Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Davidovi je šestnáct, má krásnou přítelkyni, rodiče ho podporují ve všem, do čeho se pustí, a vytvářejí mu patřičné finanční zázemí. Právě se přestěhoval, má nastoupit do nového hokejového týmu Vlků a zabojovat o místo brankářské jedničky. Jenže nováček v pevně semknutém kolektivu, to bohužel nevěstí nic dobrého. Co dělat, když tě spoluhráči nevezmou mezi sebe, a opustí tě holka? Spirála šikany, odvety a vzájemných bojů se roztáčí. Pro většinu hráčů je to zpočátku asi jenom zábava, ale kapitán Jerry tlak neustále stupňuje. Někteří s tím možná nesouhlasí, ale nikdo nic neudělá. A šikana se z kabiny následně přesune i na internet. Podaří se Davidovi vybojovat své místo v týmu, ve škole, v životě, a Vlky porazit? (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (109)

Djoker 

všechny recenze uživatele

Překvapilo mě, kolik velkých jmen (Hašek, Hosták, Záruba) se dobrovolně podepsalo pod film, který jen suše konstatuje, že český hokej je v mládeži prolezlý úplatky a šikanou. Hrají ti, jejichž rodiče platí. Pokud někdo zažívá peklo v kabině, tak to nikdo nechce a možná ani neumí řešit. Smečka neukazuje nic nového a nenabízí řešení, takže potlesk není na místě. ()

hygienik 

všechny recenze uživatele

Po 8 mesiacoch zase v kine! Smečku som videl včera a dnes sa mi páči viac než včera, čo sa mi stáva zriedkavo. Je to TELEVÍZNY FILM, takže distribútor prejavil značnú dávku odvahy, keď ho nasadil do kín a myslím, že to nebola chyba. Výprava (priebeh hokejového zápasu) a ani scenár síce nie sú na najvyššej úrovni, ale to nevadí. Tomáš Dalecký hral v pohode a od Uzlov a pomarančov sa zlepšuje. Najsviežejším hereckým momentom tu bola mladá Denisa Biskupová (Leny). Hoci ide o hraný debut Tomáša Polenského, réžia je výborná. Najlepšie scenáristi vykreslili vzťahy otec - mama - David, priemerne sa im to podarilo vo vnútri hokejového tímu a na vzťahy David - Carla - Leny zostalo príliš málo miesta. Práve dejová linka s babami, mala podľa mňa obrovský nevyužitý potenciál. Posolstvo proti šikane sa podarilo sprostredkovať menej presvedčivo - tak na 50%. Film ako celok drží dobre pokope a zaujme. ()

Reklama

Verzeus 

všechny recenze uživatele

Režisér Tomáš Polenský a jeho Smečka (2020) do českých kin přináší sportovní film, který díky svým protichůdným tendencím a motivu osamostatnění nastoluje relativně originální myšlenku, která ovšem působí originálně pouze v kontrastu k příběhu, který film vypráví. Ten je o talentovaném hokejovém brankáři Davidovi (Tomáš Dalecký), který se snaží začlenit do nového týmu, přičemž někteří jeho spoluhráči a další postavy mu toto začlenění značně ztěžují. Momenty z hokejového prostředí jsou ze stylistického úhlu pohledu velice líbivé. Montážní sekvence příprav na zápasy přesvědčivě budují tempo a samotné zápasy jsou také velmi dynamické, a to díky skvělé práci kamery či například záběrům, kdy sdílíme hledisko Davida. Předností hokejových zápasů a scén v šatně je také dominující napětí, které je skvěle gradováno jak na lokální úrovni scény, tak i v úrovni globální – v šatně postupně dochází k větším špatnostem a před začátky utkání je jasně ustaveno, co je v sázce, přičemž se ona sázka opět postupně zvětšuje. Na jedné straně tu jsou pozitivní jednotlivosti, na straně druhé snímek obsahuje mnoho neuspokojivých prvků, které jsou ale paradoxně způsobeny jedním z nejatraktivnějších aspektů Smečky – motivem osamostatnění, jenž se postupně dostává do popředí. Snímek využívá mnoho žánrových schémat, přičemž jejich prolínání a množství zdánlivě produkují pocit nesoudržnosti. Tyto schémata jsou spojeny s některými Davidovými problémy, se kterými se musí potýkat, kupříkladu s Carol (Anastasia Chocholatá), spoluhráčem Mikym (Tomáš Mrvík) a celým týmem Vlků. Některé tyto problémy jsou ale velice zkratkovitě vyřešeny, například se zcela nevysvětlí motivace Carol k vytvoření vztahu se zmíněným Mikym i samotná šikana je relativně jednoduše až pochybně řešena stylem „oko za oko“ a psychologická újma je neexistující. Mezi Davidem a Mikym existují paralely, které jsou sice v některých momentech až moc do očí bijící, ale u obou můžeme zpozorovat osamostatnění. Především u Davida je postupné osamostatnění zřetelně vidět, kdy ho nejprve opustí Carol, jeho nová kamarádka a později přítelkyně Leny (Denisa Biskupová) ho v procesu osamostatnění podporuje, a nakonec se také oprostí od vlivu otce (Jiří Vyorálek). Jeho uznání bylo pro Davida a jeho činy klíčovou motivací. Stejně jako David, také Miky se před posledním zápasem poprvé vzepře otci, načež je díky tomu schopen pomoci Davidovi překonat krizový zdravotní stav způsobený cukrovkou. Vývoj motivu osamostatnění vyvrcholí při tomto posledním zápase, kdy nejenže je David jediný, který drží Vlky nad vodou v základní hrací době, ale také samostatně zajistí výhru při nájezdech. Princip osamostatnění také působí v rovině žánrových schémat simultánně s osamostatněním Davida. Společně s odezněním problémů s Carol či se šikanou odezní také schéma teenagerovského filmu a sociálního dramatu o šikaně, načež se dominantním stává konečně samostatné schéma sportovního filmu a tento vývoj žánrových schémat tak v jistém smyslu paradoxně vytváří soudržný celek. Samotný hokej je tak postupně ustaven jako nejdůležitější aspekt filmu, stejně jako se stává nejdůležitější součástí v životě Davida. Dominantní pozice hokeje také vysvětluje, proč jsou přehlíženy jisté nesrovnalosti s psychologií postav, jejich motivacemi či zkratkovité řešení některých problémů. Osamostatnění tedy Davidovi zajistilo začlenění v týmu Vlků a tato protichůdná tendence je aspoň v mých očích atraktivně ozvláštňující. Protichůdný je ale také celý snímek v rámci sportovních filmů, zobrazující týmový sport, kdy Smečka přináší zprávu v podstatě opačnou k velké většině podobných filmů. Tedy že člověk nepotřebuje ostatní, ale vše může dokázat samostatně. Myšlenka může sama o sobě působit jako klišé, ale její implementace v příběhu, kde figuruje týmový sport, je relativně originální. Smečka je díky své odvážné formě, vybízející k originálnímu čtení, i přes své nedostatky vskutku jedinečným dílem. () (méně) (více)

