poster

Konkurs

  • Česko

    Konkurz na smrt

  • Japonsko

    Ōdishon

  • Japonsko

    オーディション

  • Slovensko

    Konkurz

  • Slovensko

    Konkurz na smrť

  • Velká Británie

    Audition

  • USA

    Audition

Drama / Horor / Thriller / Romantický

Japonsko / Jižní Korea, 1999, 115 min

Režie:

Takaši Miike

Předloha:

Rjú Murakami (kniha)

Scénář:

Daisuke Tengan

Kamera:

Hideo Jamamoto

Hudba:

Kódži Endó
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lavran
    *****

    Lahůdková žánrová mixáž, na níž je nejvíce překvapující, že funguje stejně dobře ve všech polohách (ať už samostatně nebo obecně). Jako romantický film s prvky decentní komedie, jako surrealistický horror, i jako nenápadná psychologická črta. Navíc je opravdu zábavné sledovat, nakolik se mění režijní přístup s rozpoložením hlavního hrdiny (s pocity se tu vůbec pracuje hojně). Vizuál podle toho prochází neustálou transformací (dlouhé harmonické záběry, roztěkaná handka, barevné filtry), byť si i nadále udržuje neměnný, čitelný rukopis a danou strukturu. A Lynchovská noční můra ze závěrečné katarze je pak ukázkou vyvoněného filmařského mistrovství, které má nad divákem neustále navrch. Ano, i přes svůj pacifismus bych si to dal ještě jednou! Doumo arigatou gozaimasu!(21.8.2008)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Kiri kiri kiri kiri kiri kiri! Tak na tuhle hlášku budu mít hodně nepříjemné vzpomínky! Takaši Mike opět exceluje! Konkurs je po hodinu a půl spíše drámou, ale po celou dobu zajímavou a neokoukanou, takže jsem byl napjatý po celou dobu, s tím co, přijde dál. Poslední půl-hodina je však solidním atmosférickým a znepokojivým Psycho thrillerem, kde přijde na řadu i tolik slibované násilí, které není svěrač stahující, ale udržuje si svojí syrovou úroveň. 75%(13.9.2013)

  • tombac
    ****

    Film na mne udělal velký dojem, i když jsem od něho čekal, vzhledem k annoncím, ultrahustý nářez, který se nakonec nekonal. Ale okamžiky, kdy se vlk v rouše beránčím konečně projeví, mě doslova přikovaly do křesla a donutily mě koukat s vytřeštěnýma očima na každičký detail "chuťovek". Typická Miikeho erupce násilí je o to působivější, že většina filmu ubíhá dopředu poklidným tempem, zdánlivě se nic zvláštního neděje, aby sem tam probleskly zneklidňující náznaky a nakonec se vše zvrhlo do šokujícího extrému. Ten rozpustilý chichot doprovázející vpichování jehlic do bezbranného těla, ten jsem dostával z hlavy hodně dlouho. Nejlepší na filmu byly jasně scény s pytlem a "tím", co je uvnitř.. Představivost diváka při pohledu na zlověstný pytel pracuje na plné obrátky a když jeho obsah konečně vyleze.. Fujtajbl! Co mi však trochu zkazilo dojem z filmu, byly závěrečné matoucí snové sekvence. Jinak je film brilantní studií o osamělosti, odlidštěnosti a sadistech v nás. Trochu "netradičně" pojatou, ale v tom si, jak známo, Japonci libují.. A pan Miike obzvláště :-)(8.9.2005)

  • JFL
    *****

    Každý se alespoň jednou zamiloval. K lásce patří spousta nádherných chvil, ale také nejistoty, zdali je daný člověk ten pravý, jaké má úmysly, jakou má minulost, či jak moc odpovídá naším představám. Přesně tak romanci podává jeden z nejslavnějších a nejkontroverznějších titulů všestranného a stále osobitého japonského režiséra Takašiho Miikeho. Stejně jako ve většině jeho filmů se i zde výrazně projevuje pro něho typické ovládání diváka. S mistrovskou precizností kontroluje náladu jednotlivých pasáží a důmyslně stírá hranice mezi realitou a zlým snem. --- více viz recenze na Rejže.cz (autor Antonín Tesař)(7.8.2008)

  • Anderton
    ****

    Prvá hodina je maximálne zavádzajúca a asi aj preto je tá druhá natoľko šokujúca. V tej prvej totiž nič, okrem jedného vyrušenia, nenaznačuje nadchádzajúce udalosti. Tie sú nám však predstavované prapodivnou montážou, kde nevieme, čo je pravda, čo predstava, čo spomienka, a aká je časová následnosť. Film doslova fyzicky bolí, ale 16 rokov po jeho vzniku predsa len nový divák nebude omdlievať hrôzou. Nastolené otázky sú jasné, film si ponecháva určitú otvorenosť vo svojom výklade, čo je asi iba dobre. Trochu problém mám s logikou nastolenej zápletky, takýto konkurzový fake je značne pritiahnutý za vlasy, ale asi to treba brať ako súčasť Miikeho hry, všetci vieme, že on "je niekde inde".(3.3.2015)

  • - Kapela My Chemical Romance použila Audition jako předlohu ke svému videoklipu k písni „Honey, This Mirror Isn't Big Enough for the Two of Us“. (Baťka)

  • - Snímek byl natočen podle stejnojmenného románu, který napsal Rju Murakami. (Hans.)

  • - Spoiler: Paralyzující droga, kterou při mučení Asami píchne Aoyamaovi je vymyšlená. Režisér Takashi Miike řekl, že byly nuceni si takovou drogu vymyslet, protože bez ní by bylo těžké závěrečnou scénu zrealizovat. (HappySmile)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace