Reklama

Reklama

Sourozenci Pablo a Tina mají velmi komplikovaný sexuální život. Pablo je úspěšný režisér, vášnivě zamilovaný do mladého Juana, který však jeho lásku dostatečně neopětuje. Tina je transsexuálka, která před lety prodělala změnu pohlaví kvůli svému otci, s nímž žila v incentním vztahu. Otec ji však opustil a Tina je naštvaná na všechny muže. Jejich složité vztahy se točí v kruhu lásky, vášně a především touhy, která je ovládá. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (56)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Přepsáno v březnu 2020. Dílo Zákon touhy je freudovskou taškařicí ve střetu tří traumaty dětství závažně poznamenaných vnitřních světů. Příčiny, následky, bariéry, potřeby, Freudova psychoanalýza má málokdy vhodnější ukázku výstředností a touhy, osamělosti a zvrácenosti. Úzkosti zjizvených vnitřních světů žhnou v bezprostředním temperamentu vášní, s ní čelí vlastním běsům a strachu ze zklamání. Pedro Almodóvar opět nebrání své sebestřednosti, zářivé barvy pulsují Érotovým pudem, fanfáry doprovází přehlídku bizarních podob lásky, černý humor pomáhá zvládat i to niterné osvobození, ironie si vychutnává každou sebemenší příležitost k zajiskření atmosféry planoucí touhy a ublížené obavy v návratu té osamělosti. Nejzdatnějším z trojlístku je Pablo Quintero (zajímavý Eusebio Poncela), úspěšný filmový režisér kontroverzních způsobů. Je náročný na opětované projevy citu lásky. Touží po dokonalosti a bezstarostně se uspokojuje životem. Nejvíce opatrnou z trojice vášně je Tina Quintero (pozoruhodná Carmen Maura), Pablova transsexuální sestra a herečka. Bolesti zrady jsou devastující víře duše, přesto je láska stále její jedinou nadějí k niterné spokojenosti. Důvěra se pokouší i v zoufalství věřit. Nejbezelstnějším z trojice je Antonio Benítez (vynikající Antonio Banderas), mladík, dosti poznamenaný přehnaně přísnou katolickou výchovou své matky. Láska se stává formou posedlosti a probuzená vášeň citů již nechce stát v pozadí zájmu. Z dalších rolí: do Pabla zamilovaná Tinina náhradní dcerka Ada (Manuela Velasco), Pablova láska, hledající dostatečně vhodný způsob k opětování, Juan Bermúdez (Miguel Molina), Antoniova matka s puritánsky katolickou vizí života (Helga Liné), smrt pokojně vyšetřující zkušený policejní inspektor (Fernando Guillén), jeho netrpělivý a nezdvořilý syn a policejní detektiv (Fernando Guillén Cuervo), Pablův ošetřující a ochraňující lékař Martín (Nacho Martínez), Pablův zdatný právník (režisérův bratr Agustín Almodóvar), Adina matka, modelka a bývalá Tinina partnerka (Bibiana Fernández), či bývalý Tinin zpovědník, otec Constantino (Germán Cobos). Zákon touhy je excentrickým otiskem niterné úzkosti Pedra Almodóvara. I přes vzpouru veřejné masturbace dochází k procesu vlastního osvobození. Freud by měl určitě radost z odstředivých krás mumraje barevného hemžení. Osobitě výstřední a stylově odlehčený filmový prožitek! ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Pedrova "homo-romanca" na všetky spôsoby a smery, ako vždy vášnivá, farebná, fatálna a nekonvenčná. Film, ktorý dokáže natočiť len jeden človek a ten človek je empatický, úchylný, jemný a kreatívny zároveň. Všetky ingrediencie, ktorými nás tento nekonformný umelec obdarúva tu sú, no napriek tomu sú tu v menej konzistentnej a menej silnej podobe. Tento film, mi veľmi pripomína La Mala Educación, no v tomto prípade to so mnou nezamávalo. Btw- klobúk dole pred hercami v Almódovarových filmoch! ()

Reklama

murakamigirl 

všechny recenze uživatele

V každej čiastočke vášeň. Rozložili by ste Zákon túžby na elementárne častice, rozložíte vášeň. Humor zo sexuality či zmeny pohlavnej identity je subtílny, a zároveň mmm, tak výdatný, tak výdatný! To, že tu niekto uviedol, že Z8kon túžby postráda humor, to skrátka nemôžem prehltnúť, nie, čistý nonsens, almodóvarovského humoru je tu požehnane!- nejaké príklady- Tina spievajúca v kostole, rozhovor Tiny s kňazom a kňazovo odporúčanie: "Boha nájdete aj v inom kostole", Tinina odpoveď na otázku malej slečny či aj ona bude mať prsia ako Tina: "ja v tvojom veku som bola plochá rovnako" (:DDD tie smajle pochopíte:)), súrodenecký dialóg Tiny a Pabla o zadku- ukončí Tina: "zadok nepoužívam tak často ako ty" či hneď úvod a dabingoví herci pri dabovaní erotického filmíku..... Pravdupovediac, príbeh, nebyť neobyčajných hrdinov:), nečíta hlboké , vlastne nečíta nijaké stopy originality, ale pozor, v prípade Pedra Almodóvara neobyčajní hrdinovia sú všetko, že áno? Scény, keď Tina na ulici oslobodí svoje dlho krotené vášne a nechá sa "osprchovať", spev v kostole či vsuvky scén s Tinou a dievčatkom zo skúšok hry "Ľudský hlas"- ja proste nemám slov, ako sú skvele zapracované, akým životom disponujú, aká úžasná je Carmen Maura a aký úžasný je tento Španiel Almodóvar..... "Prepínanie" medzi žánrami opäť pôvabné (komédia- dráma- melodráma predovšetkým) a skutočné koncerty hercov, ktorí Almodóvarovi rozumejú. Ak na prvý raz zaujme, no nenadchne (nadchýna asi len Almodóvarov fanklub:)), skúste tomu darovať svoj čas ešte jedenkrát. Pozbierate ovocíčko...:) Toto mal byť koniec komentára, ale pre užívateľov ako DannyBoy80 nosím vždy niečo v rukáve:), takže: úvodná vsuvka erotického videa/filmu je viac ako opodstatnená. Poprvé, predstavuje jednu z najkľúčovejších postáv (Juan), podruhé, pripravuje diváka na to, s čím bude mať dočinenia, a to s náruživou výpoveďou, fikciou, kde sa všetci budú podriaďovať "zákonu" alebo diktátu túžby. Vášeň, vášeň a ešte raz vášeň!, výborný úvod pripravuje na vášeň, ktorá bude determinoavť úplne všetko. Toľko k základnému zmyslu, dalo by sa totiž napísať i viac... ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Ač se to v komentářích hemží znalcemi a obdivovateli díla Pedro Almodóvara, budu se muset vetřít mezi ně jako naprosto nepopsaná tabule, byla to má první zkušenost s tímto proslaveným španělským režisérem. Zpětně mě až udivilo, že se snímek zde prezentuje jako komedie a třeba žánr krimi nebo thriller nikde, ačkoliv tak na mě snímek v druhé polovině až s mírně hitchcockovskou příchutí působil. Ale třeba jen pan Almodóvar záměrně vede a klame své diváky pro jistá překvapení, stejně jako když se scénář o romantickém propletenci se spoustou zvratů jakoby z telenovely snaží zamaskovat uměleckým vizuálem plným barev a několika hezkými hudebními i divadelními nápady. No vážně, já už v minulosti víckrát trochu přičichl k telenovelám díky starým rodičům, kteří je sledují pravidelně, a tenhle film mi je dějově s přehršlem neuvěřitelných zvratů ohledně lásky, nenávisti, vášně a jinak napjatých vztahů, hromazených pro co největší napětí na krátkém prostoru, po hodně dlouhé době připomněl. Jen s rozdílem, že většina mužů je zde homosexuální orientace a matka rodiny transsexuálkou po prodělané změně pohlaví. Z dějově prakticky tuctového filmu se stává netuctový zážitek díky provokativnímu nádechu, několika ožehavým scénám, ale i celkové stylizaci. Chvílemi na mě moc bizarní snímek díky sešlosti tolika „divných“ postav, chvílemi i otravný, mě však v druhé polovině po zásadním zvratu a změně žánrů začal dost bavit a třeba dvojice policistů (byť si možná zasloužila více prostoru) mi připadala zajímavě pojatá. Inu, snad ty rozporuplné dojmy vstřebám časem, až uvidím od pana režiséra toho více a budu mít možnost srovnání. [60%] ()

DannyBoy80 

všechny recenze uživatele

Tak toto je můj 6. Almodovaruv film a naprosto nejhorší. První scéna ja naprosto nechutná a hlavně absolutně mimo děj filmu. Další hodina je neskutečně nudná, vpodstatě se tam nic neděje. Postavy jsou docela ploché a vůbec jsem se s nima nezototžnil. Závěr filmu už je lepší a něco nám chce říct, ale je to tak vykonstruované, že je to zase úplně k ničemu. Hodně šatný film, celkově bych řekl,ž e starší Almodovarovy filmy jsou hodně slabé a těm novým nesahají ani po kotníky. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (14)

  • Almodóvar uviedol, že jeho zámerom bolo nakrútiť film o túžbe a vášni: "Najviac ma zaujala vášeň pre seba samého. Je to sila, ktorú nemôžete ovládať, ktorá je silnejšia ako vy a ktorá je rovnako veľká ako zdroj bolesti ako potešenia. V každom prípade je taký silný, že vás núti robiť veci, ktoré sú skutočne príšerné alebo absolútne výnimočné." (Arsenal83)
  • Almodóvar sa vyjadril, že vždy túžil po filmoch, kde sa miešajú žánre, ako napríklad v Krstný otec (1972), kde sa mieša gangsterský film a rodinná dráma. Zároveň mu inšpiráciou boli hollywoodske melodrámy 40. a 50. rokov, najmä film Sunset Boulevard (1950). (Arsenal83)
  • Napriek odmietnutiu služby YouTube sprístupniť filmy s hodnotením NC-17 (len pre dospelých) na vypožičanie alebo kúpu, YouTube film falošne označil ako R (Obmedzený prístup do 17 rokov), aby ho mohol ponúkať. (Arsenal83)

Reklama

Reklama