mira007 

všechny recenze uživatele

Český film z prostředí dorosteneckého hokejového klubu, který je nějakým procentem víc psychologickým filmem zabývající se šikanou než sportovním, ale mile mne překvapilo, že to není ploché televizní papundeklové nic, ale opravdu film, který není hloupý jako všechny ty vztahovky co proudí do kin. První polovina je sice dost statická, ale druhá půlka s vygradovaným finále plus herecké výkony a kamera na čtyři hvězdy. PS: Po Davidovi Pospíšilovi, který si zahrál v Policii Modrava si  i další hokejový spolukomentátor zkusil roli herce a musím říct, že Milan Hosták ( v té době generální manažer Zlína, po premiéře ho vykopli ) byl docela i přesvědčivý. ()

Janega 

všechny recenze uživatele

Recenzenti zvyčajne týmto filmom vyčítajú, že neponúkajú žiadne riešenia, no téma šikany je tak spletitá, že to ani v podstate nejde tými filmami nejak riešiť. Filmy o šikane majú väčšinou rovnakú výstavbu deja, ono potom záleží či filmári zvolia smutný koniec (v realite bežný) alebo šťastný, kde sa ale musia vyhnúť nejakému priblblému rozuzleniu. Našťastie v tomto filme sa im záver podarilo ukočírovať a ten záver k tomu sedí. Film ponúka aj zaujímavú zápletku vo vzťahu dieťa-rodič, no bohužiaľ táto téma ku koncu úplne vyšumela do stratena. A ešte sa riešia prvé lásky, no to už tam je spracované totálne klišé. ()

Galerie (105)

Zajímavosti (11)

  • Tomáše Daleckého, který ztvárnil Davida, se podařilo najít až měsíc před natáčením. (ČSFD)
  • „Podle výzkumů se téměř každé páté dítě stává obětí šikany. O šikaně se obvykle hovoří pouze v souvislosti se školstvím. Ze své zkušenosti však vím, že mládežnické sportovní kolektivy jsou jí plné, a často je mnohem brutálnější než šikana na školách,“ řekl režisér filmu Tomáš Polenský. [Zdroj: lidovky.cz] (ČSFD)

Související novinky

Finále Plzeň je! Od 25. do 30. září

Finále Plzeň je! Od 25. do 30. září

15.09.2020

Ačkoli je podzim, Finále Plzeň je! I přes složité jarní období se organizátoři rozhodli největší plzeňský filmový festival nezrušit, ale pouze přesunout. Během šesti dnů včetně prodlouženého víkendu… (více)

Zlín Film Festival představuje soutěžní filmy

Zlín Film Festival představuje soutěžní filmy

25.08.2020

I když se konání jubilejního 60. ročníku Zlín Film Festivalu přesunulo z důvodu situace způsobené koronavirem až na září, jeho dramaturgové mají už dlouho jasno o podobě mezinárodních soutěží, které… (více)

Reklama

Reklama