Režie:
Russell MulcahyKamera:
Martin McGrathHudba:
Christopher GordonHrají:
Armand Assante, Rachel Ward, Bryan Brown, Jacqueline McKenzie, Steve Bastoni, Rod Mullinar, Bill Hunter, Grant Bowler, Catherine Sutherland, Martin Copping (více)Obsahy(1)
Měsíc po střetu Číny se Spojenými státy o Tchaj-wan je severní polokoule Země mrtvá. U pobřeží Austrálie se z hlubin oceánu vynořuje americká vojenská nukleární ponorka. Tou dobou již nikdo z její posádky nemá na starém kontinentě žijícího příbuzného. Píše se rok 2006. Apokalyptický radioaktivní mrak, který týdny držel nad rovníkem silný vítr, se náhle pohnul k jihu. Vědí to všichni, co zůstali živí. Každý se s vidinou smrti vyrovnává po svém. Jen málokdo věří, že lze přežít. Jedna z teorií ale tvrdí, že by se lidstvo zachránit mohlo. Je to však šance jedna k milionu. Členové posádky americké ponorky rozšířené o mladého australského kapitána Holmese a geniálního matematika Osborna ji mají ověřit... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (52)
No nevím, nějak mi to místní hodnocení nesedí. Tenhle remake ... přišlo mi že herci jsou pořád veselí (to asi že dostali práci) a celá ta atmosféra je s původní verzí úplně neporovnatelná, i když jsou to v podstatě totožné filmy. Navíc ta stopáž ... představa že by to člověk měl vidět najednou ... je děsivá. ()
1% stopáže - válka, její následky, radiace, celkový podstatný příběh. 99% stopáže - sentimentální žvásty, ubulená limonáda, nesmrtelnost brouka pytlíka, trapná omáčka okolo, neskutečně hrdý a nekonečný loučení se, jak poslat tatínka do polepšovny, apatie, rezignace, a hlavně pekelná nuda. Co víc dodat. Bohatě by stačilo jako krátkometrážní. ()
Hlavním tahounem snímku je samotný nápad, který umanutě setrvává vytrvalým i v dnešní době. Televizní produkce zase jednou příjemně překvapila. Ano, první díl je trochu utahaný, ale dávám vám možnost se seznámit s postavami, aby vám jich pak bylo jak se patří líto. Natočit postapokalyptický film vlastně není nikterak zvlášť nákladné na produkci, stačí jen tu a tam dát vhodnou repliku či rekvizitu, a efekt se dostaví. Tento minimalismus jsem ocenil a záverečný taneček napovídá, že ta naše slavná civilizace přeci jen k něčemu krásnému byla... ()
Slušný katastrofický biják natočený evidentně s minimem prostředků. Kde drahé hollywoodské trháky sázejí na přehnaně nabubřelé efekty, vystačí si Na Břehu s náznaky a dobře vypracovanou (byť předvídatelnou) psychologií postav. Za to by si film zasloužil možná i 4 hvezdičky. Bohužel jsem od začátku nemohl vystát kapitána správňáka Armanda Assante. Pan "já tu atomovku neodpálím", který na věky miluje svoji rodinu, aby se v zápětí vyspal s první šlapkou po ruce a to vše s tím svým strnulým výrazem, za který by si zasloužil facku mě přinutil dát o hvězdu méně. ()
Remake, který nechává svého staršího bratříčka z padesátých let daleko za sebou. Člověku se skoro ani nechce věřit, že se jedná o pouhý televizní film - produkce je skutečně skvělá. Originál si uchoval jisté dobové kouzlo, ale na diváka působil až příliš odtažitým dojmem. Remake je vybroušenější po stránce scénáře, a emocionálně jde až na dřeň. Jedno z těch filmových překvapení, která se nestávají příliš často. ()
Galerie (20)
Photo © Showtime Networks
Zajímavosti (1)
- Na začátku druhé části filmu si námořníci promítají film Pluj tiše, pluj hluboko (1958). Kapitán ponorky Dwight Towers (Armand Assante) jej zde označí za nejlepší film o ponorkách. (HonzaR.)
Reklama