• Šňůra
    ****

    Jsou filmy, které si mohu pouštět stále dokola a přesto se mi neomrzí. Karakonoš a lyžníci patří mezi ně, ačkoliv si myslím, že Věra Plívová-Šimková natočila mnohem lepší dětské filmy. Přesto ale tenhle film má jakési kouzlo, vnitřní atmosféru, která mě vždycky dostane a dovolí odejít až na úplném konci.(1.9.2008)

  • mzss1
    **

    Tak tohle mi už vůbec nějak moc nesedlo. Jako uznávám hodně starých, českých filmů, ale tohle patří mezi ty horší, takže za mě podprůměr. Příběh nezaujme, ani postavy moc nezaujmou. Některé scény chytnou, některé ne. Abych se během krátké stopáži (73 minut) nudil, to už je něco špatně. Za mě jen tak na 31% = **(21.1.2013)

  • mchnk
    *****

    Paní režisérka Plívová-Šimková měla neobyčejný cit pro dětský film, který nádherným způsobem využila i v tomto krásném, poklidném snímku. Obraz doby je naprosto věrohodný. Chudí kluci Budařů, pomáhající pašerákovi, proti, z počátku, zlému synkovi bohatého hospodského. Překrásné prostředí je ovšem, z hlediska filmařského, velmi nepřátelské. Na filmu se ovšem drsné podmínky, za kterých se točil, neprojevily, a proto tu máme, v doprovodu krásné skladby Petra Hapky, jedinečný dětský, ale i dospělácký film, který naštěstí není tolik przněn komerčními televizemi. Film vlévá klid a pohodu (nejen) do dětských duší a je i morálně poučný. "copak nevíš Ty chytráku, že bez kořalky se obejdu? Ale že bez pašování, by půlka Krkonoš chcípla hlady?!"(17.1.2013)

  • Martin741
    ***

    Krasny priklad toho, ze so zacinajucimi 80. rokmi uz normalizacne filmy v byvalej federacii len dodychavali. Film prilis stavia na detoch a na ich vnimani sveta, co ma teraz uz vobec neoslovuje. Nedokaze to zachranit ani pekne prostredie hor, v ktorom sa pribeh odohraval. Nic to, za rok 1980 by som dal urcite vyssie Smoljakov Vrchni Prchni. 69 %(1.10.2013)

  • Vančura
    ****

    Hezký dětský film, s krásnou hudbou Petra Hapky a mimořádně šťastným obsazením (Heřmánek, Havelka, všichni představitelé dětských rolí..). Z filmu je cítit režisérčin citový vztah k rodnému kraji, v němž se natáčelo, i její láska k dětem, jimž zasvětila celou svou filmografii. A já osobně mám Krakonoše a lyžníky ze všech jejích filmů nejradši. Jediné, s čím mám u tohoto filmu trochu problém, je onen sociální konflikt, který je zde přítomen - zlí financové honí hodné pašeráky, bez nichž by "půlka Krkonoš chcípla hlady". Nad tím skutečně kroutím hlavou a v postavě takového hostinského skoro vidím prototyp typického čecháčka - vůči mocnějším projevuje úslužnost, ale zády k nim je pomlouvá a neváhá se sám obohatit drobnými podvůdky. Za zmínku i stojí - pro mě naprosto nepochopitelný - úvod filmu, v němž je v podstatě nepokrytě obhajována dětská práce, zatímco Němci jsou zde představeni jako směšní idioti, které je správné obelhávat, děje-li se tak s dětskou bezelstností. Ostatně i ten směšný hrabě šprechtící v závěru snímku cosi svojí němčinou nemá daleko ke karikatuře zdegenerovaného Habsburka, pod nímž národ kdysi úpěl... Ach, nebýt zde těch několika mně osobně protivných motivů, kterou jdou na ruku čecháčkovským (auto)stereotypům, neměl by tento film v mých očích jinak chybu - námět o počátcích lyžování v Krkonoších je krásný a o zfilmování si přímo říká.(23.12.2012)

  • - Po smrti Lohniského se štáb rozdělil na dva tábory, jeden chtěl v natáčení pokračovat a druhý z důvodu piety navrhoval natáčení ukončit. Nakonec zvítězil názor film dokončit, protože bylo natočeno dost materiálu a profinancováno hodně peněz. (Hans.)

  • - Herec Václav Lohniský zemřel přímo při natáčení na horách. (M.B)

  • - Karel Heřmánek, alias pašerák Krakonoš, si před natáčením zaplatil lyžařské kurzy. Nakonec ho ale na svahu stejně nahradil dublér. (Hans.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace