Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vic a Ingrid jsou spolupracovníci v jedné anglické firmě a mají spolu milostný poměr. Když Ingrid otěhotní a vezmou se, musejí žít v téměř nesnesitelných poměrech v domě Ingridiny matky. To je však pouze začátek jejich potíží. Tvrdá realita je pro jejich vztah těžkou zkouškou. John Schlesinger, jenž se proslavil Půlnočním kovbojem a Maratóncem, debutoval filmem, který není tak divácky vděčný jako jeho následující Billy lhář, ale i přes svou předvídatelnost dokáže strhnout mistrnou režií a hereckými výkony. Tento černobílý, po formální stránce skromný film, je považován za jedno z nejzdařilejších děl proudu "free cinema". Snímek vychází z britského sociálního realismu 60. let, kterému nechyběla nadsázka a ironie. Vážná témata jsou odlehčena typickým ostrovním smyslem pro humor a vyznění filmu je stále aktuální. Alan Bates - představitel Vica, se stal jedním z nejvyhledávanějších herců charakterních rolí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

Flego 

všechny recenze uživatele

Britský realizmus ponúka okrem nevľúdneho počasia aj sychravý, civilný príbeh dvoch mladých ľudí konfrontovaných s ťažkým údelom mladomanželov. Nájsť v sebe silu zmeniť životné podmienky v prospech seba samých býva niekedy to najťažšie. John Schlesinger sa vo svojom prvom veľkom filme zhostil úlohy režiséra viac ako dobre a že mal talent dokázal aj v ďaľších rokoch. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Britský film o jednom vztahu. Realistický až do morku kostí - od seznámení, váhání hlavního hrdiny až po manželské problémy a tchýni. Nemůžu proti tomu říct ani slovo - postavy jsou uvěřitelné, herci slušní. Velmi náznakově dojde i na sex (ruka zhášející lampičku :D). Hlavní hrdina je možná trošku kokot, ale v podstatě je to mladík, nepřipravený na lásku a vztah. Problém je, že mě to nebavilo - u filmu se chci bavit, nechat se strhnout, tohle mě spíše přineslo depresi z toho jak je život na prd a únavu. Takže víc jak 3* dát nemůžu. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

John Schlesinger, jenž se proslavil svým PŮLNOČNÍM KOVBOJEM či MARATÓNCEM, debutoval filmem, který není tak divácky vděčný jako jeho následující BILLY LHÁŘ, ale i přes svou předvídatelnost dokáže strhnout mistrnou režií a hereckými výkony. Jestli rádi sledujete kompozice záběrů, způsob svícení a práci s více plány najednou či mimoobrazovým polem, TAKOVÉ MILOVÁNÍ je film pro vás. Dovedete-li ocenit a docenit realistické výkony herců, z nichž stojí za vypíchnutí především minimalistický a úchvatně úsporný Alan Bates, musíte tuhle dialogově vydařenou depresi zhlédnout (nejlépe bez simultánního překladu). ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Jeden z mála starších filmov, pri ktorých ma pamäť nesklamala a mohol som mu ponechať pôvodné hodnotenie. Na prvý pohľad obyčajný film. Nevľúdne domy, sychravo, chlad, život udávaný hromadnými nástupmi do práce a odchodmi z práce, povyrazenie v krčme alebo tančiarni a medzitým zamýšľanie sa, či takto má vyzerať život. A predsa film, ktorý aj vo chvíľach, keď sa na plátne nedeje nič svetoborné, provokuje k úvahám, či vtedajšie problémy mladých ľudí nie sú čiastočne aj problémami súčasných mladých ľudí, ibaže v iných podmienkach. Na prvý pohľad obyčajný film. Ale aj Formanove filmy a iné filmy z tohto obdobia sú na prvý pohľad obyčajné. A predsa je pri nich možné stráviť takmer dve hodiny bez pocitu, že boli premárnené a bez pocitu, že sa pozeráme na film pre pamätníkov. ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Ta věčná (poc)hybnost v našich pocitech, touhy tříštící se o hradbu nezodpovědnosti. Takové milování. Volné, bezhlavé, nedospělé. Vlevo, vpravo, co vlastně chci? Ráno veselí z domluvené schůzky, večer trpká pachuť z nenaplněných očekávání. "Víš, je to zvláštní pocit. Někdy mě opravdu přitahuje, ale další den se na ni nemůžu ani podívat." Jak krásně vyjadřuje onu nejistotu, rozkolísanost a neuzavřenost citového života mládí otevřená forma. Lidé volně vcházející i vycházející ze záběru, reagující na podněty mimo rám obrazu. A inscenace akce do několika vzdálených plánů, která obnažuje hloubku výčitek a spratkovské rozmrzelosti. Pevný však není ani pohyb pod širým nebem, pohyb mimo smršťující se prostory kuchyně a obýváku s televizí, neboť horizont - a naděje na lepší zítřky, třpytivé úspěchy, skleněné sny - neustále rozpíjí turnerovská mlha, z níž vystupují pouze střechy dalších a dalších rodinných domků, znaků onoho nenáviděného života v maloměšťácké přízemnosti, a tovární komíny na periférii, které jsou jako strážní věže zajateckého tábora. Jestli se mlha začne opravdu trhat či nikoli, to nám Schlesinger přímo nezodpoví, ale skrze Vicovo tiché prozření na prahu dospělosti, kdy se naučí žít se svými hříchy a ublíženost podřídit společným zájmům, kdy s pokorou akceptuje opovrhovaný úděl, do něhož jej uvrhla jen a pouze jeho vlastní slabost, nám pokyne cennou morální lekcí, konečně záchytným bodem v oceánu přelétavosti, s níž tolik kontrastuje střízlivá proporčnost rozvážného stylu. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (3)

  • Na začátku filmu si Vic (Alan Bates) a jeho kamarádi prohlíží časopis s dívkami nahoře bez. Toto byla jedna z prvních scén britské kinematografie s obnaženým ženským poprsím. (D3VIL)

Reklama

Reklama