poster

Extase

  • Rakousko

    Ekstase

  • Rakousko

    Symphonie der Liebe

  • anglický

    Symphony of Love

    (neoficiální název)
  • USA

    Ecstasy

  • USA

    My Ecstasy

  • USA

    Rhapsody of Love

Drama / Romantický / Psychologický / Poetický

Československo / Rakousko, 1932, 87 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • D.Moore
    *****

    Fantastická filmařina, krásná. Kdybych tedy měl z Machatého filmů, které jsem zatím viděl, vybrat jeden, který mě nejvíc oslovil, vybral bych Ze soboty na neděli, ale to Extasi nijak neubírá na působivosti. Je to filmová báseň, jedna naznačená i doslovná metafora vedle druhé, tady nějaký význam, tam další, Hedy Lamarr je kouzelná a krásné Machatého záběry spolu s Becceho hudbou dělají i z obyčejného probuzení a otevírání žaluzií zážitek. Nakonec i ta závěrečná část s recitujícím Františkem Halasem... Ano, je to podivné finále, ale je to zase tak skvěle natočené a strhující, že to k tomu celému příběhu prostě patř,í a kdo chce, najde metafory i tam (práce nemá stát = manželka nemá zůstávat bez povšimnutí?).(24.6.2020)

  • Sandiego
    ****

    Machatý byl skutečně zjev naší kinematografie - v dobách, kdy všichni byli opojeni zvukem a nadšeně plnili film statickými konverzačními scénami a zapomínali na jeho pravou podstatu, objevil se i v našich podmínkách umělec, který nezapomněl na pravé filmové umění a natočil i za cenu zapomenutí němý snímek, který chce vyprávět obrazem a kašle na zaběhnuté trendy, hlavně co se týče diváků. Opět předkládá banální romanci, kterou však stejně jako v Erotikonu podává tak niterně a intenzivně, že příběh úplně přstává hrát roli. Přestože technickou stránku odtáhl málem k dokonalosti, chybí zde ono spalující napětí a invenční symboličnost Erotikonu. Dost ruší i těch několik dialogů, které působí v celku směšně i kvůli nedokonalosti postsynchronů. Rovněž násilně působí závěrečná oslava práce, sama o sobě skvěle natočená a rytmizovaná, ale přece jen je to šok, hlavně po scéně tichého a vynuceného rozdělení.(18.12.2009)

  • dr.Orlok
    ***

    Film vynikající tou "nahou" scénou (nic není vidět) mne překvapil vygradanovonou scénou jízdy autem a topornými dialogy,kterých je ale minimálně.("Ty víš kdo byl on?"-jako mistr Yoda:) Dalším překvapením je závěrečná sekvence, kdy se film zvrhne do komunistické agitky. Komentář graduje a my vidíme polosvlečené muže na jejichž tělech se v záři slunce leskne pot.(12.5.2005)

  • corpsy
    ****

    Prečo sa mladučké slečny chcú vydávať za obstarožných troťkov, ktorý sú babráci, nemajú o svoju kvetinku záujem a ani im nestojí? Peniaze? Aby potom ľutovali a ľutovali hlavne v samotnom konci? Potom si vyhliadnu žrebca, ktorý má aspoň tých svojich, minimálne 16-17 cm a hruď na ktorú je možné položiť hlávku. Gustáv natočil romancu, ktorá svojou ideou nieje revolučná, ale ktorá hlavne pričinením formálnej stránky dá do pohybu (po)city. Dúfam, že práve tých divákov, ktorých sa to týka.(18.10.2019)

  • Hwaelos
    *****

    Že je Machatý opravdu výjimečným zjevem české meziválečné kinematografie, je nepochybné. Dokázal to už v němé éře excelentním Erotikonem. Během sledování Extase se mi do mysli vkrádalo podivuhodné spojení s Alfredem Hitchcockem. Je to snad odvážná paralela, ale důvody pro ni jsou. A stejně tak i rozdíly. Oba pracují s fascinujícím množstvím vizuálních nápadů a technických inovací. Zároveň však Hitchcock neměl rád banální historky, za které je možné považovat všechna Machatého melodramata. Je však nezbytné si uvědomit, že každý z režisérů zastává úplně jinou školu vyprávění. Hitchcock je typ narativního vypravěče, který svoji tvorbu podřizuje imperativu neustálého napětí diváka. Machatý je poetický vypravěč, kterému slouží příběh spíše jako kulisa pro budování nálady a znázornění emocí. Nejvýraznější odlišnost spatřuji v používání zvuku. Zatímco Machatý se projevil jako vizuální typ, podle něhož zvuk jen odvádí pozornost od obrazu, Hitch jej už od počátku nadšeně vítá jako další prostředek ozvláštnění (už němé filmy z přelomu 20. a 30. let točil záměrně tak, aby do nich mohl zvukovou stopu vpašovat - viz. zvuková verze filmu Její zpověď). To je vlastně jediná výtka proti Extasi, kterou lze vznést.(2.4.2012)

  • - Gustav Machatý si filmem připsal prvenství v zobrazení nudistické scény, kdy hlavní hrdinka se nejen nahá koupe v přírodě, ale v rouše Evině běží i za svým splašeným koněm. [Zdroj: extrastory.cz] (Duoscop)

  • - Aribert Mog o rolu Adama veľmi stál a režisérovi Machatému svoju spôsobilosť dokladal osobnými skúsenosťami v podobe "avantúry" prežitej počas pobytu v exotickej Perzii. (Raccoon.city)

  • - Snímok produkovala spoločnosť Slaviafilm a už v priebehu natáčania bol film predaný do 10 krajín. (Raccoon.city)