poster

Milda

  • anglický

    Milda

    (festivalový název)

Dokumentární

Česko, 2017, 75 min

Režie:

Pavel Křemen

Scénář:

Pavel Křemen

Producenti:

Pavel Křemen
(další profese)
  • xxmartinxx
    ****

    To, co nezvládl být Mečiar, tak to musel nahnat režisérčiným příběhem, je Milda bez problému. Trochu víc bych odolával touze podtrhávat humorné vyznění a bylo by to přímo špičkové v demonstraci nepochopení a nemožnosti vůbec zahájení konverzace nejen s jedním starým pánem, ale i celým mentálním nastavením, které se zdaleka neprojevuje výhradně u komunistů ani primárně u starší.(25.10.2017)

  • Tsunami_X
    ***

    Během téhle sondy do života, myšlení a hanspaulské vily jednoho nepřenastavitelného člověka mě přepadla skepse týkající se primárně toho, že lidi z disentu už další generace musí vnímat jen jako společenství bizarních vlasatých figurek a že by bylo možná lepší (v rámci vyrovnání se s minulostí a vzhledem k současným společenským trendům), kdyby Sametová revoluce nebyla tak úplně sametová. A oboje mě dost děsí.(1.12.2017)

  • Rimsy
    ****

    Zajímavé svědectví o tom, kdo nám tenkrát vládl. Jakeš byl opravdu nejspíš jiný než většina jeho souputníků, tenkrát idealističtější, dnes zatvrzelejší. Asketický vyznavač švestkových knedlíků, který se sice nebojí konfrontace, ovšem tváří v tvář konkrétním argumentům jeho rétorika dostává povážlivé trhliny. Pavel Křemen vytvořil Jakešův portrét, do něhož sice aktivně vstupuje, ale zcela logicky se snaží protagonistu dostat do situací a rozhovorů, jež nám poodhalí, na koho se ve skutečnosti díváme. Na muže, ztělesňujícího pořekadlo, že když se kácí les, létají třísky. Komunistický utilitarismus v praxi! Záběry z několikaletého natáčení jsou doplněny archivními materiály a i díky rozumné stopáži pohled na téměř stoletého staříka nenudí. Kvalitní dokument a poctivé vykreslení jedné výrazné figury, která do určité míry symbolizuje jednu epochu.(31.10.2017)

  • Dadel
    ***

    Milouš je v 95 letech stále v obdivuhodné fyzické i psychické kondici (můžete ho i přejet autem a nic se mu nestane), a v tomhle filmu vypráví na kameru o svých názorech, které se vůbec nezměnily (politické procesy a další zločiny komunismu jsou jen malichernosti, důležité bylo, že se tehdy měli lidé dobře, zatímco dnes je 700000 nezaměstnaných, tudíž dnešní doba je horší, atd. atd.) Často sice řekne na kameru nějakou nechtěně vtipnou hlášku nebo nám ukáže svůj mrazák plný švestkových knedlíků ("proč bych chodil do restaurace za 120 korun, když to jídlo má hodnotu 30"), ale jinak je to film spíš pro filmové masochisty.(22.11.2017)

  • WDMD
    **

    Polovinu filmu se ho snaží dotlačit ke skandálnímu prohlášení, polovinu filmu si stěžuje, že ho chtějí dotlačit ke skandálnímu prohlášení. Nesmyslně tu konfrontují Jakeše s jevy, ke kterým nemá co říct, zatímco cokoliv, k čemu by mohl promluvit zajímavě, je odbyto. Takže třeba otázka fungování aparátu moci ke konci 80. let je tu odbyta otázkou, jestli má Jakeš z té doby schované sako... Navíc snaha o zesměšňování Jakeše je skutečně trapná (bez ohledu na to, že je to ve své omezenosti zlý a sám o sobě směšný člověk). Promarněná šance.(28.10.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace