden kúsok puzzle k dokonalosti. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Ethan (Fred Hechinger) si požičia od Anny (Amy Adams) DVD s filmom Plynové lampy (1944). (megajalec)
- Úvodná scéna, kde hlavná postava uteká dole schodmi s červeným dáždnikom, sa natáčala 38 krát. (Black_spider)
- Natáčení probíhalo od 6. srpna do 30. října 2018 v New York City. (SONY_)
Reklama