Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Třicátnice Šarlota se vrací do rodné vesnice hluboko ve slovenských horách. Před mnoha lety odsud za nejasných okolností utekla. Její návrat v místních vzbuzuje podezření, po celou dobu ji považovali za mrtvou. Bojí se, že svým příchodem probudí čarodějnici, která podle legend straší v okolních lesích. (Forum Film CZ)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (191)

Remedy 

všechny recenze uživatele

Tereza Nvotová to tentokrát zvládla tak napůl. To lehké opisování od Eggerse, von Triera a v určité nadsázce i od Kubricka je to nejmenší, co by mi vadilo, protože to dohromady celkem dobře funguje jako sociální drama s prvky folk hororu. Problém je v tom, že je zde rozvíjeno více motivů, z nichž většina na konci vyzní tak trochu do prázdna. Atmosféra a kamera jsou nicméně prvotřídní, některé momenty opravdu silné a celkově to v kontextu československé tvorby působí dost originálním a autorským dojmem. Svůj výborný debut Špína ale Tereza Nvotová bohužel nepřekonala. [45%] ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Popis světa zakořeněného ve starých privilegovaných časech. Vše tu řídí hrubí muži popíjející pálenku. Ženy jsou zoufalé. Místní obyvatelé věří, že se v podobě hlavní hrdinky filmu vrátili čarodějnice. Zápletkou film připomíná venkovský horor, ale zároveň to je detektivka a drama. Motivů a postav je tu přehršle včetně toho lesbického. Děj se odehrává na hraně skutečného a snového světa. Prostředí hrdince moc nepomáhá. ()

Reklama

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Princezna zakletá v̶ ̶č̶a̶s̶e̶ v slovenskej dedine...... je možný natočit film o čarodějnicích ale bez čarodějnic? Ale kdeže, jasně že jo. Světlonoc tohle splňuje na výbornou, takže nečekejte slovenskou verzi Slunovratu nebo The Witch, ale anti-žánrovou dekonstrukci folk-horroru, halušky, pořádnou porci soft-porna a nekompromisní disstrack na heterosexuální bílé muže, nevzdělaný burany, zpátečnictví a lidový pověry. Práce s narativní kauzalitou [jedna postava něco udělá ale konsekvence žádný, což kupodivu platí i naopak], poskytováním příběhových informací, vedením herců, dramaturgií celkově, nebo polytematickou kompozicí [snímek balancuje jak mezi sociálním/psychologickým dramatem, tak anti-hororem, ale i feministickým podobenstvím či rodinným melodramatem, a prozkoumává tolik motivů až se v tom ztrácí] je někdy krkolomná, ale jinak jde o víc než kvalitní a vizuálně i atmosferický podmanivý art-house, který v (česko)slovenských končinách akutně chybí. ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Keď niečo točia naši sfetovanci a ešte to je nominované na nejaké libtardské ocenenia, treba sa mať na pozore. A nič iné, ako svätý grál libiotizmu z toho ani nevyšlo. Po technickej stránke otrasná kamera, kde sa namiesto hercov hýbali ruky nejakého notorika, čo neudržal obraz na mieste. Zvuk bol takisto mimo, herci nevedia artikulovať a oni ich ešte pre istotu nechajú šepkať, aby nikto nepočul, o čom sa hovorí. Ale vlastne ani nebolo čo počúvať, pretože tá verbež, čo si chodí v oblekoch a drahých róbach po červenom koberci nevypustí z huby nič iné len vulgarizmus. Tvária sa na noblesu, ale majú jazyk dobytka. A práve títo dostali za úlohu znázorňovať slovenskú dedinu ako najzaostalejšie miesto na planéte, kde ešte žijú tí tmári kresťania, kde Veľká noc znamená obrovské násilie na ženách, kde sa mlátia deti a každý je stále ožratý. A aby sme vedeli, že to sú všetko tí zlí vlastenci, potažmo náckovia, tak ich necháme odspievať slovenskú hymnu, aby bolo jasné, že národovectvo treba opľuť, a klaňať sa treba iba k vlajke EÚ a dúhe. Vrcholom umenia našich hercov nakoniec ostala nahota v nejakých divných orgiách pri ohníku, lenžeak to najlepšie, čo vo filme uvidíte, je celulitídový zadok, tak to fakt nestojí ani za povestný smrad z tej riti. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Aneb žena má veľa podôb, muž  jen dvě, debil a alternativec.  Silně ženský, záměrně neříkám feministický, film, kde se Nvotová  snaží definovat zejména vlhký temný jin. , O jangu, viz výše, má  jasno. Nicméně svůj příběh rozhodně nevypráví jako cosi pohlavně konfrontačního, ale jako vcelku magickou skládanku o  síle lidských předsudků a omezenosti.  S poselstvím ,  mimochodem mnohokrát prostřednictvím filmového  umění již sdělovaného,  pochopitelně nelze než souhlasit. Vnímal jsem  těch veľa podôb, tedy plnokrevnou Germani, chudokrevnou Mores, lesbu Juliany Oľhové, tmářku  Jany Oľhové,  poslušnou ženušku Zuzany Konečné a pochopitelně i alternativní cikánku Bittové, ale ve své podstatě mi na delší dobu utkví v paměti jen formální jinakost vyprávění a kozy Natalie Germani. A i když to byly možná i čtyřky, tak za tři. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (5)

  • Před kamerou ve filmu Světlonoc nezemřelo žádné zvíře. (Forum Film CZ)
  • Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 10 milionů korun. (SONY_)
  • Tereza Nvotová a Barbora Námerová vycházely při tvorbě scénáře mimo jiné z knihy Tatiany Bužekové „Nepriateľ zvnútra: Nadprirodzená hrozba v ľudskej podobe“. (Forum Film CZ)

Související novinky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

16.01.2023

V pondělí 16. ledna v 11 hodin dopoledne proběhla tisková konference České filmové a televizní akademie (ČFTA), během které byly mimo jiné zveřejněny nominace pro jubilejní 30. ročník předávání cen… (více)

9. ročník festivalu 3Kinofest již 9. listopadu

9. ročník festivalu 3Kinofest již 9. listopadu

07.11.2022

Slavnostní zahájení mezinárodního filmového festivalu 3KinoFest proběhne 9. listopadu v 18:30 hodin ve Velkém sále Městské knihovny v Praze na Mariánském náměstí. Promítán bude polský film Tata… (více)

Reklama

Reklama