Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
[75%] Navzdory relativně nízkému (průměrnému) hodnocení mě ŽENA V OKNĚ bavila! Ani tempo snímku mi nepřišlo nijak pomalé. Ústřední roli ženy v okně zahrála Amy Adams výborně. Bavilo mě ji sledovat snad ve všech jejích scénách. Julianne Moore se zde moc neohřála, ale ok – potěšilo ji vidět. Gary Oldman zde rovněž nemá nijak velkou roli, ale též jsem ho rád viděl a v českém dabingu, v podání Aleše Procházky krásně jeho hlas zapadal. Ostatní herci bez připomínek. Nerozbíral bych to žánrově a složitě to nepitval. Napětí to mělo, nuda zde nehrozila. Je to docela ohraný typ filmů a zápletky. Trochu mi to připomnělo Dívku ve vlaku. I hudba od Elfmana se mi líbila. Finále má pointu, která mi ale na 100% nepřišla dobře vysvětlená. Nebo mi to asi tak připadalo, ale s nakonec odhaleným viníkem jsem spokojen, jen to k tomu ještě trochu pokazilo asi tak 5 min zběsilé pranice, odehrávající se na střeše, kdy jedna scéna mi přišla absolutně nevhodně natočená. Ale dost s kritikou závěru. Nechci, aby mi to pokazilo dojem z celého filmu. Vidět to ještě jednou někdy klidně můžu. Je to dobrý film. ()
Hitchcockovka bez Hitche,která není vůbec špatná,ale k tomu aby byla opravdu dobrá jako by jí něco chybělo.Nejsem teď úplně schopen identifikovat co to je,protože mě prakticky celou dobu bavilo novou Wrightovku sledovat,nedá se jí upřít slušná atmosféra,vizuál je taky v pořádku,stejně jako herci (hlavně Amy Adams protože zbytek má hodně málo prostoru),ale schází tomu větší šmrnc a charisma.Co se týká zvratů,tak ty jsou víceméně očekávatelné a žádný z nich mi nepřišel extrémně přestřelený,ale vlastně ani moc překvapivý (ve tom smyslu,že po první zvratu/odhalení sem čekal ještě minimálně dva a bylo celkem jedno jaké budou)...60% ()
Slušný rozbeh, skvelý dialóg medzi Amy Adams a Julianne Moore a niekoľko napínavých scén – za to palec hore. Tvorcovia však vôbec nevyužili výborných hercov a od druhej tretiny filmu sa absolútne zaplietli do tradičnej klišé hry, v ktorej máme odlíšiť dezilúzie od pravdy. Záverečná pravda bola navyše veľmi neuspokojivá. 5/10. VIAC V RECENZII. ()
Od úvodního odkazu na REAR WINDOW je jasný, že budeme mít co do činění s variací na Hitchcocka. Kamerové průlety zas připomenou PANIC ROOM a překombinovaný děj a haluzní scény již po 20 minutách napoví pointu, která jako by vylezla ze SECRET WINDOW. Ve výsledku celkem zábavná taškařice již viděného s koukatelnou formální stránkou, ale dějově přesranou klišé a "moderními" politicky korektními manýry, kdy !SPOILER! starýho Amy Adams hraje Afroameričan a mají spolu mulatku, což působí jako pěst na oko, protože typově se k sobě vůbec nehodí. V tomto ohledu je film vlastně rasistický, protože manžel mohl být Asiat a mohli spolu mít položlutou mestičku. V neděli ráno u snídaně se to dá přežít, ale koukat na ten prasečí ksicht Amy Adams večer může být celkem oříšek. Vypsychlou schizofrenní píču sice umí zahrát věrohodně, ale srát ji do každýho druhýho filmu smrdí diskrimací fyzicky potentnějších kolegyň. ()
"The Woman In The Window" má síce ohromný casting, no dokopy ho absolútne nevie využiť v poriadnom filme. Uznávam, že je to síce kvalitnejšie spracovaným thrillerom, má niekoľko zvratov, ktoré fungujú, no vo výsledku je to len veľké sklamanie. Nejde síce klasickými klišé, no nie je to príbeh, ktorý je ideálne spracovaný pre vizuálne médium. Zásada č. 1 - Treba sa sústrediť aj na veci, ktoré sme reálne nevideli. Keď sa Anna stane svedkom vraždy, dokopy po celú dobu mala v zornom uhle iba obeť. Nie vraha. Takže čo z toho plynie? Najjednoduchšie riešenie asi nebude správne. Bolo by to príliš jednoduché. Film ma ale vďaka tomu svojim rozuzlením neprekvapil, pretože to bola moja prvá myšlienka, ktorú som hádal. Zaujímavejšie zvraty budú v prípade Anny samotnej. O jej živote a jej rodine. Tie sú podľa mňa lepšie spracované a dokázali ma celkom prekvapiť. No prial by som si, aby niektoré scénky boli trošku lepšie zrežírované. Veľmi často sú tu vysoko centrované zábery, kde kráľovským momentom tohto typu je scénka, kde Amy Adams hovorí pred všetkými že nie je blázon a kamera ju sníma z diaľky a postupne sa približuje. Ten centrovaný záber nie je zaujímavý a pôsobí, že sama nevie čo má vlastne poriadne robiť. Okrem toho Gary Oldman nepodáva pre mňa úplne najpresvedčivejší výkon. Často vo svojich replikách dáva neskutočný afekt a strašne všetko prežíva. Je to až moc. A okrem toho aj keď film má miestami celkom dobrú atmosféru a je tu niekoľko celkom slušne spracovaných záberov, tak v rámci celého filmu pôsobí veľmi unavene. Neviem. Čakal som asi väčšiu dávku thrilleru a niečo silnejšie. Tomuto filmu to bohužiaľ v mojich očiach nevyšlo. Hodnotenie: C- ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Úvodná scéna, kde hlavná postava uteká dole schodmi s červeným dáždnikom, sa natáčala 38 krát. (Black_spider)
- Založeno na příběhu bestsellerové knihy „Žena v okně“ od spisovatele A.J. Finna. (MeanWhile)
- Ethan (Fred Hechinger) si požičia od Anny (Amy Adams) DVD s filmom Plynové lampy (1944). (megajalec)
Reklama