Tokyo Vice - Season 1 (2022) (série)
Tvůrci:
J.T. RogersRežie:
Michael MannScénář:
J.T. RogersKamera:
John GrilloHrají:
Ansel Elgort, Ken Watanabe, Ella Rumpf, Rinko Kikuči, Rachel Keller, Hideaki Itó, Šó Kasamacu, Šun Sugata, Takaki Uda, Masayoshi Haneda, Masato Hagiwara, Kósuke Tojohara, Eugene Nomura, Jóhei Macukado (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jake Adelstein je přijat jako první americký kriminální reportér do největších japonských novin a je pověřen dvěma případy, které spolu na první pohled nesouvisejí. Brzy však musí riskovat svou kariéru i život... (HBO Max)
Recenze (15)
Příběh s pozadím japonské kultury. Jake začíná pracovat v tisku, kde mají striktní pravidla...Vlastně všude kde se hlavní postava vyskytuje je to takové...všelijaké. Za onou událostí je něco víc. A hodlá do toho štourat. I za cenu toho, že ho z vysněného zaměstnání vyhodí. Zápletka se teprve rozjíždí. Co z toho bude netuším, ale mám dojem že si Jake udělá v Toyku víc nepřátel než kamarádů..... ()
„Pokud nemáš očitého svědka, na vraždu rovnou zapomeň.“ Legendární Michael Mann ostré hochy vyměnil za podrobný diskurz do práce japonské policie a způsobu, jakým úřady spolupracují s novináři. Aneb jak první zahraniční kriminální reportér v největších japonských novinách k prvním případům přišel… Ke znovu svěžímu vzhledu a vizuálním hrátkám přidal jakési pohlcení japonskou kulturou a vlastně se toho v první epizodě tolik nestane. Je navíc trochu s podivem, že až po vší té složité přípravě na vysněnou pozici zjišťuje, jak to v praxi chodí. Tolik mi to ale nevadilo, jsem hlavně hrozně rád, že se hollywoodský matador Mann stojící za poctivou filmařinou, který se v posledních letech tak moc odmlčel, vrátil. ()
Úplná lahoda, pane jahoda. Krásná ukázka japonské (za mne naprosto šílené mentality), kde se za zdánlivou zdrženlivostí a zdvořilostí skrývá maximální arogance, nulový prostor pro kreativitu a vlastní názor. Ze zkušenosti vím, že sílá japonské výkonosti je v celku, kde jedinec je užitečný jen do té doby, pokud pracuje jako dobře promazané kolečko ve velkém stroji. Příběh zajímavý, zracování zatím bez výhrad. ()
Vynikajuci otvarak, ktoremu odpustam i urcitu naivitu z "prijatia" gaijin-a do svojich radov, napriek tomu, ze exceluje v jazyku a zrejme i vo vedomostiach a zapale - typek uz nemoze "vytrcat" viacej. Inak vsak funguje pozadie, napatie, motivacia a i vykreslenie tamojsich pomerov takmer dokonalo. Nocne kluby, vyber hudby, redakcia a i svojsky nadrzany "stycny" s redakciou, ci len vedlajsie postavy rozhodne nie su ploche. Ustredny Ansel Elgort ma prijemne prekvapil. Spokojnost. Snad bude toto vyzivny kusok. 85% ()
První epizoda byla typickým úvodem do problematiky; tvůrci mě seznámili s hlavním hrdinou a s prostředím, představili mi téma příběhu a vcelku slušně mě naladili na další pokračování. Hlavní hrdina mě na první dobrou příliš nezaujal, o to více jsem si užíval prostředí, protože mám k Japonsku dlouhodobě kladný vztah. Hlavně tedy k původní japonské kultuře, dnes už je tam přítomno přílišné množství cizích vlivů. No, já mám ale po prvním dílu zatím pocit, že by se mohlo zadařit a já bych se mohl dočkat celé řady pro Japonsko charakteristických jevů. Poučení: Chceš pochopit Japonce? Změň styl myšlení. ()
Galerie (4)
Photo © HBO Max
Reklama