Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve spolupráci se Sovětský svazem vznikla romantická, dobrodružná podívaná o muži, který marně hledal klid a samotu na málo obydleném, nehostinném ostrově... Film, inspirovaný předlohou Alexandra Grina, byl natáčen na Kavkaze a na Krymu v roce 1968, po vpádu ruských vojsk do Československa se práce zastavily a když se tvůrci k projektu znovu vrátili, dokončovali jej ve značně napjaté atmosféře. Výsledný tvar to přirozeně poznamenalo. Nové setkání může být zajímavé. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (35)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Budraitis je prototypem hrdiny, Kocúriková zase exoticky tuzemské krásky, Neckářův Bekeko zajímavou postavou a Dočolomanský charismatickým soupeřem, přesto Lanfieri propadá na celé čáře. Podivnost vycházející z nejasného směřování děje, atmosféra měla našlápnuto vysoko, ale ani čb kamera nezachrání blbý scénář. Je při tom znát, že všechny složky se snaží, hudba v závěru břinká jak na prvomájovém průchodu a konec je šikovně zamaskován. ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Je to velice zábavné hlavně svou jinakostí - no považte, znáte nějaký jiný česko-ruský ostrovní eastern? Vůbec, ta celková lehká neotesanost a nedokonalost celku, o kterou se zasloužily především zjitřené okolnosti vzniku, atraktivitu filmu spíše zvyšuje než snižuje a k samotnému prostředí pustého ostrova dobře pasuje. Hlavní dějová linie se postupně láme, do půlky to vypadá na příběh o správném chlapákovi, kterému budou zapšklí obyvatelé ostrova dělat problémy, ale nakonec se z toho vyklube klasický vztyčený prst o tom, jak se jednomu kvůli zlatu zcela zatmí před očima, na což také doplatí. Nejvíce mě ale překvapila mě velkolepost a žánrovost Šustovy vynikající hudby, dovedl bych si ji bez problémů představit v jakémkoliv velkém západním westernu. http://www.youtube.com/watch?v=emPsKbRoK3M ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"No, neboj se !! Já tě nekousnu.." ;) Zvláštní film.. Jakkoli se domnívám, že Jan Schmidt platí za silně nedoceněného tvůrce, byť ne na poli televizní krimi, díky níž je široké veřejnosti nejvíce známý, právě zprvusovětobratrská rádoby umělecká Kolonie Lanfieri moji teorii příliš nepotvrzuje.. Ačkoli ani ne tak vinou režisérovou, který se ani netají tím, že nikdy neměl žádné ambice pro nějaké metafyzické hlubší umění, jako zejména pro tu známou nešťastnou souhru historických událostí.. Jako adaptaci knižně povídkové látky hodnotit nemohu, a v případě Greenově ani nechci.. Menzelův (ne)herecký oblíbenec Vašek Neckář však zaujme jako téměř vždy.. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Jak vidno, pomalé tempo kdekoho odradí, ale kdo má chuť na docela poctivé, neokoukané dobrodružství londonovského střihu s ne zrovna kladným hrdinou, dostane ho. Škoda trochu nedotaženého scénáře (hlavně blázen skvělého Václava Neckáře mohl dostat lepší péči), jinak je od režie po výbornou Šustovu hudbu všechno v pořádku. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Krásně čistý dobrodružný příběh s výrazným česko-slovenským obsazením a absolutně "ne-československou" atmosférou k tomu se může pýšit nejen osobitými scenériemi z vychodoasijského Ruska, ale také stylovou hudbou jako ze západních westernů a kamerou na světové úrovni. Když poutník vypráví krásné Ester se zavřenýma očima příběh o lovci a jedné ženě, zde kamera kouzlí jedinečné záběry, když prochází kolem tváře mladičké Zuzany Kocúrikové ze všech stran skrze polní obilí. Nemohu si pomoct, vnímám v tomhle filmu vizuální záblesky Vláčila, Kurosawy a možná i dalších velikánů, ale Kolonie Lanfieri je rozhodně nevykrádá, dokonce nepřipomíná moc ani tradiční sovětskou tvorbu a jde si vlastní cestou. Děj plyne pomaly, někdy přes dlouhé komorní dialogy, jindy přes čistě vizuální vyprávění, aby nám detailně představilo prostředí v divoké přírodě, všechny hlavní postavy (mezi nimiž nejvíc utkví v paměti mentálně zaostalý domorodec Bekoko v podání Václava Neckáře) a vztahy mezi nimi, ale rozhodně nenudí. Zastaví se i u velmi originálních kouhoutích zápasů a vyvrcholí v závěru nemilosrdnou akcí. *** Již ve svém celovečerním debutu Konec srpna v hotelu Ozon (1966) nabídl Jan Schmidt zcela osobitý kousek, ale naprosto mne minul a neoslovil. Tentokrát svůj svébytný styl Schmidt předvedl v kousku, který mne zaujal od počátku, vytrval až do konce s dojmem velmi pozitivního filmového zážitku a já si po dlouhé době od zhlédnutí jeho Vracenek potvrdil, že šlo o režisérského génia... možná jen aktivního na nesprávném místě, v nesprávnou dobu. 90% ()

Galerie (20)

Zajímavosti (3)

  • Po srpnové okupaci Československa hned 27. 8. 1968 vedení Filmového studia Barrandov ukončilo spolupráci se sovětským Mosfilmem na tomto snímku a zároveň vypovědělo smlouvu o koprodukci. (raininface)
  • Václav Neckář prohlásil, že když se hluboko uprostřed Kavkazské stepy dozvěděli z tranzistorového rádia o okupaci ČSSR ruskou armádou, odmítli okamžitě natáčet, tedy de facto začali stávkovat. (sator)
  • Film se natáčel na Kavkaze a na Krymu. (bomber7)

Reklama

Reklama