Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Živly nemají slitování. Pocítíte jejich zuřivost. Atlantik se vzdouvá v třicetimetrových vlnách. Vítr zuří na maximum! V říjnu 1991 se tři povětrnostní fronty - mezi nimi i hurikán Grace - srazily v dosud největší zaznamenané bouři, meteorology nazvané "Dokonalá bouře". Ve filmu Dokonalá bouře posádka rybářské lodi Andrea Gail bojuje s nejmocnějšími živly, jaké kdy příroda uvolnila ze řetězu... (Warner Home Video CZ)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (389)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Zasazením zcela věrohodných postav do zcela nevěrohodných situací (tsunami, žralok, muž přes palubu, roztržka na lodi…) připomíná Dokonalá bouře aluzi na první a druhou světovou válku, v níž stateční muži z masa a kostí čelili všeobjímající absurditě na válečném poli i mimo něj. Na tomtéž byl postaven rozpor mezi vojenským drilem a zkušeností Vietnamu ve Full Metal Jacket. Základní rétorická figura Kubrickova filmu vyplývala z konfrontace obou částí, kdy reálná vietnamská zkušenost radikálně negovala cíle výcviku; vše bylo jinak. Němec Petersen stejně jako kolega-pobočník Emmerich navazují ve svých reminiscencích německého válečnictví na „triumf vůle“ a „vítězství víry“, tedy pilíře Ameriky, ale jsou mnohem epochálnější než sama Riefenstahlová, dávajíc vzpomenout, co se stane s národem, když zvlčí. Ve svých filmech sesílají na Ameriku epidemie a povodně, revanšujíc se za poválečné reparace. V Petersenovi a Emmerichovi, efektním, spektakulárním, rádoby zděšeným farizeům, vzkypěl nebezpečný výhonek Čtvrté říše, nadcházející po První říši Karla Velikého, Druhé říši Bismarckově a Třetí říši Hitlerově. Samozřejmě, na apokalyptickém myšlení je postavena moc pokleslého křesťanství a Amerika v tomhle zatím jiná být zřejmě ještě nějaký čas nehodlá. Místo toho, aby se takový apokalyptik věnoval hledání možných změn, točí jeden temný příběh za druhým. Maluje čerty na zeď a čeká Armagedon. Fanatizuje davy. Pořád je to ale ta samá apokalyptická posedlost, do níž nás americký zábavní průmysl s pomocí z Evropy improtovaných německých režisérů vrhá, aby nás z ní američtí júesarmy hoši mohli zachránit. Takovému Emmerichovi, i když by potřeboval dramaturga a sebereflexi jako sůl, nikdo nic říct nemůže, protože jeho filmy vyinkasovávají stovky milionů dolarů. Podobně nemohl nikdo nic vytýkat svého času Hitlerovi, jehož nešťastná strategická rozhodnutí nahrávala spojeneckým armádám. Podobně zvlčil Majkl Bay, který svůj nejlepší film, Skálu, natočil pod striktním producentským dohledem, aby po dosažení režisérské svobody promrhal s Transformery deset let života, které mohl investovat do filmové adaptace proslulé gamesy Half-Life (pokud to někomu nedošlo, osud Gordona Freemana je principielně totožný s osudem Stanleyho Goodspeeda); do stejného ranku patří nadstandardní Univerzální voják tehdy začínajícího Emmericha, dnes mesiášského vůdce utrženého z řetězu (sebe)reflexe. Málokdo ví, že kasovní trháky jako Independence day nebo Godzilla vlastní štempl německé filmové školy, přitom byla doba, kdy Západ považoval Němce především za staromódní a pikorestní. Malá a velká vévodství, středověká města, barokní paláce, čarovné hrady na Rýnu a gotické zříceniny, norimberské hračky, drážďanské pastýřky a němečtí profesoři, komická jména jako Ulm, Worms, Polkwitz, tři sta různých druhů klobás, to bylo Německo. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Tam chlap přes palubu, tam nečekaný návštěvník v podobě žraloka na palubě. Těch podivných znamení je už trochu moc. A jakmile začne předpověď počasí věštit něco špatného, je na průšvih posádky rybářské lodi George Clooneyho na širém Atlantiku zaděláno. Jenže tihle ostří hoši nikdy nepřestanou bojovat, tým kolem Wolfganga Petersena na ně zase nikdy nepřestane posílat palbu digitálních živlů. Zvlášť když věčná rivalka přivezla z posledního rybolovu plné podpalubí. A ani zlé tušení přítelkyně jednoho z nich na téhle plavbě nic nezmění. Klimatická anomálie je však rázně proti klidnému návratu na pevninu. Petersena vždycky táhlo moře a voda. Tentokrát naprogramoval své neodvážnější představy a úctyhodný rozpočet vymačkal hlavně do digitálních efektů, které se prostě musí líbit. V roce 2000 i dnes. Herci odvedli to, co se od nich očekávalo (a díky skvělému castingu vedlejších rolí toho nebylo málo), zahřívací kola před velkou bouří mě vůbec nenudila. Ba naopak nechápu některé kritické hlasy. Dle mého kameraman John Seale (Oscar za Anglického pacienta), chlapci od ILM, střihač, zvukař a skladatel James Horner (okázalý hlavní hudební motiv na mě sakra působí) odvedli sakra poctivou práci. A Petersen, který slušně vdechuje život do svých postav, ač nehrají první housle, jakbysmet. There's only love, Christina. Only love. ()

Reklama

cheyene 

všechny recenze uživatele

Očekával jsem trošku více, takže na 5* se nedostanu. Nedokázal jsem se patřičně sžít s postavami a tudíž mi jejich osud byl tak nějak ukradený. George Clooney v roli kapitána potěší, podobně jako Mark Wahlberg se svým ztvárněním postavy. Některé scény v bouři mají atmosféru, vizuálně se na snímek příjemně kouká a tudíž dávám pěkné 4*. ()

Bauer 

všechny recenze uživatele

Wolfgang Petersen má očividně rád vodu. Jedno z nejlepších ponorkových dramat v podobě Das Boot má na svědomí (pod vodou). Dokonce Air Force One nechal spadnout do vody. A pak natočil Poseidona (nečekaně loď, která se potapí). Dokonalá bouře je pro změnu o vodě. Posádka rybářů si chce vydělat pořádný peníze a ta se vydají lovit ryby daleko od domova. Jenže je zastihne bouřka, tak silná, že se jí říká Dokonalá bouře. Film má něco kolem 120 minut a dal by se rozdělit do dvou částí. Prvních 60 minut je docela nudných. Ačkoliv, dočkáme se tam dvou akciček. "Žralok na palubě" a "Muž přes palubu". Tyto dvě scény jsou takové připravení na to, co přijde, jelikož po 60 minutách přijde strhujicí adrenalinová jízda, která je tak skvěle natočena, že Vám nedá pokoj a nemůžete od obrazovky odtrhnout oči. Celkové audiovizuální zpracování nemá chybu. George Clooney, Mark Wahlberg, William Fichter, Bob Gunton a John C. Reilly, tak to jsou samá zvučná jména, tudíž herecké obsazení je jedním z lákadel tohoto díla. A hudební doprovod Jamese Hornera je krásný. Na konci mnohým nezůtane oko suché. Silně nadprůměrný film, který se jen tak nevidí. Ale bohužel na plných 5* to není, kvůli první hodině. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

"I'll be asleep, and all the sudden there he is, that big smile. You know that smile. And I say, 'Hey, Bobby - where you been?' but he won't tell me. He just smiles and says, 'Remember, Christina: I'll always love you; I loved you the moment I saw you; I love you now; and I love you forever. There's no goodbyes - there's only love, Christina; only love. Then he's gone. But he's always happy when he goes so I know he's got to be okay - absolutely okay." ()

Galerie (83)

Zajímavosti (14)

  • Ve filmu se objeví záběry hurikánu Floyd, které štáb pořizoval tři dny. (HellFire)
  • Mark Wahlberg během natáčení přebýval nad hospodou Crow´s Nest, kde se natáčely interiéry. (HellFire)
  • Film bol sparodovaný v Simpsonovcoch (od r. 1989), konkrétne v 10. diele 18. série s názvom Aquamanželka. (Jello Biafra)

Související novinky

Zemřel režisér Wolfgang Petersen

Zemřel režisér Wolfgang Petersen

16.08.2022

Ve věku 81 let zemřel slavný německý filmař Wolfgang Petersen. Režisér se proslavil v roce 1981 snímkem Ponorka, který obdržel šest nominací na Oscara. Tento úspěch vedl o tři roky později k dětské… (více)

Reklama

Reklama