Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ústřední postavou romantické komedie Casting na lásku je neúspěšná herečka Stela Nebeská, která s blížící se čtyřicítkou zjišťuje, že velkou díru do světa už asi neudělá. Ztrácí angažmá v divadle, kde stejně hrála jen nevýznamné role. Po kariérním neúspěchu přichází i osobní – manžel jí začne podvádět a ani se to nijak moc nesnaží skrývat. S porážkou od života se ale Stela nemíní smířit a rozhodně se nevzdá bez boje. Zapřisáhne se, že si stůj co stůj najde někoho, před kým její manžel zbledne závistí. Zahájí tedy velkolepý konkurz na novou lásku. Začne se seznamovat, ale co schůzka, to výstřední a nepoužitelný nápadník a každé rande končí fiaskem. Najde nakonec Stela toho pravého? Nebo všichni pořádní muži už vymřeli? (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (99)

Olík 

všechny recenze uživatele

Původně jsem o existenci toho ženského povzdechu Evy Toulové (vlastně ani o ní samotné – budu se na nějaký z jejich marných pokusů být filmařskou ještě podívat) neměl ani tušení. Narazil jsem omylem na televizní obrazovce a asi už vím, proč tomu bylo tak. Tohle fakt NE. Tereza Němcová-Petrášková, dejme tomu. Neokoukané tváře vždy potěší a nakonec se svojí osobností na roli „zoufalé herečky“ i docela hodí. Ale pak už je snad všechno špatně. Pomineme-li, že od první minuty vám je jasné, že tohle dílko nemá s filmařinou příliš společného, tak příběh nic, zápletka nic, romantika nic, humor nic,  catering nic, támhle nic a támhle taky nic. Uznávám, že za každým konáním stojí nějaké vynaložené úsilí, ale v tomto případě to byl opravdu pro.....ý čas. ()

SimpanzJi odpad!

všechny recenze uživatele

Poslední dva roky jsem toužil vidět film (jakýkoli) Evy Toulové na velkém plátně. Letos se mi to konečně podařilo. Bylo to samozřejmě výživný, jak to tahle holčina umí. V kině se mnou bylo ještě asi 5 lidí a všichni se smáli. Čemu, to je otázkou. Casting na lásku disponuje mnohokrát ohraným vyprávěcím schématem romantických komedií, které se v poslední době točí. Neúspěšná herečka Stela má otřesného manžela (to je život!), se kterým se právě rozvádí, a chce si najít jiného partnera. Divák sice za celou dobu nevidí nic, co by s rozvodovým řízením souviselo a manžel se asi půl hodiny před koncem filmu úplně vytratí, ale to je vedlejší, protože filmy Evy Toulové se klasicky vymykají zákonům logiky a lidskému chápání. Stela (Tereza Němcová-Petrášková, kterou neznáte) se rozhodne vzepřít manželovi tím, co podle ní umí nejlépe, a to svádět chlapy. A tak do toho jde naplno. Toulová jako klasicky vůbec neví, co chce divákovi sdělit (a možná ani nic sdělit nechce, což by nakonec byla ta nejšťastnější varianta). Stelu nechává bloudit mezi castingy a jejími dávnými ctiteli, kterého si jednoho po druhém zkouší. Divákovi je představeno několik otřesných archetypů mužů: v prvé řadě Martin Sitta jako manžel, co pije pivo a chodí do "tý opravdový práce", která nikdy není vyobrazena. Igor Bareš jako milý pán po padesátce, který by byl sice věrný, ale je starej a nudnej, takže ho Stela nechce. Vojtěch Babišta jako dvacetiletý zajíček, který má v podstatě dvojroli – teenager pařící hry a chodící product-placement firmy Bandi. Lukáš Langmajer hraje sportovního debila a konečně Václav Vydra umělce, který jde za každou, do které to může strčit. Do toho mezi hlavní postavy patří nadměrně obézní číšník (Jan Řezníček), se kterým se Stela náhodně potkává. Co se však týče výstavby filmu, přes všechny scenáristické klišé, které Toulová s vervou umisťuje, se jí zde nedá zapřít smysl pro sjednocení rovin castingy/lov na muže. Casting má pak v podstatě dvojí význam – na jednu stranu sledujeme průběh castingů, na straně druhé se tím stávají i výběry partnerů. To je to jediné, co je ve filmu alespoň trochu promyšlené (mimo pár obrazových kompozic) a má smysl s tím pracovat dál. Casting na lásku je podivný film. Některé záběry vypadají profesionálně, jiné by se naopak mohly zařadit do nějakého formátu na televizi Barrandov (kde Toulová natočila společně s legendou české žumpy Magnuskem desetidílný seriál Čechovi). Nekonzistentní vizuál podtrhuje několik podobně znějících a stále se opakujících skladeb Davida Solaře, ve kterých se zpívá o světě, který na tebe čeká, a tak podobně. Přes to všechno je ale Casting na lásku Toulové nejdospělejší film. Geneze této skvělé multižánrové umělkyně (píše, točí, hraje, maluje, snad i fotí) je sama o sobě skvělá – věřte tomu nebo ne, každopádně Eva Toulová vystudovala katedru režie na FAMU, a to filmem Dvojhra (2012), který já osobně považuji za to nejhorší ze studentské tvorby této školy. Toulová si už od studií drží své téma, se kterým (seč neoriginálně a neohrabaně) pracuje dodnes – zaměřuje se na současné ženské příběhy. Po příšerných studentských filmech představila před šesti lety celovečerák Šťastná (2014), na který přišlo pár tisíc lidí. Jediný film, kde se vyhnula ženskému příběhu, Jak se moří revizoři (2018), hrálo nějakých 15 kin po republice. Casting na lásku distribuuje Bontonfilm. Toulová dospěla i v tomto ohledu. Casting na lásku je sice její nejlepší film, zároveň se Toulová stále pohybuje na dně české kinematografie současnosti. Takže až budete mít v křížovce "česká režisérka Eva ..." (a to se mi fakt stalo!) – víte, koho doplnit. () (méně) (více)

