Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Studentka Helen (Virginia Madsen) píše práci o místních legendách a mýtech. Dozví se o muži jménem Candyman (Tony Todd), který byl místními lidmi kdysi znetvořen a nechán napospas včelám. Prý se objeví, vyslovíte-li před zrcadlem pětkrát za sebou jeho jméno a spolu s ním i msta v podobě hrůzných činů. Helen v pravdivost této legendy nevěří, avšak při jejím pátrání po pravdě se okolo ní objevuje série brutálních vražd… Drsný horor s podmanivou hudbou P. Glasse. (pfa)

(více)

Videa (1)

Recenze (263)

tron 

všechny recenze uživatele

„Ver vo mňa. Staň sa mojou obeťou a budeš nesmrteľná.“ Svojho času o Candymanovi v českej Cineme písali ako o nedocenenom horore. Mali pravdu - tento horor, nakrútený na motívy literárneho diela Clivea Barkera (napr. Hellraiser), je dôležitý v tom zmysle, že moderná doba je ako keby zbavená záhad a strašidelných historiek. Príbeh čierneho včelára s hákom namiesto ruky, ktorého meno radšej nevyslovte päť krát (a už tobôž nie do zrkadla), však desivé mýty vracia do sídliskového folklóru ako tzv. „urban legends“ (mierne ohodenou afroamerickým pod-žánrom blaxploitation). Skvelá Virginie Madsenk tomu. Výkon výborného Tonyho Todda je až zbytočné spomínať. Candyman. Candyman. Candyman. Candyman. Candy ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Postavte se před zrcadlo, řekněte 5x jeho jméno a pořádně vám natrhne prdel. Urban legend se stává realitou... CANDYMAN je povedený atmosferický horor (nebránil bych se ani označení nadpřirozený slasher, i když si zde neužijete takové té klasické hry vraha s obětí), navíc jeden z mála seriózních, ve kterém hlavní hrdinka odhalí komplet prso:) Tony Todd s hákem na pahýlu je vážně stylový přízrak, posprejovaný černošský sídliště zase zajímavý prostředí. What's blood for, if not for shedding? ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Celé je to takové schizoidní a do toho ta paneláková ghetto atmosféra a působivá hudba. Inu čekal jsem rutinní vyvražďovačku a dostal jsem originální horor. Tyhle mýty, pověsti a urban legends opravdu mají sílu a myslím že každý má v okolí svého bydliště nějakou děsivou storku či strašidelnej dům nebo něco na ten způsob. Finální scéna, když jde ghetto uctít oběť a vlastně ti jedinní chápou, co se doopravdy stalo se mi opravdu líbila. Někdy, když nejste "zdejší" pochopíte hovno. A teď přestanu s blábolením a napíšu že Tony Todd byl cool a krvavost taková nepříjemná, jelikož nebyla přehnaná, ale už zase ne decentní. Poprvé jsem zaregistroval Virginii Madsen a zahrála to uspokojivě. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Heh, Candyman se mi dnes večer, s blesky a krupobitím za okny, nesledoval vůbec lehce, opravdu jsem měl místy bojácné pocity... Velmi oceňuju originální a nepředvídatelný děj, neustále jsem byl zvědavý, co se bude dít dále. Luxusní byly některé lekačky, stejně jako gore, hustá atmosféra se povedla také na jedničku s hvězdičkou. Je to jeden z těch opravdu dobrých hororů, kterých by se na téma Urban Legends dala natočit spousta - škoda že je to (zatím) oblast dost nevyužitá. Horror movie of the year ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Meta horor na téma městských legend, který se sám stal městskou legendou. Stejně jako ve svém úchvatném debutu, přízračném filmu o dospívání "Paperhouse", propojuje režisér Bernard Rose světy reality a fikce pohlcující atmosférou. Ovšem v zájmu provázanosti obou sfér zde není žádná jasná hranice mezi nimi. "Candyman" je jedním z nejlepších hororů nejen devadesátých let proto, že se zcela vymyká obvyklé žánrové produkci, což je dílem právě Roseho svrchovaně koncepčního zpracování. Režisér a scenárista v jedné osobě zásadně rozvíjí původní ideu Barkerovy povídky a dává nám nahlédnout zvenčí na střípky spletitého světa, které spolu s hlavní hrdinkou napjatě probádáváme, až náhle zjistíme, že nás Candyman pohltil a zcela si podmanil. Bravurní gradace vyprávění a stylově precizní sugesce rozklížené reality za pomoci souhry kamery, výpravy a hudby dává dohromady horor, který ačkoli bývá řazen po bok klasických řezníků hororu jako Freddyho Krugera, má mnohem blíže spíš k podobně singulárním a mimoběžným fenoménům jako je "Jakubův žebřík". Oproti němu je Roseho výtvor dokonce stylově nuancovanější právě ve svém balancování na hraně reality a díky tomu také ambivalentnější, ačkoli současně zůstává žánrově ukotvenější a v souladu se svým tématem přízemnější, nebo lépe řečeno v tom dobrém slova smyslu lidovější. Prostě městská legenda, které se nejprve smějeme, myslíme si, že si ji můžeme přivlastnit a analyzovat, jenže pak náhle zjistíme, že se bojíme jít sami na záchod a vyhýbáme se pohledu do zrcadla. ()

Galerie (64)

Zajímavosti (24)

  • Helenino auto je Ford Festiva GL z roku 1991. (KM Phoenix)
  • Věhlasný muzikant Philip Glass měl pocit, že byl tak trochu zneužit, protože čekal mnohem intelektuálnější dílo než jen kvalitní béčkový horor. I proto svolil ke zveřejnění své hudby na nosičích až o mnoho let později. (Epistemolog)

Reklama

Reklama