Režie:
Gustav MachatýHudba:
Giuseppe BecceHrají:
Hedy Lamarr, Aribert Mog, Zvonimir Rogoz, Leopold Kramer, Karel Mácha-Kuča, Jiřina Steimarová, Jan Sviták, Eduard Šlégl, Antonín Kubový, Jiřina Štěpničková (více)Obsahy(1)
Eva, dcera velkostatkáře, se provdá za zámožného, ale o mnoho let staršího Emila Jermana. Již po návratu ze svatebního obřadu do luxusního pražského bytu pozná svůj omyl: manžel o ni jako o ženu nejeví žádný zájem. Senzitivní dívka trpí jeho chladem a staromládeneckým puntičkářstvím natolik, že se vrátí na otcův statek a požádá o rozvod pro nepřekonatelný odpor. Při koupání v rybníce se Eva seznámí s mladým stavebním inženýrem Adamem, pracujícím nedaleko na stavbě silnice. Muž je pravým opakem jejího manžela: vyhlíží sice robustně, ale chová se něžně. Za noční bouře jde dívka za ním do jeho domku a stane se jeho milenkou. Teprve nyní pozná milostnou rozkoš. Manžel dostane zprávu od soudu a rozjede se za Evou, k návratu ji však přesvědčuje marně. Na zpáteční cestě potká Adama a pochopí, o koho jde. Oba muži se zdrží ve venkovském hostinci, kam za Adamem přijede Eva... (ČSFD)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
LFŠ 2011 | Největší překvapení. Po vzniku zvukového filmu je Extase zajímavě o mluvené slovo redukována a promlouvají spíše ambientní nebo technologické zvuky. Když promluví postava, je to neuvěřitelně debilní replika, díky kterým se otřásal smíchy celý Klub kultury (Šestiválec!) Nevím, jestli byl Machatý debil nebo génius, věci hovoří pro obě varianty. Na první staví základ TOTÁLNĚ wtf zakončení filmu a na druhé zas úžasně komponované záběry skvěle prostřižené do jednotlivých částí filmu, vytvářející jedinečně poeticky příjemnou atmosféru. Rozhodně výborně strávený čas. ()
Film vynikající tou "nahou" scénou (nic není vidět) mne překvapil vygradanovonou scénou jízdy autem a topornými dialogy,kterých je ale minimálně.("Ty víš kdo byl on?"-jako mistr Yoda:) Dalším překvapením je závěrečná sekvence, kdy se film zvrhne do komunistické agitky. Komentář graduje a my vidíme polosvlečené muže na jejichž tělech se v záři slunce leskne pot. ()
Do jisté míry banální příběh o lásce se může pochlubit perfektní režií, solidními hereckými výkony, především Hedy Lamarrové, a úžasnou kamerou. Snímek na hranici němého a zvukového filmu, slov téměř netřeba, většina je odvyprávěna tak, jak by to u filmu mělo být - obrazem. Symboly, metafory, náznaky, smysl pro detail, kompozici, kontrast. Neobyčejné erotické jiskření se ukrývá téměř v každém druhém záběru. Smyslnost. Cigareta, kapky deště stékající po skle, ržání koní, přetržený perlový náhrdelník. Přírodní a milostná lyrika, impresionismus. Po letech musím hvězdu přidat, líbilo se mi ještě více, než kdysi. ()
Na svou dobu zcela určitě převratné dílo, z dnešního pohledu nic moc. Příběh příliš originální není (žena není šťastná v manželství se starším mužem, tak se spustí s přítelem svého manžela). Nahota na svoji dobu byla šokující, z dnešního pohledu je to úsměvné. Některé scény byly působivé, ale že bych to musela mít ve své filmotéce, to ne. Jsem holt kulturní břídil. ()
V podstate nemý film, iba s občasnými slovnými prejavmi, ktoré ťažko nazvať dialógmi. Chcel som sa na film pozerať ako na prelomový objavný film, ale nič prelomové som nepostrehol. Trochu nahého tela z diaľky a trochu erotických pohľadov. Je to asi tak, že erotické scény nie sú nahé, a nahé scény nie sú erotické. Kombinácia by vtedy nebola možná, čo nie je výčitka, ale aj tak len slabšie tri hviezdy. –––– Moje manželství byl omyl. Hned druhý den po sňatku jsem shledala, čárka, že se k sobě absolutně nehodíme. Tečka. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (51)
- Na tehdejší poměry probíhalo natáčení nezvykle pomalu, protože výkonný producent Sonnenfeld kvůli obavám z cenzurních zásahů vyžadoval od režiséra zásobu několika verzí erotických scén. (raininface)
- V roku 1966 bolo v tlači ohlásené, že producent filmového štúdia Elektafilm, ktorá bola za vznikom filmu, Josef Auerbach, vlastnil 25 000 stôp milostných scén, ktoré boli z filmu a kópií vystrihnuté. A pred uvedením na trh ich údajne spálil. Tieto scény považoval za príliš sexuálne. V roku 1952 o vystrihnutých scénach povedal, že boli skutočné. Hedy Lamarr (Eva Jermannová) sa touto poznámkou urazila a v neskorších rokoch to vyvrátila. (Raccoon.city)
- Film byl uveden na II. MFF v Benátkách roku 1934. (ČSFD)
Reklama