Osaka, Japonsko. Polda ztrácející nervy. Chystané spiknutí. Zabiják na útěku. Nick Conklin (Michael Douglas) a Charlie Vincent (Andy Garcia) jsou cizinci v neznámé zemi. Poldové z New York City v Japonsku pronásledují Sata (Yasuka Matsuda) - uprchlého vraha a člena Yakuzy (japonské mafie).(oficiální text distributora)
Newyorští policisté Nick (Michael Douglas) a Charlie (Andy Garcia) se stanou svědky vraždy v baru a útočníka okamžitě zadrží. Vrah jménem Sato (Yusaku Matsuda) je členem nechvalně proslulé japonské mafiánské organizace Jakuza, a Nick s Charliem musí gangstera dostat zpátky do Ósaky a postavit jej před soud. Ostatní gangsteři mu však pomohou uprchnout z policejní vazby. Nick a Charlie jsou tak nuceni pročesat nebezpečné podsvětí japonského organizovaného zločinu, aby uprchlého zločince našli.(Cinemax)
Jo, Ridley Scott umí zatraceně efektní pohyblivé obrázky. A i kdyby tahle klasická kriminálka přelomu let osmdesátých a devadesátých nenabízela nic jiného, setsakra dobře se na ni kouká. Naštěstí je tu i povedená dvojka ne zrovna hodných hochů v policejních uniformách (i když detektivové uniformy nenosí, jasně) a zajímavé sžívání kultur. Plus ještě ten neskutečně odporný záporný hrdina:) Jo a taky muziku dělal Hans Zimmer, a i když není z nejoriginálnějších, neuškodí. Nemůžu jít pod 70%.(6.6.2007)
Neřekl bych, že Černý déšť není hoden pověsti Ridleye Scotta. Rukopis jeho mistrovské filmařiny však zcela převažuje nad poněkud běžným a provařeným příběhem a trochu plytkým scénářem. Dvojice policistů v podání Michael Douglas a Andy Garcia jdou kupodivu docela dobře k sobě a v celou záležitost povyšují do lehce nadprůměrné krimi. Scéna konfrontace Yakuzy s oběma hrdiny v podzemní garáži mnou naprosto otřásá, jak málokterá jiná. Jakékoliv její přiblížení by bylo spoilerem..(31.3.2009)
Yakuzácky zlosyn zaistený pre vraždu a lúpež v USA má byť prevezený späť do Japonska. Sprievodcov mu robia policajti, ktorí ho zadržali. Po prílete si ho preberie tamojšia polícia. Policajti si spokojne mädlia ruky, tešiac sa na posedenie s prítulnými gejšami. Z tohto nadšenia ich veľmi skoro vyvedie iný, tentoraz pravý japonský policajt. Výtvarne skvelo riešený film, kde väčšina scén sa deje v šere, tlmenom dennom či nočnom osvetlení, parách unikajúcich z rôznych potrubí. Prostredie pretechnizovaného japonského veľkomesta a jeho okrajových štvrtí je zobrazené veľmi priliehavo. Dejovo konvenčná krimi o naháňaní zločinca, pomste a snahe o nápravu pošramotenej povesti.(7.11.2004)
Jestli čekáte zajímavý pohled na japonskou kulturu a mentalitu, tak na to zapomeňte, tohle by zplácal z nesmyslných mýtů i čtenář Blesku. Ridley Scott si tradičně nevšímá toho, že točí kravinu a snaží se o výtvarnou stránku, která ale tentokrát i přes kulisy Japonska neohromuje. Postava Michaela Douglase je nesympatický otravný kretén, parodie asociála, se kterým nelze sympatizovat a výlet obou detektivů v civilizovaných divácích vzbuzuje silný pocit trapnosti. Nuda, klišé, demence, zfušované řemeslo.(7.5.2015)
Scott si za celá osmdesátá léta nedokázal vybrat ani jeden kvalitní scénář - a počítám do toho i tolik oslavovaného Blade Runnera, který mě po obsahové stránce též nezaujal. Black Rain toho nemá moc co nabídnout. Občas proběhne řemeslně kvalitní akce, hraje k tomu solidní hudba, na druhou stranu to má ale poměrně dost hluchých míst, což v kombinaci s nezajímavou zápletkou nemůže dát na víc než průměr.(23.9.2015)
Gemini
Jo, Ridley Scott umí zatraceně efektní pohyblivé obrázky. A i kdyby tahle klasická kriminálka přelomu let osmdesátých a devadesátých nenabízela nic jiného, setsakra dobře se na ni kouká. Naštěstí je tu i povedená dvojka ne zrovna hodných hochů v policejních uniformách (i když detektivové uniformy nenosí, jasně) a zajímavé sžívání kultur. Plus ještě ten neskutečně odporný záporný hrdina:) Jo a taky muziku dělal Hans Zimmer, a i když není z nejoriginálnějších, neuškodí. Nemůžu jít pod 70%.(6.6.2007)
CaptainNor
Neřekl bych, že Černý déšť není hoden pověsti Ridleye Scotta. Rukopis jeho mistrovské filmařiny však zcela převažuje nad poněkud běžným a provařeným příběhem a trochu plytkým scénářem. Dvojice policistů v podání Michael Douglas a Andy Garcia jdou kupodivu docela dobře k sobě a v celou záležitost povyšují do lehce nadprůměrné krimi. Scéna konfrontace Yakuzy s oběma hrdiny v podzemní garáži mnou naprosto otřásá, jak málokterá jiná. Jakékoliv její přiblížení by bylo spoilerem..(31.3.2009)
Radko
Yakuzácky zlosyn zaistený pre vraždu a lúpež v USA má byť prevezený späť do Japonska. Sprievodcov mu robia policajti, ktorí ho zadržali. Po prílete si ho preberie tamojšia polícia. Policajti si spokojne mädlia ruky, tešiac sa na posedenie s prítulnými gejšami. Z tohto nadšenia ich veľmi skoro vyvedie iný, tentoraz pravý japonský policajt. Výtvarne skvelo riešený film, kde väčšina scén sa deje v šere, tlmenom dennom či nočnom osvetlení, parách unikajúcich z rôznych potrubí. Prostredie pretechnizovaného japonského veľkomesta a jeho okrajových štvrtí je zobrazené veľmi priliehavo. Dejovo konvenčná krimi o naháňaní zločinca, pomste a snahe o nápravu pošramotenej povesti.(7.11.2004)
BoredSeal
Jestli čekáte zajímavý pohled na japonskou kulturu a mentalitu, tak na to zapomeňte, tohle by zplácal z nesmyslných mýtů i čtenář Blesku. Ridley Scott si tradičně nevšímá toho, že točí kravinu a snaží se o výtvarnou stránku, která ale tentokrát i přes kulisy Japonska neohromuje. Postava Michaela Douglase je nesympatický otravný kretén, parodie asociála, se kterým nelze sympatizovat a výlet obou detektivů v civilizovaných divácích vzbuzuje silný pocit trapnosti. Nuda, klišé, demence, zfušované řemeslo.(7.5.2015)
higuain
Scott si za celá osmdesátá léta nedokázal vybrat ani jeden kvalitní scénář - a počítám do toho i tolik oslavovaného Blade Runnera, který mě po obsahové stránce též nezaujal. Black Rain toho nemá moc co nabídnout. Občas proběhne řemeslně kvalitní akce, hraje k tomu solidní hudba, na druhou stranu to má ale poměrně dost hluchých míst, což v kombinaci s nezajímavou zápletkou nemůže dát na víc než průměr.(23.9.2015)