Reklama

Prubner 

všechny recenze uživatele

Oproti Revizorům jde ve filmografii Evy Toulové o mírný posun vpřed, alespoň formálně to už vypadá jako film. Ale jako scenáristka je Toulová pořád stejně marná. Nedokáže z námětu vymáčknout vtipné situace ani dialogy, natož gagy či hlášky (momentů, u kterých jsem se pousmál, bylo opravdu jen pár). Některé scény měly slušný potenciál, ale Toulová z nich bohužel nevytěžila většinou skoro nic. Snad jediným pozitivem je objev a - ano - i herecký výkon sympatické Terezy Petráškové. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Mám teorii, že ženským ke čtyřicítce hrábne. A nejsem sám. Samozřejmě jsou vyjímky. Snad je to hormony, snad něčím jiným souvisejícím s chemií, každopádně kolem té čtyřicítky se začnou dít věci... Žena, často matka už nechce být pečovatelkou o rodinný krb, domácí pohodu... Najednou zjišťuje, že celá ta léta dělala rodině ,,služku'' a tak nastává čas na nezávislost a kupu bláznivých nápadů z nichž jde jednomu a nakonec i té ženě samotné hlava kolem... Toulová touto katarzí asi prošla krapet dříve. Stela Nebeská (to je pekelné jméno) má sice manžela co jí zahýbá, ale věc se rozhodne řešit velmi originálně. Začne taky zahýbat... A tak tu máme kupu veselých historek kterak dopadají či nedopadají jednotlivé schůzky ... Romantických snímků znalý divák odhadne hned v úvodu, kdo bude ten co nakonec získá její srdce, takže žádná velká překvapení fakt nečekejte. Film vám svěže koření všudypřítomný PP a jediné co oceňuji jsou česky zpívané písničky. Bývá zvykem je zpívat v českých filmech anglicky s typickým přízvukem Aničky Dajdou... Dávám za jeden casting. * ()

M.i.k.e odpad!

všechny recenze uživatele

až do dneška sem nevěděl že má Magnusek sestru...každopádně,po skoro hodině a půl utrpení sem chtěl napsat něco třeskutě vtipného,ale nakonec mě vůbec nic nenapadá,protože tohle je prostě jen smutné.Chápu,že doba je jaká je,nicméně i tak budu stále doufat,že někdy uvidím (nejen) český film od ženy pro ženy (velmi pravděpodobně),který nebude působit tak že ho psala a točila zapšklá stará panna,která ale krom toho že všechny chlapy vyobrazuje jako naprostá hovada neumí pořádně napsat ani dobrou a sympatickou ženskou postavu.Tohle je zoufalé i na televizní poměry,natož aby na to někdo šel dobrovolně do kina...0% ()

Galerie (41)

Zajímavosti (9)

  • Ve scéně v galerii dává hlavní hrdince jeden muž do výstřihu vizitku. Když pak nehnutě stojí a přijde manžel, vizitka ve výstřihu není, při odchodu z gralerie ale už zase vizitku ve výstřihu má. (jujec)
  • „Zrovna v době, kdy jsme točili jedinou postelovou scénu, se Terezce vrátil manžel. Ten sice o natáčení věděl, ale přece jen to byla trochu divná situace,“ zmínila Eva Toulová. (SONY_)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno