Reklama

Reklama

„Já už budu hodný, dědečku!“

  • Slovensko Já už budu hodný, dědečku!
TV spot 1

Obsahy(1)

Pražský herec Theodor Bergner, zvaný Dóďa (M. Kopecký), dostal v divadle roli Misantropa. Je to postava, která mu dokonale sedne, protože Bergner sám je nesnášenlivý, konfliktní a škodolibý člověk. Kde může, tam dělá škodu, a zásadně se přitom neomlouvá. Sám sebe ovšem v televizi vydává za vzor slušnosti. Jednoho dne ve vlaku potká tajuplného dědečka (L. Pešek), který ho nabádá, aby své chování změnil. Bergner staříka ignoruje. Netuší však, že měl co do činění s opravdovým pohádkovým dědečkem. Brzy poté se kolem Bergnera začnou dít věci… Pro začátek ho omylem zmlátí žárlivec Bambas (F. Peterka). Nepříjemnosti však nabírají na obrátkách a neberou konce. Přicházejí zásadně od lidí, kterým Bergner předtím hulvátsky ublížil… Oblíbená česká komedie scenáristy a režiséra Petra Schulhoffa byla inspirována televizní sérií Trapasy, kterou tento tvůrce natáčel koncem šedesátých let a ve které, stejně jako ve filmu, exceloval Miloš Kopecký. Po jeho boku stanula Alena Vránová. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (207)

Inozuka 

všechny recenze uživatele

Někdy mi přijde až neuvěřitelné, jak režisér, který natočil noirovou sérii s majorem Kalašem pak mohl dělat takové komunální satiry jako je například Já už budu hodný dědečku. Ne, že by to byl úplně špatný film, ale vzhledem k tomu, kdy byl natočen, z něj tak nějak cítím tu normalizační pachuť. Jinak celý tenhle film jednoznačně stojí a padá s Milošem Kopeckým. Mám k němu docela ambivaletní vztah a jsou filmy, kde ho nemůžu ani vystát - převážně právě ze sedmdesátých let. Ale tady je prostě boží a role misantropa mu sedne jako ulitá. Nezklame ani František Peterka jako žárlivý manžel a Josef Větrovec v roli ředitele divadla. Lehčí komedie, která neurazí ani nenadchne. ()

melisos 

všechny recenze uživatele

Miluju Kopeckého jako herce a ikdyž měl spoustu hodnotnějších filmů ( viz. Já truchlivý bůh nebo Lakomec ) , tak tohle patří mezi mou nejoblíbenější komedii na celém světě . Není nic víc . Má spoustu hlášek , které nikdy nezapomenu . Proto jsem ji musel zařadit do Top 10 . Nechápu , že Schullhofovy komedie berou dneska jako nějaké odpadní záležitosti , protože byli nejvíce založené na prostých lidských životech z různých pohledů dané společnosti a z toho vycházející typ humoru . A ti , co píšou o filmech jako tehle , že to je normalizační patos , předrevoluční bahno anebo nějaká agitka , tak bych chtěl vzkázat , že jsou vykrákaní idioti bez mozku a názoru . Těm kteří mají vidiny že , co se natočilo v té době , řeklo soudruh anebo jiné věci , které prostě s tou dobou byli spojené byl odpad . ()

Reklama

karlospr 

všechny recenze uživatele

Pro mne jednoznačně nejlepší český film z téhle doby. To jak svou roli pojal Miloš Kopecký je famoźní. Příběh s jasnou myšlenkou, která se odhalí až na konci. Hlavní pointu příběhu vyplňuje spousta vtipných událostí z běžného života cholerického člověka, které navíc tak trochu provokují jeho kolegové. Nakonec vlastně jde o takové ponaučení, jak se život musí brát. Jo a navíc v té době hrála výborně i Dáša. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Tahle Schulhoffova komedie se mi líbí víc než ty jeho komedie panelákové. Je to velice vtipná satira namířena mezi skutečné misantropy. Jako satira je nadsazená, ozvláštněná snem, v němž se zjeví kouzelný dědeček - trochu to připomíná starší film Tři přání, který se snaží napravit zlostného a afektovaného nepřítele lidí. Píšu to přitom s vědomím, že ani já zrovna dnešní společnost nemiluji, ačkoliv svou zlost nedávám najevo výbuchy mezi lidmi, ale taková je prostě doba a sám herec Bergner to vyjádřil v televizním vysílání z Brna správně, že totiž k misantropii může vést právě odpor ke konvenčnímu chování a pokryteckému chování. Miloš Kopecký byl skvělý, Jiří Lír milý, dámy Hajská a Motlová jedna báseň... Snad skutečně jediná pětková komedie Petra Schulhoffa. Dneska se už satira nenosí, aby se nikdo neurazil a nedal autory k soudu. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Miloš Kopecký v hlavní roli komedie, založené na principu jednoho herce, kterému ostatní nahrávají. Taková filmová one-man-show sice obvykle nemám rád, ale tohle je výjimka. Přestože příběhu vévodí Theodor Bergner (Kopecký jako vždy vynikající), ostatní herci jsou obsazeni do rolí rozsahem výrazně menších, ale velice dobře napsaných. Obzvlášť Dáša Veškrnová se vyvedla. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (18)

  • Ve scéně, v níž teta Dita (Nelly Gaierová) odchází od Bergnerů, vezme s sebou japonský magnetofon. Když ovšem vyjde před dům, už ho nemá. [Zdroj: Aha] (carott)
  • Scéna z kupé vlaku byla natočena v ateliéru, projekci za okno obstaraly záběry z trati Praha-Beroun. [Zdroj: Aha] (carott)
  • Ve scéně, kdy Dóda (Miloš Kopecký) na přechodu málem srazí tetu Ditu (Nelly Gaierová), vidíme záběry na obě strany cesty, a na obou v tutéž chvíli stojí tentýž člověk v kabátu a klobouku. [Zdroj: Aha] (carott)

Související novinky

František Peterka 1922 - 2016

František Peterka 1922 - 2016

25.11.2016

Ve věku 94 let zemřel herec František Peterka. Narodil se do rodiny bankovního úředníka a modistky. Narozdíl od svých kolegů, kteří museli v rodině bojovat o své místo na divadelních prknech, u něj… (více)

Reklama

Reklama