Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Třicátnice Šarlota se vrací do rodné vesnice hluboko ve slovenských horách. Před mnoha lety odsud za nejasných okolností utekla. Její návrat v místních vzbuzuje podezření, po celou dobu ji považovali za mrtvou. Bojí se, že svým příchodem probudí čarodějnici, která podle legend straší v okolních lesích. (Forum Film CZ)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (190)

vyfuk 

všechny recenze uživatele

V moment, kdy jsem zjistil, že vyjde něco takového a ještě ze slovenské produkce, začal jsem napínat uši. Těšil jsem se jako koledník na pomlázku. Podpořila to cena z festivalu, rozmělnili anti-ándrasské recenze a zase vyhladily rozhovory s Nvotovou, která věděla, co dělá. Pak přišly procenta a mé samotné zhlédnutí a jsme tam kde jsme. V prdeli. Rozumím, že definovat něco jako horor je dnes ošemetné. I kvůli idiotům, co pod klasikou hororu stále vidí něco jako Paranormal Activity. Jenže tady jsem se při každé scéně nejvíc děsil toho, že postavy zase promluví a budou chtít cokoliv dělat. Osobně si myslím, že se slovenštinou jsem kamarád. Dokáži s ní docela i hovořit a o rozumění jazyka ani nemluvě. Je fakt ten, že ovšem čarodějnici jako "bosouhorku" jsem zjistil, že existuje až před filmem. Nicméně tady se vyvinul nějaký dialekt, kde postavy huhňají, mumlají a je jim rozumět třeba 40 % toho, co povedaj. A to jsem optimista. Pak je tu jazyk těla. Další šum. Postavy dělají všechno strašně nahodile, necharakteristicky a hlavně bláznivě. Někam přijedou, začnou střílet, bláznit z kravin a divák ani neví proč. Při nejlepším jim rozumí něco jako "Čo huhmmmm tam hmmmmhu niečo bbbbu bolo!" Jsem upřímně alergický na to, že dnešní kritici strašně rádi mluví o tom, jak se autor ve filmu vyjadřuje sebestředně a myslí si o sobě něco víc. Velká výjimka je v tomto případě u tohoto filmu oddělování na kapitoly, které jenom podtrhuje problém celého filmu. Máme kapitolu Divé dítě nebo co to bylo a o něm za celou dobu nevím, že existuje. Postavy jednají, jako kdyby utekly z povídkového sborníku a vyhlásily revoluci. Spousta věcí je ve filmu strašně přemrštených, emocionální až se v tom strašně ztratí ta pointa. Která je sama o sobě v něčem vágní. Jasně, chlapi jsou prasata. Jasně, Velikonoce jsou brutální lynč na ženy a blababla. Mimochodem já sám nejsem fanda oslav Velikonoc, ale u téhle scény jsem sám trochu křenil. Suma sumárum strašně random film. Nevadilo by mi poselství... nic. Ale ta forma je jako otevřený jogurt na júlovém slunci. Dobrou chuť! ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Bosorky se svlékají, kousku studu nemají, v disco lese jančí, kolem ohně tančí.“ A nedají si tam zábradlí a nedají... „Tohle bude big success!“ vrtěla se radostně na režisérské sesli Nvotová. „Alex mi říkal, že folk horory teď frčí.“ A zálibně pohladila desky svého scénáře, pokryté ovčí vlnou. Vtom dorazil udýchaný asistent. „Je to v kelu! Všetky hady niekto ukradol, tí požičaní vlci utiekli do lesov a ani zvukára už nemáme, zožral ho medveď.“ „Holy cow!“ zaklela režisérka. „Teď už pomůže jen Omnibus a jeho FILMOVÉ OKÉNKO.[][] Točit film bez zvukaře a postsynchronů je: A) Výborný nápad, vnášející do filmu prvek tajemství a záhad. „Co to říkala? Co to mumlala? B) Průkopnický čin, jednou se tak bude točit všechno. C) Šetrná varianta, protože na nezřetelně drmolící a koncovky slov polykající herce je každej zvukař krátkej, to chce rákosku! D) Dráždění hada bosou nohou [sic!]. Něco, za co by Nvotová na FAMU dostala pár facek, ale na ČSFD v poho 60%. [][] Zhodnocení z kazatelny: Fotr tyran i ostatní burani krásně zaostalí, na místa komparzistek stály místní bosorky frontu a o sirotka pečovala zralá Eržika, osudově uštknutá Nikolou, v bílém hadovi reinkarnovaném. Nad kotáry sa blýska, happyendy divo bijú. Věčná škoda, že kolem salaší teď obchází medvěd s břichem vybouleným tyčí s mikrofonem. To kvůli němu přidávám na táborák jen dvě malá polena, místo čtyř velkých. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Mám veľmi zmiešané pocity z tohto ospevovaného filmu, ktorý pre mňa trochu nepochopiteľne pozbieral nejaké ocenenia. Popravde neviem za čo. N. Germani fajn, sympatická talentovaná, dobrá voľba. Začnem asi tým čo ma vytáčalo najviac. Artikulácia a dialógy...Hlavne Eva Mores ale občas aj N. Germani dokážu rozprávať bez toho aby otvárali ústa!! Artikulácia katastrofálna! Nie, užívateľ Enšpígl v tom nie je sám. Keď dialógom nerozumieme my Slováci, ako chcete preraziť s filmom na českom trhu??  Zrozumiteľnosť dialógov je v niektorých momentoch takmer nulová. Problém č.2 Nahota...Ok, Germani pekná kočka, povedia si mnohí, ukázala toho dosť...Väčšina herečiek má s nahotou problém a ak už má byť musí mať nejaký dôvod, význam pre film. Aký mala tu? Sexuálna scéna v lese, sexi tanec na diskotéke, naháči behajúci a plaziaci sa po lese..., keď to spočítame máme tu možno aj niekoľko minút, ktoré film nikam, ale vôbec nikam neposúvajú. Nemohla režisérka ten čas venovať postavám a príbehu? Postava nejakého pastiera je tu len pre to, aby sa vyspal s Germani? Osud detí okolo ktorých sa točí celý záver už na konci nie sú dôležité? Sú tu dobré momenty, ale príbeh je taký nepresvedčivý. Úchylom z lesa sa nevenujeme, neviem kto sú , čo chcú...je to realita? Sú to dohady? Celkovo zvláštne, nie veľmi presvedčivé, technicky hlavne zvukovo jedna katastrofa. Keď sú dialógy ťažko zrozumiteľné, pre koho je film? Na jedno pozretie, 50%. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Tereza Nvotová svým druhým filmem potvrdila nesmírný talent a především žánrovou komplexnost. A v našich středoevropských, česko-slovenských končinách vystřihla mysteriózní, napínavý thriller s hororovými prvky. Vše je zasazeno do slovenských hor a malé dedinky, v níž se lidé občas chovají jako před dvě stě lety, takže progresivní mladá dívka je trnem v oku téměř všem. Natália Germani a Eva Mores hrají jako z partesu a výborně se doplňují. Stokrát lepší film než přeceňované Il Boemo. ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Keď niečo točia naši sfetovanci a ešte to je nominované na nejaké libtardské ocenenia, treba sa mať na pozore. A nič iné, ako svätý grál libiotizmu z toho ani nevyšlo. Po technickej stránke otrasná kamera, kde sa namiesto hercov hýbali ruky nejakého notorika, čo neudržal obraz na mieste. Zvuk bol takisto mimo, herci nevedia artikulovať a oni ich ešte pre istotu nechajú šepkať, aby nikto nepočul, o čom sa hovorí. Ale vlastne ani nebolo čo počúvať, pretože tá verbež, čo si chodí v oblekoch a drahých róbach po červenom koberci nevypustí z huby nič iné len vulgarizmus. Tvária sa na noblesu, ale majú jazyk dobytka. A práve títo dostali za úlohu znázorňovať slovenskú dedinu ako najzaostalejšie miesto na planéte, kde ešte žijú tí tmári kresťania, kde Veľká noc znamená obrovské násilie na ženách, kde sa mlátia deti a každý je stále ožratý. A aby sme vedeli, že to sú všetko tí zlí vlastenci, potažmo náckovia, tak ich necháme odspievať slovenskú hymnu, aby bolo jasné, že národovectvo treba opľuť, a klaňať sa treba iba k vlajke EÚ a dúhe. Vrcholom umenia našich hercov nakoniec ostala nahota v nejakých divných orgiách pri ohníku, lenžeak to najlepšie, čo vo filme uvidíte, je celulitídový zadok, tak to fakt nestojí ani za povestný smrad z tej riti. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (5)

  • Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 10 milionů korun. (SONY_)
  • Tereza Nvotová a Barbora Námerová vycházely při tvorbě scénáře mimo jiné z knihy Tatiany Bužekové „Nepriateľ zvnútra: Nadprirodzená hrozba v ľudskej podobe“. (Forum Film CZ)

Související novinky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

16.01.2023

V pondělí 16. ledna v 11 hodin dopoledne proběhla tisková konference České filmové a televizní akademie (ČFTA), během které byly mimo jiné zveřejněny nominace pro jubilejní 30. ročník předávání cen… (více)

9. ročník festivalu 3Kinofest již 9. listopadu

9. ročník festivalu 3Kinofest již 9. listopadu

07.11.2022

Slavnostní zahájení mezinárodního filmového festivalu 3KinoFest proběhne 9. listopadu v 18:30 hodin ve Velkém sále Městské knihovny v Praze na Mariánském náměstí. Promítán bude polský film Tata… (více)

Reklama

Reklama