Režie:
Sara ColangeloScénář:
Max BorensteinKamera:
Pepe Avila del PinoHudba:
Nico MuhlyHrají:
Michael Keaton, Stanley Tucci, Amy Ryan, Tate Donovan, Laura Benanti, Talia Balsam, E.R. Ruiz, Zuzanna Szadkowski, Chris Tardio (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Advokát se ocitá před téměř neřešitelným úkolem: určit, jak odškodnit rodiny, které po útocích z 11. září 2001 utrpěly nevyčíslitelné ztráty. A dostane velkou lekci z empatie. (Netflix)
Recenze (41)
Přesně to klasické americké téma, byť téma 11. září zasahuje svým důsledkem takřka do celého světa. Dvě hodiny tu ale sledujete Michaela Keatona, který je sice, coby právník, hodně dobrý, ale setkává se tu se situacemi, které jsou spíš amerického charakteru. A navíc se příběh tak strašně vleče, že jedinou vypovídající hodnotu má akorát pár dialogů, které Vám ukáží, že na 11. září se dá nahlížet i jinak, než jak na ně běžný nezúčastněný člověk nahlíží. O závěru nebudu snad ani mluvit. ()
Taký informatívny film o americkej tradícii žalovať každého za všetko. Za akúkoľvek príčinu úmrtia. Či už sa v práci pošmyknete na banánovej šupke alebo sa 11.9. nachádzate v dvojičkách, ktoré si nejakí fanatici pomýlili s letiskom. No a USA vláda sa tentoraz snaží zachrániť letecké spoločnosti vytvorením odškodňovacieho fondu. Lenže jak vypočítať hodnotu života? To dá hlavnému hrdinovi riadne zabrať a pri svojej ceste zistí, že tu ide v prvom rade o jednotlivé životy ako prachy. Snaha odškodniť obete nejakej katastrofy je chvályhodná, ale že sa to v USA deje hlavne zo strachu zo žaloby, vyvoláva pachuť nad USA systémom. Aspoňže tentokrát to akotak dopadlo. Film ťahá skvelý Keaton a Tucci, ktorý tu má menší priestor. Oscarový potenciál v tom ale nevidím. Na to je to príliš divne pojatá téma. 6/10. ()
Michael Keaton se díky filmům Tima Burtona Beetlejuice, Batman a Batman navždy stal velmi vyhledávaným hercem, v jeho kariéře ovšem přišla doba úpadku, kterou v podstatě zpečetil propadák Jack Frost. Do širší pozornosti ho až v roce 2014 vrátil snímek Birdman, následně se poté Keaton objevil i ve Spotlightu, Spider-Manovi: Homecoming, Chicagském tribunálu a již příští rok se vrátí do role Batmana v sólovce Flashe. Keaton ovšem kromě blockbusterů (jako byl nedávný The Protégé) nadále ztvárňuje i vážnější a civilnější role. Právě jako v případě snímku Worth/Jaká je cena života. Hlavní myšlenka filmu je v podstatě o ceně lidského života. Kenneth Feinberg měl po 11. září hodně práce, kdy musel přijít s odškodněním pro rodiny, které ten tragický den přišli o hodně. Film Sary Colangelo rozhodně není špatný. Keaton ve filmu podává další silný výkon, v menší roli též stojí za zmínku Stanley Tucci, herecká chemie mezi Keatonem a Tuccim je naprosto skvělá. Film má rozhodně zajímavou zápletku a Colangelo se ukáže jako velmi slušná režisérka, která sem tam dokáže přijít se zajímavým tvůrčím nápadem. Jaká je cena života je rozhodně zajímavý film, bohužel ovšem vše není tak dokonalé. Jaká je cena života toho chce ve finále říct hrozně moc a nedbá kvůli tomu pozornost na podstatné věci jako jsou například nějaké funkční emoce. Jaká je cena života dojme maximálně v momentě, kdy si divák připomene, že jde o film dle skutečných událostí a ne kvůli tomu, že by film samotný dokázal ty emoce skutečně prodat. Samotná látka určitě měla potenciál, na papíře to zní jako citlivý lidský příběh s potenciálem na nějaké ty filmové ocenění a skutečně má ten film dost dobrých aspektů. Jenže ty samotné ve finále nestačí. Z filmu by se mohlo snadno vyvodit, že samotný scénář Maxe Borensteina chvílemi vlastně sám neví o čem chce vyprávět. Jestli chce být čistě filmem o Feinbergovi či pouze o tom, že lidé po 11. září trpí. V jistých momentech to zase působí tím dojmem, že si film sám není jistý jak chce vyobrazit Feinberga. V jistých momentech může Feinberg působit jako empatický člověk, v jistých momentech zase přesně naopak. Jaká je cena života je přesně ten typ filmu, kde se tvůrci očividně snaží celé téma nezpracovat dvakrát kontroverzně a jít pořádně pod kůži. Jde přesně o ten typ filmu, kde diváka může zamrzet, že radši nevznikl dokument, který by realizoval Michael Moore nebo podobně šikovný dokumentarista, který by se toho skutečně nebál a tohle téma by se snažil prozkoumat hlouběji a upřímněji. Dobří herci, schopná režisérka a silné téma, které není zpracované tím nejideálnějším způsobem. Jaká je cena života dokáže alespoň nabídnout zajímavé prozkoumání amerického justičního systému, jinak se ovšem očividně snaží být nekontroverzní a bezpečná, což je zrovna u tohohle tématu více než škoda. Přesto je to ovšem neurážející podívaná, které své řemeslné kvality rozhodně má. V součtu ovšem bude z Jaká je cena života v této podobě oscarové želízko vážně těžko....... ()
Po teroristickém útoku 11. září 2001 je zřízen fond, který má vyplatit oběti, aby nepodávaly žaloby a nezruinovaly tak USA. Úkolem je pověřen zkušený advokát v podání Michaela Keatona. Ten, zpočátku chladnokrevný jako typický pojišťovák, postupně poznává hloubku celého problému a seznamuje se s jednotlivými případy tragédií. ()
Výborný Tucci, výborný Keaton. Pomalá až filozofická dráma o tom, koľko si zaslúžia pozostalí po obetiach 11. septembra. Také americké problémy. Sami dovolia nešťastie, nepriznajú zodpovednosť, a potom idú odškodňovať. Ale vlastne prečo? A koľko má kto dostať. Len manželi, manželky, deti, alebo dáme peniaze aj partnerom? Celkovo mi to prišlo ako dobrý film, ktorý sa snaží tlačiť tú emotívnu stránku spojenú s obeťami a pozostalými, ale zároveň poukazuje, že všetko sa v Amerike rieši cez peniaze. Akoby nielen životy, ale aj smútok mal nejakú konkrétnu cenu. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (1)
- Ken Feinberg (Michael Keaton), fanoušek klasické hudby a opery, má v kanceláři zarámovaný plakát The Yale Symphony Orchestra – Mauceri, Janáček, Dvořák. (Anyk)
Reklama