poster

Extase

  • Rakousko

    Ekstase

  • Rakousko

    Symphonie der Liebe

  • anglický

    Symphony of Love

    (neoficiální název)
  • USA

    Ecstasy

  • USA

    My Ecstasy

  • USA

    Rhapsody of Love

Drama / Romantický / Psychologický / Poetický

Československo / Rakousko, 1932, 83 min

  • dr.fish
    ****

    V němém filmu se všechno složitěji vyjadřuje a taky to déle trvá. Zápletka, která by ve zvukovém neobstála je zde rozpracována velmi dobře. Jistá nadčasovost tu vskutku je, také se u filmu ale dá velmi snadno usnout. Hudba je podařená a hezky ukolébává. Navíc ty jinotaje- nalité klasy, vzpínající se hřebec, pučící pupeny- no erotika veliká...80%(6.1.2012)

  • DrBuznička
    ***

    Kdyby se tak Machatý nenechal příliš strhnout zvukem jakožto senzací... V podstatě nabízí nulovou práci s novým výrazovým prostředkem jakožto významotvorným nástrojem. Vůbec nejde o to, že ta hrstka namluvených dialogů dnešního diváka zarazí svou technickou nedokonalostí i jakousi řemeslnou blbostí (postavy mluví a neotvírají ústa), ale jde zejména o to, že film by fungoval daleko lépe bez nich: Celý děj je totiž vyprávěn způsobem němého filmu - nejde o příběh ve kterém by přirozeně absentovaly dialogy. Takže když se mluvené slovo několikrát náhle objeví, je to jako (následuje rozsáhlá metafora) číst nějaký kvalitní román, kde vás na následující straně překvapí komiksové okénko ve kterém pokračuje děj onoho románu, zpodobněný rukou nějakého vysoce nekreativního kreslíře, s bublinami se slovy od nějakého silně netalentovaného pisatele. A vaše počteníčko, vaše fantazie jsou pak pěkně pokurvený.(6.4.2012)

  • Vampireman
    *****

    LFŠ 2011 | Největší překvapení. Po vzniku zvukového filmu je Extase zajímavě o mluvené slovo redukována a promlouvají spíše ambientní nebo technologické zvuky. Když promluví postava, je to neuvěřitelně debilní replika, díky kterým se otřásal smíchy celý Klub kultury (Šestiválec!) Nevím, jestli byl Machatý debil nebo génius, věci hovoří pro obě varianty. Na první staví základ TOTÁLNĚ wtf zakončení filmu a na druhé zas úžasně komponované záběry skvěle prostřižené do jednotlivých částí filmu, vytvářející jedinečně poeticky příjemnou atmosféru. Rozhodně výborně strávený čas.(31.7.2011)

  • Skrk
    ***

    Tato klasika funguje velmi dobře i dnes (režie, kamera), i když je to takové prvorepublikově kýčovité. Zamrzelo akorád, že druhá polovina se obrátila horším směrem (zvlášť odporný komunistický konec!), "nahé" scény byly maximálně zcenzurovány (nejspíš mojí vinou) a dabovali to roboti (i když přece jenom je to snímek, kdy už zvuk existoval, k Extasi, jakožto poetice, by se hodila němost).(29.6.2012)

  • Marthos
    *****

    I druhý Machatého provokativní film byl a zůstává tím nejlepším, co se v československé kinematografii natočilo. Machatý vystavěl úspěch filmu na jednoduchém motivu hledání lásky a milostného citu. Celý příběh pojal jako čistě obrazovou symfonii mládí a života, s maximálním omezením dialogových scén. Obecně připomínaná sekvence, v níž se titulní hrdinka zjeví v rouše Evině zůstává fascinujícím obrazem přirozenosti a v rámci filmu funguje pouze jako umělecký akt, mající své opodstatnění. Fakt, že tato scéna v tehdejším světě vyvolala pobouření a ostré diskuse svědčí o průlomovém a průkopnickém činu režiséra Machatého. Pro hlavní roli byla vybrána tehdy nepříliš známá rakouská herečka Hedy Kieslerová, která se díky tomuto filmu proslavila po celém světě a ve Spojených státech pak započala svou úspěšnou kariéru pod jménem Hedy Lamarr. S celkovým pojetím ostře kontrastuje závěrečná agitačně - mentorská deklamace v podání básníka Františka Halase. Divákovi se pak nabízí ojedinělá možnost spatřit v několika záběrech luxusní komplex Barrandovských teras v jejich hvězdném lesku. Velkou poklonou zůstává i výrok slavného švédského režiséra Ingmara Bergmana, který prohlásil: "Machatého film Extase mi otevřel oči a ukázal cestu." Je tedy skutečně ostudné, že tento biblický příběh Adama a Evy a zároveň jeden z nejslavnějších světových filmů nebyl stále zpřístupněn na nosičích DVD.(13.7.2009)

  • - Film byl uveden na II. MFF v Benátkách roku 1934. (NFA.cz)

  • - Kameraman Jan Stallich natočil niekoľko záberov, ktoré stále pôsobia ohromujúcim dojmom. Priviazal kameru ku krompáču jednému z kopáčov alebo kvapky vody padajúce z kohútika do veľkého suda snímal cez dno, ktoré bolo sklenené. (Raccoon.city)

  • - Pracovný názov filmu bol Chtíč. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace