Reklama

Reklama

Obsahy(1)

3 herečky, 3 pokojíčky, 10 dní a 2458 potenciálních sexuálních predátorů. Radikální experiment otevírá tabuizované téma zneužívání dětí na internetu. Tři dospělé herečky s dětskými rysy se vydávají na sociální sítě, aby v přímém přenosu prožily zkušenost dvanáctiletých dívek online. Ve věrných kopiích dětských pokojů chatují a skypují s muži, kteří je na netu aktivně vyhledali a oslovili. Drtivá většina těchto mužů požaduje sex přes webkameru, posílá fotky svých penisů a odkazy na porno. Děti jsou dokonce vystaveny vydírání. Dokumentární film Barbory ChalupovéVíta Klusáka vypráví strhující drama tří hrdinek alias „dvanáctiletých dívek", pro které se účast na experimentu, od castingu až po osobní schůzky s predátory pod dozorem ochranky, stává zásadní životní zkušeností. Predátorské taktiky se postupně obracejí proti svým strůjcům: Z lovců se stávají lovení. (Aerofilms)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (724)

Fr 

všechny recenze uživatele

“CO TO TAM DĚLÁTE?“… „NIC. TADY JSEM LEŠTIL NĚCO…“ /// Můj obdiv patří těm herečkám… Ne, že do toho šly, ale za to, s kým a vo čem se musely bavit. A taky tvůrcům za nápad a hlavně realizaci. Jinak je to takový jednotvárný. Rozhovy po Skypu, uchylácký choutky a přehlídka trestných činnů. Naštěstí to „osvěží“ osobní setkání nebo hovor s „normálním“ člověkem. Film má sloužit jako prevence. Já mám strach, aby některý holky nenálákal spíš ten výdělek. Páč, co si budem vypravovat… hodně lidem je u prdele, co dělaj jejich děti. Rozhodně doporučuju všem, co mají děti. Nebo školám, děcákům, pasťákům… A je naprosto jedno, jestli dám 5* nebo 3*. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chcu vidět hafo (nejen rozmazanejch) čuráků. 2.) Jsem „Ústečan“ a můj kámoš je Sneaky. 3.) Jsem na mladý maso. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Na dokumentu V síti je cítit nejen to, s jakou vervou a smyslem pro detail se do něj tvůrci pustili, ale i to, že plně věřili, že dané téma je skutečně důležité a jeho osvěta přínosná. Jelikož jsem tak trochu z oboru, mám osobně obrovskou radost z toho, že se dokument povedl a hlavně, že se stal tak populární a oslovil velké množství lidí. Považuji za důležité seznámení veřejnosti s tím, jak obrovské množství sexuálních predátorů se mezi námi pohybuje, jaké zlomyslné techniky používají a hlavně, že se jsou to jinak normálně se jevící lidé, které běžný smrtelník nedokáže od ostatních rozlišit. 100 minut se pro poutavý dokument jeví tak akorát, byť věřím, že téma by se dalo rozpracovat klidně do dvojnásobku zejména proto, aby se hlouběji rozpracovala psychologie predátorů. Např. mohlo být do dokumentu přizváno více odborníků, kteří by se vyjádřili k osobnostem predátorů a pokusili se nastínit důvody, proč to dělají... 8/10 ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

Osobně mi přijde verze Za školou daleko smysluplnější a hlavně efektivnější, obzvláště pro cílovou skupinu, jež jsou skutečná dvanáctiletá děvčata. Tam totiž promlouvají všechny tři, mimochodem naprosto bezvadné, protagonistky přímo k divákům, skvěle popisují veškeré nastalé situace a mile, kamarádsky radí co s tím. Hlavně co v žádném případě nedělat. Je tam vlastně vše základní, včetně nechutných videí, ústečáka, který už asi žádný dětský tábor jen tak nezorganizuje a také výborné Terezino vypořádání se s tím vyděračským zmrdem. Tato verze mi přijde jen jako taková jistota návratu investic. Šok to bezpochyby je, kina vyprodána, i když asi každý divák nad 15 let věděl, co od toho čekat. Stejně jako Klusák, který nepochyboval o tom, že mu lidi přijdou nakupovat do neexistujícího supermarketu, že životem zmatený a na hranici svéprávnosti balancující Daliborek bude žvanit nesmysly v Osvětimi a že na tři krásné návnady se chytí ta největší česká internetová lůza, hledající uspokojení všeho druhu. Opět se tedy u Vítka nemohu zbavit dojmu prvoplánovosti, ale i lehce amatérského přístupu, jenž dosahuje vrcholu při konfrontaci zmíněného vedoucího, přičemž tam byly daleko větší svině, jež by byly schopny jakkoli zneužít nevinnou dívku. Přesto určitou nutnost zobrazení tématu dokumentu nelze upřít, i když forma mohla být preciznější, základní pozitivum tedy osobně vidím ve výběru "obětí", to se režisérské dvojici povedlo na výbornou a holky jim vlastně tzv. zachránily kůži. [Kino Citadela] ()

choze 

všechny recenze uživatele

Pět nebo spíš padesát CSFD hvězdiček si to zaslouží už jen za zvolené důležité téma, ale i zpracování je silné - velice nepříjemné pocity z komunikace se sexuálními predátory jsou střídány pocity satisfakce, když dívky - které by měly dostat Oscara už jen za to, že při komunikaci zvládly nevyprskávat smíchy - vystoupí po skončení každého videohovoru z rolí bezbranných dětí a hovor zrale okomentují. A korunu tomu nasadí závěrečná konfrontace přenesená z digitálního světa a papundeklových kulis do reálu. Kritizované postavení kulis mi přijde koncepčně funkčnější, než kdyby se štáb schovával pod stoly ve skutečných pokojíčcích - takhle to působí až dojmem nějaké instituce na potírání tohoto druhu zla (Mission: Impossible style) a být v kůži predátorů, rozhodně by mě vyděsilo víc zjištění, že na opačné straně nestojí dětský pokojík, ale málem hollywoodské studio. A ani mi nepřišlo, že by tu Klusák nějak tlačil sebe, pravidelně se zabíraly i reakce ostatních členů štábu a míra manipulace se mi jevila taky snesitelná (démonicky působící rozmazané tváře predátorů a místy hororová hudba). Co do důležitosti je to český film (minimálně) roku. A konstatování "Dvanáct? Tak to je pohoda." je česká filmová hláška desetiletí. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Za mě je lidsky nedocenitelný výkon skvělých hlavních protagonistek, které se nenechaly semlít a všechno ustály, při tom, do jaké oprátky si nechaly strčit hlavu, na druhou stranu režijní přístup se celkem neskrývaně ukazuje jako naprostý propadák a velká slabina celého projektu. Nápad dobrý, provedení populistické, excentrické, lehkovážné, bez adekvátní přípravy, hazardérské a výsledný tvar cílí na efekt, na pudy, na divácký šok a je i nepřijatelně manipulativní - např. odborná veřejnost není z filmu jednoznačně nadšená, spíše naopak: dle různých odborníků (např. sociolog David Šmahel nebo vedoucí odd. informační kriminality pražské policie Václav Písecký) představuje film promarněnou příležitost, jednak proto, že přifukuje a živí bublinu předsudečných a zcestných představ, že hrozba přichází vždy od starších cizích chlápků, jednak především tím, jak navozuje dojem, že děti, které začnou komunikovat na sociálních sítích, jsou okamžitě stoprocentně zahlceny přívalem nahých fotek a videi masturbujících starých chlapů a divných týpků (sama jsem už před shlédnutím filmu přesně tenhle jednoznačný dojem měla z mediálního obrazu, trailerů, anotací...), což nepřiměřeně děsí a alarmuje veřejnost. Ve skutečnosti už to, jak byl projekt postaven, šlo cíleně naproti právě takovému scénáři: jak vizuál a věk vytipovaných dívek a instrukce k jejich chování, tak třeba fakt, že se nepřihlašují na jakoukoli jejich věku a zálibám přiměřenou síť, ale rovnou na internetovou seznamku pro dospělé Lidé.cz a pohybují se tam i po desáté hodině večer a podobně. Tyto parametry přímo vybízejí k tomu, aby projekt odhaloval nejnebezpečnější, až kriminální formy sexuálního zneužívání dětí na internetu tzv. sexuálními predátory, nicméně film i mediální obraz, který ho předchází, budí (a nekoriguje, ale ještě posiluje) dojem, že odkrývá nejautentičtější dramatickou šokující pravdu o tom, čemu dnes čelí všechny děti, které se přihlásí na sociální síť. Nutno podotknout, že autoři projekt nijak pečlivě nepřipravili (ze snímku to dost vysvítá, je to spíš rychlá a laciná hurá akce než co jiného) a sami si zpola ani nebyli vědomi, že to takhle dopředu moderují, o to pak byli všichni zaskočenější. Byl to spíš amatérismus a odbytost než záměr, a pak se na té bublině přitažlivého šoku, děsu, odporu a senzace nezodpovědně svezli. *** Snímek takhle především škodlivě přispívá zkreslujícímu obrázku rodičovské a obecně dospělé veřejnosti o internetových aktivitách dětí, o jejich nenahraditelných pozitivech při správném přístupu, i o hrozbách, které jsou reálné, a ztěžuje práci odborníkům, kteří na tomto poli dělají osvětu, případně se snaží řešit konkrétní problémy. Přitom to mohlo být při dobré vůli, pečlivosti a kvalitní odborné přípravě naopak - dokument mohl adekvátně varovat tam, kde jde o reálné nebezpečí, ale i motivovat a uklidňovat rodiče i děti tam, kde je poplach falešný a nežádoucí. *** Pokud tedy jde o kvalitu a zhodnocení úrovně snímku, výstižný mi co do popisu připadá komentář Mattyho - distancuji se ale od jeho neutrálního tónu co do posouzení jeho služby veřejnosti. Za sebe ji hodnotím jako medvědí. Je to dokument, jenž byl zamýšlen jako osvětový, a škody napáchané v sociálním prostoru jeho lehkovážnou honbou za senzací na úkor disciplinovanosti, svědomitosti, kvalitní odborné přípravy a komunikace odhalené problematiky s veřejností jdou plně na vrub autorů. Navíc jsem s těžkým srdcem sledovala hlavně to, jak se s tím, do čeho byly dost narychlo a bez dostatečné průpravy a podpory hozeny, všechny tři protagonistky perou (odborná pomoc je tam spíš jako lidská stafáž, než že by se nějak reálně osvědčila, většinou jsou to právě samotné dívky, kdo nastoluje klid tím, jak to zvládají) a bála jsem se, aby tak ledabylý a necitlivý přístup senzacechtivého režiséra na nich nezanechal trvalé následky. Vlastně mám dost naštvaně dojem, že jsem viděla film o zneužití dívek slávychtivým Klusákem v honbě za sobeckým osobním uspokojením ještě v úplně jiné rovině. A za to bych tvůrcům udělila aspoň deset záporných hvězdiček! Docela by mě asi zajímalo, jak moc slavný režisér k tak odbytému a nezodpovědnému přístupu dotlačil i výrazně mladší a nezkušenější spolurežisérku, do jaké míry tedy silově svou osobností zneužil i ji a nakolik se to opravdu tímhle způsobem dělo i z její svobodné vůle a záměru (a jestli by vůbec byla schopná to objektivně posoudit, protože v naší kultuře a pedagogice je to přece tak běžné, až to zavání normou). Doufám, že až opadne první divácký šok z toho, co se povedlo zachytit z reálného chování sexuálních predátorů, k snímku samotnému hodnotitelé tak shovívaví nebudou. *** Pro úplnost dodávám, že jsem hodnotila verzi pro dospělé, V síti 15+. Film existuje také ve verzi pro školy, V síti: Za školou, kde mají být nejotevřenější sexuální záběry vynechány a film má být proložen vysvětlujícími vstupy, jež se praktickými radami a osvětou obracejí přímo k dětským divákům. Ty byly připraveny ve spolupráci s platformou e-bezpečí a je pravděpodobné, že tato verze má díky tomu vyšší relevanci, obávám se však, že většina dospělé společnosti uvidí pouze tu první. *~ () (méně) (více)

Galerie (45)

Zajímavosti (38)

  • „Díky filmu V síti získaly některé děti odvahu problém řešit. Naštvali jsme hodně lidí, ale měli jsme hlavně strach o herečky, postarali jsme se o jejich ochranu,“ říká dokumentarista Vít Klusák o filmu V síti. (SONY_)
  • V jednom záběru si Sabina Dlouhá sedící na parapetu okna svého ateliérového pokojíku hladí králíka vypůjčeného pro natáčení, ovšem jakmile se rozezní příchozí hovor, udělá pohyb, který vypadá jako kdyby králíka vyhodila ven z okna, i když je evidentní, že ho položila na nějakou plochu nebo do klece, která byla hned „pod oknem“. (Nick321)
  • Pozorný divák si všimne, že při setkání dívek se sexuálními predátory v kavárně jednomu z predátorů kolemjdoucí pes nepozorovaně pomočil bundu přehozenou přes opěradlo židle. (Nick321)

Související novinky

Film Zákon lásky do kin vstupuje 5. srpna

Film Zákon lásky do kin vstupuje 5. srpna

08.07.2021

Spolurežisérka úspěšného dokumentu V síti a držitelka Českého lva Barbora Chalupová představuje svůj celovečerní debut Zákon lásky. Tragikomická dokumentární roadmovie sleduje cestu zákona, jenž může… (více)

37. ročník FAMUFESTu právě začíná!

37. ročník FAMUFESTu právě začíná!

26.04.2021

FAMUFEST a jeho 37. ročník již stojí za dveřmi a čekají, až je příští týden vpustí dovnitř. Od středy 28. dubna do neděle 2. května 2021 se v rámci festivalového dění můžete těšit nejen na nabitý… (více)

28. České lvy vyhrál Šarlatán

28. České lvy vyhrál Šarlatán

06.03.2021

Dnes večer byly v rámci svého 28. ročníku uděleny výroční ceny České filmové a televizní akademie (ČFTA), Český lev. Komorní ceremoniál se tradičně odehrál v pražském Rudolfinu, nicméně z důvodu… (více)

Reklama

Reklama