Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Německo roku 1957. Vrchní prokurátor Fritz Bauer získá klíčové důkazy o místě pobytu Adolfa Eichmanna, hlavního "architekta holocaustu". Podplukovník, který je odpovědný za masovou deportaci Židů, se údajně skrývá v Buenos Aires. Bauer, který je sám Žid, se od svého návratu z dánské emigrace snaží dostat zločiny Třetí říše před soud. Zatím však bez úspěchu, neboť Německo je pevně odhodláno potlačovat svou neblahou minulost. Kvůli nedůvěře v německý soudní systém se Fritz Bauer rozhodne kontaktovat izraelskou tajnou službu Mossad, čímž se dopustí vlastizrady. Bauer ale neusiluje o pomstu za holokaust – jde mu především o budoucnost Německa. (Cinemax)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (28)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Nemecké dejiny minulého storočia sú také pohnuté, že ani jedno pátranie po Adolfovi Eichmanovi nie je možné jednoducho podať jedným filmom. Zostal mi hlavne pocit, aké by to bolo, keby existovalo viac takýchto snaživých prokurátorov aj v dnešných časoch, ktorí by vedeli veci dotiahnuť do konca. Film ma ale veľmi neuchvátil, to rozprávanie príbehu bolo dosť kostrbaté, niekedy až nezrozumiteľné, a ako sa tam objavovala homo zápletka, to ma miatlo ešte viac. ()

evulienka3 

všechny recenze uživatele

"Keby sme z tých 10,3 miliónov vyhladili 10,3 miliónov, vtedy by som bol spokojný a povedal by som:"Dobre, zničili sme nepriateľa". Splnili by sme tak našu úlohu pre našu krv a pre slobodu nášho národa. Lenže aj ja mám podiel vinny na tom, že zamýšľaná eliminácia nášho nepriateľa, nemohla byť úplne dokončená. Nebol som dostatočne motivujúci. To je môj podiel viny. Vlastne som toho mohol urobiť oveľa viac..." (Adolf Eichman). Vďaka Fritsovi Bauerovi bol aspoň tento nacistitcký tvorca konečného riešenia postavený pred súd. Síce nie podľa jeho predstáv, ale predsa. Komorný film s výbornou atmosférou. Hviezdičku navyše prihadzujem, pretože podľa môjho názoru, je tento film momentálne percentuálne podhodnotený. ()

Reklama

NinonL 

všechny recenze uživatele

Souboj a konfrontace statečného židovského prokurátora s esesáky a gestapáky uhnízděnými všude ve vedení poválečného Německa. Doktor Bauer se snaží najít hlavního organizátora odsunu židů do koncentračních táborů, Adolfa Eichmanna a postavit ho před německý soud. Jakmile se to prozradí mezi justicí a médii, začíná Bauer dostávat anonymní vyhrůžky. Po boku je mu v tomto boji mladý právník Ackermann. I na něm však najdou nacisté slabinu a vydírají ho. Zdá se, že vše je ztraceno a Eichmann opět unikne spravedlnosti. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Německo si před vlastním prahem nezametá, ale doslova luxuje. Film se soustředí na Fritze Bauera a jeho buldočí snahu dát Německu zpět ztracenou tvář důveryhodné země, která i mnoho let po válce nebyla schopaná ukázat na svoje nácky. Upřimně řečeno vůbec mně nebavila Karla Angermanna, celý to dění kolem ní bylo hodně nasilně připsané, nemluvě o tom, že Ronalda jsem viděl ve třech filmech a ani v jednom mně nepřesvědčil, že umí víc než vypadat hezky. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Po Tiche revoluci v kratke dobe druhy film Larse Kraumeho, ktery jsem videl. Celkem zajimave, ze se oba filmy odehravaji temer ve stejne dobe. Opet velmi zajimavy namet, zpracovanim a z divackeho hlediska mi vsak prijde prvne jmenovany film o kus lepsi. Kazdopadne mam pocit, ze Kraumeho ma smysl sledovat... ()

Galerie (21)

Zajímavosti (3)

  • Při vyšetřování narážel Fritz Bauer (Burghart Klaußner) na rozhořčený odpor z vlastních řad, protože většina právníků tehdejší doby působila už za nacistického režimu a obávala se o svou dobrou pověst. Výrok Fritze Bauera „Když opouštím svou kancelář, vstupuji na nepřátelské cizí území“, použitý ve filmu, je autentický a není pouhým výplodem fantazie scenáristy. (Posheidon)
  • Film podsouvá divákovi také možnou homosexuální orientaci Fritze Bauera (Burghart Klaußner). K té se Bauer nemůže přiznat, protože paragraf 175 německého trestního zákoníku až do roku 1994 kriminalizoval sexuální jednání mezi muži. Z tohoto vnitřního konfliktu čerpá film své emoční napětí – a zároveň zpochybňuje svou historickou věrohodnost. (Posheidon)
  • Postava mladého nadějného prokurátora Karla Angermanna (Ronald Zehrfeld), ke které Fritz Bauer (Burghart Klaußner) chová náklonost, je ve skutečnosti jen fiktivní postavou vytvořenou za účelem dramatizace filmu. (Posheidon)

Reklama

Reklama