Režie:
Nia DaCostaKamera:
John GuleserianHudba:
Robert Aiki Aubrey LoweHrají:
Yahya Abdul-Mateen II, Teyonah Parris, Nathan Stewart-Jarrett, Colman Domingo, Kyle Kaminsky, Tony Todd, Vanessa Williams, Miriam Moss (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Jeho jméno znají všichni, ale vyslovit si ho netroufne nikdo. Kultovní hrdina všech strašidelných historek, jehož poznávacím znakem je zlověstný hák natřený medem a roj včel. Stačí ho pětkrát vyvolat před zrcadlem a on se objeví - tentokrát v galerii moderního umění. Mladý výtvarník Anthony má pocit, že jeho kariéra stagnuje a on potřebuje nový impuls, aby mohl pokračovat v tvorbě. Jednoho dne mu kamarád povypráví tragický příběh o tom, jak se zrodil muž s hákem a proč začal vraždit. Anthony je tou legendou zcela fascinován a začne pátrat po dalších okolnostech. Jeho obrazy najednou získávají temný nádech a postupně se na nich začíná objevovat jediná tvář... (Forum Film CZ)
(více)Videa (4)
Recenze (245)
On už původní Candyman akcentoval rasovou nesnášenlivost a tak se dalo počítat s tím, že současná verze půjde ještě mnohem dál. Nicméně že to naroste do tak obludných rozměrů, to mě nenapadlo. Ve spojení s k uzoufání nudným uměleckým světem to byla smrtící kombinace. Ale budiž. Pokud by Candyman řádil jak za mlada, dalo by se ledacos přejít. Ale nic takového nepřišlo. On už samotný představitel muže s hákem působí oproti Toddovi necharismaticky. Jeho nástupy jsou navíc bez efektu, lekačka nepřišla ani jediná a o atmosféře se nedá mluvit vůbec. Ano, občas dojde na švihnutí hákem a pěkný gejzír krve, ale těch momentů je zoufale málo. Zatímco po prvním filmu si člověk dvakrát rozmyslel, než řekně něco do zrcadla, tak tady po tom bych poslal candymanovat do koupelny šišlající batole. Velké zklamání. 15% ()
Ano, je to silne pročernošské, silne protibelošské. Ale od producenta Uteč, BlacKkKlansman či My nič nové pod Slnkom. Tentoraz na režisérsku stoličku nedosadil sám seba, ale černošku. Predsa len #MeToo. Na prvú dobrú teda na všetky svetové strany cítiť aktuálny americký názorový odér. Candymana z roku 1992 som nevidel, no ničomu to nevadilo, pretože všetky potrebné nadväznosti na originál Vám Candyman 2021 prerozpráva. Nejde o horor, ide o hororovú povídačku. Povídačka, ktorá má neskutočne skvelo zvládnutý vizuál (v tomto smere jeden z najpútavejších filmov za posledné roky). Celý film som si užíval kameramanskú kreativitu a hravosť. Zrkadlá a ďalšie možné aj nemožné odrazové plochy využité pre oživenie Candymana. Všetko sa navyše odohráva v rámci umeleckého prostredia a tomu zodpovedajúcim interiérom. Príbeh dosť jednoduchý. Postavy sú pozéri s ktorými by ste naozaj čas tráviť nechceli a do toho všetkého je zakomponovaná premena pomaly ako z filmu Moucha (1986). Veľké príjemné prekvapenie. Nenechajte sa odradiť nízkym % hodnotením. Candyman 2021 je oku lahodiaci bubák. Nejde inako, musím vidieť originál a doplniť si načrtnuté udalosti. Doplnenie po pozretí originálu: Pokračovanie využíva originál šikovne zvoleným spôsobom a prenáša ho do aktuálnej doby, a dodáva mu o niekoľko levelov vyšší kvalitatívny punc. Výborné rozvinutie, prepojenie kulís, udalostí a postáv, podobne ako to dokázal nedávno Doktor Spánek (ten je samozrejme lepším filmom, ale v tomto smere ide o vhodné prirovnanie). ()
Tak ako originálnu verziu som nevidel, ale tento Candyman mi prišiel slabší než Candyshop od 50 centového rapera. Všade to je prešpikované rasizmom a už mi to príde, že tie filmy k tomu rasizmu sami prispievajú. Keď nám budete všade tlačiť, ako sú tí čierni obeťami a všetci bieli sú zlí, tak okamžite príde protireakcia z tej strany, ktorá je nálepkovaná všetkým tým sajrajtom. Všetko sa to už točí tak, aby to vyhovovalo politickým merítkam liberálov a marxistov. Tak s týmto bežte do prdele. ()
První Candyman pracoval s černošskou městskou mytologií a svého času se mi líbil. Tenhle film - přestože jeho původní nápad a napojení na ten původní je docela dobrý - je příliš poplatný době a líbivým trendům. Nakonec nefunguje ani jako horor, ani jako sociální drama (nebo co). Prostě jenom nefunguje. ()
Na novýho Candymana jsem byl hodně zvědavej. Před puštěním jsem si četl jen obsah. Zdejším komentářům jsem se vyhnul a nečetl jsem ani jiné recenze. Dokonce jsem nekoukl ani na trailer. Po dokoukání musím uznat, že pojetí celýho příběhu novýho Candymana mě celkem překvapilo. Čekal jsem totiž úplně něco jinýho než mi bylo nabídnuto. Za sebe můžu říct, že zklamanej nejsem (ikdyž Candyman z roku 1992 zůstal nepřekonán)ale myslím si, že film právě díky svému pojetí bude mít problém oslovit širší divácký publikum. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (5)
- Do role Candymana (Tony Todd) byl zvažovaný i Lakeith Stanfield. (SONY_)
- Jedná se o pokračování filmu Candyman z roku 1992. Původní pokračování Candyman 2: Sbohem masu (1995) a Candyman 3: Den smrti (1999) tento snímek ignoruje. (R&Bstar)
- Tony Todd si roli Candymana zahrál i v dřívějších filmech o Candymanovi (Candyman – 1992, Candyman 2: Sbohem masu – 1995, Candyman 3: Den smrti – 1999). Roli si zopakovala také Vanessa Estelle Williams. Tu si můžeme pamatovat jako postavu Anne-Marie McCoy, obyvatelku Cabrini-Green, jejíž dítě vzal v původním snímku Candyman. (SONY_)
Reklama