Režie:
Bernardo BertolucciKamera:
Vittorio StoraroHudba:
Gato BarbieriHrají:
Marlon Brando, Maria Schneider, Maria Michi, Marie-Hélène Breillat, Catherine Breillat, Jean-Pierre Léaud, Catherine Allégret, Massimo Girotti (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Paul, Američan ve středním věku se v opuštěném pařížském bytě k pronajmutí setkává s mladičkou Francouzskou Jeanne. Paulova žena spáchala sebevraždu, Jeanne plánuje svatbu s mladým filmovým režisérem, nesourodá dvojice, která by na ulici sotva o sebe zavadila pohledem. Mezi odřenými stěnami kolem sebe krouží dvě bytosti, které se chtějí vzájemně přiblížit, ublížit si, a především obhájit svou existenci. Film zatracovaný a obdivovaný, nemohl nevzbudit skandál a kontroverzi až po úplné zatracení. Nedostižný Marlon Brando, odvaha a bravura Bernarda Bertolucciho a kamera Vittoria Storara vytvořili neopomenutelný film světové kinematografie. (Česká televize)
(více)Diskuze
Never more
Příspěvek byl smazán administrátorem.
nuž nenadarmo je tam posledná scéna - tanečná súťaž a "posledné tango" ... vtedy sa krásne vyjadril M. Brando ku zvádzaniu žien, ktoré boli nazývané "buchty" ... na svoju dobu škandalózny film, dnes film, ktorý je na zamyslenie ... Postava Paula mala pekné dve tváre, na jednej strane muž-vdovec, na strane druhej muž-milenec ... a monológ Branda ... - prines maslo ...
scéna Tom a Jeanne :
vezmeš si ma?
Ano
Nie
Ano?
Nie?
Ano
Ano ... na tej som sa dobre zabavila
Toto že byl ve své době skandální film? To museli být v 70. letech lidé ještě velcí slušňáci, kdyby někdo toto natočil dnes, neštěkne po něm ani pes. Dnes v různých porno filmech ženy šukají s koňmi a jinou havětí, nebo odřezávají se ženám prsa ... a dělají se ještě takové věci, že až, a nic, nikdo si toho už ani nevšímá. Normálka............................................................................................................................................................... Ale jinak tento film je dobře natočený, má krásně ponurou a tajemnou atmosféru. Celkem se mi to líbilo, zvláštní netuctový příběh, výborně zahrané, ale hlavně ten styl a výborná kamera, má to opravdu něco do sebe, je to fakt umění, které jen málokdo dokáže dělat. Dnes už asi nikdo.
naozaj vydarene dielko :) vnimala som poctivo :) zachranne koleso, ktore Jeanne hodi do rieky so svojim priatelom je z lode L´Atalante... kto vie, co Bertolucci myslel tymto odkazom na film L´Atalante ??? :)
Stanger: Neco na tom je. Celkem sam sebe podezrivam, ze mi toho hodne uteklo. Krome toho si hodne scen a pocitu z nich vybavim i presto, ze jsem to videl jenom jednou, a to v situaci, kdy me soustredeni nebylo okolim prilis podporovano ;o) Rozhodne si to planuji pustit nekdy podruhe...
Stanger: Napsal jsi to přesně....mluvíš mi z duše.-- Kameraman Vittorio Storaro je absolutní machr.....a navíc je tohle možná Brandova nejlepší role.....Kam se hrabe Kmotr.
Vyborny film. Kazdy si v nem ale musi najit to sve. Clovek, by se nad nim mel zamyslet a ne si vsimat pouze milostnych scen. Mel by vnimat kameru, scenar, vynikajici rezii, herecke vykony a skvele vybarveni osob. Ale 90% lidi si mysli, ze se jedna o kultovni film jenom pro to, ze byl ve sve dobe skandalni. To je vsak jen povrch skutecnosti. Lide, kteri nevidi hloubeji koukaji na film jako na pohyblive obrazky...