Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Třicátnice Šarlota se vrací do rodné vesnice hluboko ve slovenských horách. Před mnoha lety odsud za nejasných okolností utekla. Její návrat v místních vzbuzuje podezření, po celou dobu ji považovali za mrtvou. Bojí se, že svým příchodem probudí čarodějnici, která podle legend straší v okolních lesích. (Forum Film CZ)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (190)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Krucinál, a zase nic... Ambicióznější slovenský pokus o horor tu nebyl snad od Herze (ehm, teda jo, Trhlina, ale u té se radši snažím tvářit, že nevznikla) a ono to zase nedopadne. Ach jo, a to já se na to tak těšil, i vhodnou náladu jsem si na to hledal a prostě ne :-( Začátek je skvěle navnadí a má dost silnou atmosféru, ale netrvá dlouho a z celého filmu se stane lehce feministická Díra u Hanušovic, která se strašně snaží být jako Eggersova Čarodějnice, ale nemá na to (a to platí i pro ty, kterým se Čarodějnice vůbec nelíbila) a nakonec jen honí mnoho zajíců a žádného vlastně nechytí. O čem to teda vlastně bylo? Jo vlastně, o tom, že na vesnicích žijí jen zaostalí burani, plní předsudků, dodržující ty hnusné hnusné tradice a všichni jsou jen zlí a nenávistní. Takže Světlonoc je další šíleně černobílý pohled na vesnici, který nenabízí víc, než jen jednorozměrné charaktery. Jsou tam jakési pokusy o psychologii, ale ty jsou tak slabé a tak moc jim chybí vnitřní opodstatnění, že jsou tím pádem úplně jedno. A úplně jedno jsou i tak, od začátku je jasné, kdo to je hodný a kdo zlý. Nikdo není někde mezi, protože takhle černobílé to je i v realitě, že? A to jsem Nvotové věřil, Špina měla ambice, ale doplatila na nedotažený a špatný scénář a docela mi je smutno z toho, že Světlonoc má úplně stejné klady i zápory, přičemž ty zápory samozřejmě převažují. Jinak se mi hodně líbila kamera, pár vyloženě vizuálních scén a naprosto vhodná hudba, ale bohužel ani forma není dokonalá - zvuk je dost mizerný (a asi to není jen náš problém, ale i Slováků) a chvílemi ani není postavám rozumět, co si říkají, takže jsem si některé scény musel pouštět i pětkrát, abych jim nějak rozuměl. Ani pro tu třetí hvězdu jsem nenašel důvod, a to jsem se hodně snažil, ale kde nic není... Lepší 2* ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Mne osobne to tak tragické ako mojim "milovaním" tunáko na ČSFD - neprišlo. Herecké obsadenie sympatické, pričom z pohľadu nejakej dramatickej zložky, to vysloveným prešľapom nie je. Lenže toto by mal byť (aj) horor, čo však po vzhliadnutí tohto snímku, vyjde ako žart na úkor diváka. Chápem čo chcel užívateľ Arsenal83 svojim komentárom povedať, no "dedina" je proste taká. Nie síce všetci samozrejme, no podstatné množstvo sedliakov (vzhľadom na počet obyvateľov Vs mesto) pije ako kokot, potom im totálne jebe na hlavu, pričom nevedia rozlíšiť realitu a toto sa podarilo (za mňa) celkom slušne vykresliť. To zas viem Ja osobne z vlastnej skúsenosti veľmi dobre posúdiť. Na záver len dodám, že doposiaľ jediný slovenský horor, natočil Bebjak z Baťovky, a to: "Zlo" z Piešťan. ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Aneb žena má veľa podôb, muž  jen dvě, debil a alternativec.  Silně ženský, záměrně neříkám feministický, film, kde se Nvotová  snaží definovat zejména vlhký temný jin. , O jangu, viz výše, má  jasno. Nicméně svůj příběh rozhodně nevypráví jako cosi pohlavně konfrontačního, ale jako vcelku magickou skládanku o  síle lidských předsudků a omezenosti.  S poselstvím ,  mimochodem mnohokrát prostřednictvím filmového  umění již sdělovaného,  pochopitelně nelze než souhlasit. Vnímal jsem  těch veľa podôb, tedy plnokrevnou Germani, chudokrevnou Mores, lesbu Juliany Oľhové, tmářku  Jany Oľhové,  poslušnou ženušku Zuzany Konečné a pochopitelně i alternativní cikánku Bittové, ale ve své podstatě mi na delší dobu utkví v paměti jen formální jinakost vyprávění a kozy Natalie Germani. A i když to byly možná i čtyřky, tak za tři. ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

V moment, kdy jsem zjistil, že vyjde něco takového a ještě ze slovenské produkce, začal jsem napínat uši. Těšil jsem se jako koledník na pomlázku. Podpořila to cena z festivalu, rozmělnili anti-ándrasské recenze a zase vyhladily rozhovory s Nvotovou, která věděla, co dělá. Pak přišly procenta a mé samotné zhlédnutí a jsme tam kde jsme. V prdeli. Rozumím, že definovat něco jako horor je dnes ošemetné. I kvůli idiotům, co pod klasikou hororu stále vidí něco jako Paranormal Activity. Jenže tady jsem se při každé scéně nejvíc děsil toho, že postavy zase promluví a budou chtít cokoliv dělat. Osobně si myslím, že se slovenštinou jsem kamarád. Dokáži s ní docela i hovořit a o rozumění jazyka ani nemluvě. Je fakt ten, že ovšem čarodějnici jako "bosouhorku" jsem zjistil, že existuje až před filmem. Nicméně tady se vyvinul nějaký dialekt, kde postavy huhňají, mumlají a je jim rozumět třeba 40 % toho, co povedaj. A to jsem optimista. Pak je tu jazyk těla. Další šum. Postavy dělají všechno strašně nahodile, necharakteristicky a hlavně bláznivě. Někam přijedou, začnou střílet, bláznit z kravin a divák ani neví proč. Při nejlepším jim rozumí něco jako "Čo huhmmmm tam hmmmmhu niečo bbbbu bolo!" Jsem upřímně alergický na to, že dnešní kritici strašně rádi mluví o tom, jak se autor ve filmu vyjadřuje sebestředně a myslí si o sobě něco víc. Velká výjimka je v tomto případě u tohoto filmu oddělování na kapitoly, které jenom podtrhuje problém celého filmu. Máme kapitolu Divé dítě nebo co to bylo a o něm za celou dobu nevím, že existuje. Postavy jednají, jako kdyby utekly z povídkového sborníku a vyhlásily revoluci. Spousta věcí je ve filmu strašně přemrštených, emocionální až se v tom strašně ztratí ta pointa. Která je sama o sobě v něčem vágní. Jasně, chlapi jsou prasata. Jasně, Velikonoce jsou brutální lynč na ženy a blababla. Mimochodem já sám nejsem fanda oslav Velikonoc, ale u téhle scény jsem sám trochu křenil. Suma sumárum strašně random film. Nevadilo by mi poselství... nic. Ale ta forma je jako otevřený jogurt na júlovém slunci. Dobrou chuť! ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Neviem, či budem dobrá mama. Vieš, moja mama, ona…no, to je jedno, prostě nechcem byť ako ona.“ Minulosti se však těžko uniká…Nvotová mě příjemně překvapila celovečerní prvotinou s názvem Špina. Jenže tam se opírala o autenticitu, uvěřitelnost. Svetlonoc se vydává úplně jinou cestou a Nvotová se tím pouští na tenký led. Ve chvílích, kdy vládne „atmoška“, mám spíš slova chvály. Vcelku hutná, temná, plná tajemna, to byl ostatně důvod, proč jsem film chtěl vidět, a v tomhle ohledu mě nezklamal. Ovšem slovy o přirozenosti bych naopak šetřil. „Nepojebkává“ totiž jen traumatizované Šarlotě, ale i všem okolo. S určitou mírou buranství bych problém neměl (to pomáhá navodit větší pocit sounáležitosti k „bosorkám“), avšak zde je to hnané ad absurdum, většina postav se chová strašně zmateně, motivace jejich chování jsem nepobíral (podobně jako některé detaily, částečně i díky halucinogenním, snovým výjevům). Úplný závěr (jakkoliv symbolický) zas nedává moc smysl vzhledem k předešlému dění. Škoda, nakonec to budou jen slabší 3*. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (5)

  • Natáčelo se v obci Stankovany a v lesích Velké Fatry. (Forum Film CZ)
  • Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 10 milionů korun. (SONY_)

Související novinky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

16.01.2023

V pondělí 16. ledna v 11 hodin dopoledne proběhla tisková konference České filmové a televizní akademie (ČFTA), během které byly mimo jiné zveřejněny nominace pro jubilejní 30. ročník předávání cen… (více)

9. ročník festivalu 3Kinofest již 9. listopadu

9. ročník festivalu 3Kinofest již 9. listopadu

07.11.2022

Slavnostní zahájení mezinárodního filmového festivalu 3KinoFest proběhne 9. listopadu v 18:30 hodin ve Velkém sále Městské knihovny v Praze na Mariánském náměstí. Promítán bude polský film Tata… (více)

Reklama

Reklama