Reklama

Reklama

Zapadákov

  • Česko Badlands (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Píše se rok 1959, Kit (Martin Sheen) zavraždil několik lidí a jeho nová přítelkyně Holly (Sissy Spacek) byla při tom. Aby unikli trestu, prchají přes Jižní Dakotu a Montanu a předstírají, že se nic nestalo. Pocit viny je však příliš velký a dokáže pronásledovat na každém kroku. Zapadákov je první ze tří významných filmů scenáristy/režiséra Terrence Malicka (Nebeské dny, 1978 a Tenká červená linie, 1998) inspirovaný skutečným, děsivým příběhem vraždění na americkém středozápadě roku 1958. Malick nápaditě proměňuje příběh do provokativní studie lidí odcizených od běžného života. Krásně natočený a nezapomenutelně zahraný, to je filmová pouť Zapadákovem. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (221)

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Film Starkweather(2004) mě neuspokojil ani obsahově ani po filmařský stránce natož pak hereckými výkony. Proto jsem pátral po dalším filmu inspirovaným sériovým vrahem Charlesem Starkweatherem. A narazil jsem na tenhle kousek. Nutno dodat, že to je úplně jiná filmařina(oproti výše zmiňovanému Starkweather) a kvalitativně se tyhle dva kousky nedají vůbec srovnávat. Film hodně povyšují herecký výkony M. Sheena a Sissy Spacek. Dobře byla zvolená i hudba. Snímek sice v pár bodech neodpovídá skutečnosti ale nebudu hnidopich a víc to rozmazávat nebudu. Slabší 4 hvězdy. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Režijní debut Terence Malicka Zapadákov je filmem, jakému po technické stránce určitě nelze nic vytknout. Ale za sebe mu nemůžu dát příliš vysoké hodnocení, neboť mě navzdory napínavému ději nedokázal příliš oslovit. Ale zejména mě vůbec nepřesvědčil herec hlavní role (Martin Sheen), který podal naprosto sterilní až monotónní výkon, úplně bez emocí i v těch nejvypjatějších chvílích (např. závěrečný dialog s Holy) a osud jeho postavy mě brzy přestal zajímat. Naopak Sissy Spaceková byla již v pouhých 24 letech tou výjimečnou herečkou, jíž věříte ten smutek, strach, lásku i nerozhodnost snad z každého jejího pohledu. Říkám si jaká škoda, že po vnucujícím se nápadníkovi Kitovi o něco dřív nevystřelil Holy otec, M. Sheen by tak brzy zmizl ze scény a štafetu na místo něj převzal Warren Oates, na něhož jsem se tady těšil, ale nakonec se na scéně zdržel až žalostně málo. Vedle Sissy S. pak nejvíce oceňuji ještě vizuální stránku plnou pěkných poetických záběrů v různorodých exteriérech, která dokázala tento (navzdory zajímavé úvodní půlhodině) více méně obyčejný „zabijácký“ film povýšit alespoň v jedném aspektu na něco neobyčejného. [60%] ()

Reklama

Šakal 

všechny recenze uživatele

Ničím resp. nikým nespoutaný, nevyzrálý Rebel bez příčiny M. Sheen, v doprovodu mladičké S. Spacek, v netradiční odosobněné road movie dvou utečenců před zákonem „odnikud nikam“, směřující však pomalu ale jistě k očekávanému neodvratnému konci. To vše za doprovodu Malickovi typické, volně plynoucí režie a kamery T. Fujimota vyžívající se v detailech a všímající si krás přírody. Syrovost, chladnost, nekompromistnost (díky absenci svědomí resp. jakémukoliv pocitu viny) skvěle hrajícího M. Sheena, se tu příkladně prolíná s naivností mladičké S. Spacek, přičemž tón filmu se příkladně mění s postupně se měnícím „střízlivějícím“ pohledem mladičké Holy ke Kitovi. Díky odosobněnému, nemoralizujícímu Malickovu pohledu, se divák dostává do pozice jakéhosi pozorovatele, (nesympatizuje s hlavními hrdiny, ale ani je nezavrhuje) a zvláštním zvráceným? způsobem, si tak snímek užívá. Badlands je chladně melancholická podívaná, na kterou bych se, po úvodním naladění, dokázal dívat klidně další hodinu. 85% ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Kriminální drama o mladé dvojici na útěku před policií, to není nic nového. Jenže Malick ho vyzbrojil trochu chytřejším scénářem a výborně ho natočil. Výborná kamera, dobře zvolená hudba a přesvědčivý pár Martin Sheen & Sissy Spacek v hlavních rolích. Kdybych už neviděl Malickovy Nebeské dny, šel bych možná na plný počet (90%). ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

V Badlands dokonale fungují zamýšlené kontrasty: chytrá a ve své mladistvé nezkušenosti naivní dívenka versus Deanovským charismatem opatřený floutek s hlavou v oblacích; člověk versus příroda; zkaženost versus nevinnost; cesta desperátů k nepřiznané sebeanihilaci versus zodpovědnost člověka a společnosti. Stejně jako se ve filmu mění vztah mladičké Holly ke Kitovi, což je nám sdělováno jejími vnitřními monology, se vyvíjí i vztah diváka k oběma prchajícím. Je těžké jim fandit a je těžké je nenávidět, nicméně stále více si přejete, ať už se něco stane. Cokoliv. Díky tomu se každá zastávka stává nevyzpytatelnou momentkou. Pozoruhodné rovněž je, jakou bezstarostnou atmosférou dokázal Malick svou prvotinu naplnit - v posledním kontrastu si tak dávají po hubě drzá pohoda s kamsi zalezlou frustrací. Nenápadný a přitom tolik fascinující film. Mimochodem, Sissy Spacek bejvala kus. ()

Galerie (56)

Zajímavosti (33)

  • V průběhu filmu se objevují nápisy a reklamy na ropnou společnost Phillips 66. V době natáčení filmu pro ni pracoval otec Terrence Malicka. (Borrtex)
  • Při natáčení se Sissy Spaceková potkala se svým budoucím manželem Jackem Fiskem. (Vampireman)

Související novinky

Remake Vrány našel hlavní hvězdu

Remake Vrány našel hlavní hvězdu

03.04.2022

Po několika nezdařených pokusech oživit novou verzi Vrány, včetně jednoho s Jasonem Momoou (Aquaman, Hra o trůny) v hlavní roli, se sdružení nezávislých producentů Hassell Free Productions, The… (více)

Reklama

Reklama