poster

Konkurs

  • Česko

    Konkurz na smrt

  • Japonsko

    Ōdishon

  • Japonsko

    オーディション

  • Slovensko

    Konkurz

  • Slovensko

    Konkurz na smrť

  • USA

    Audition

  • Velká Británie

    Audition

Drama / Horor / Thriller / Romantický

Japonsko, 1999, 115 min

Režie:

Takaši Miike

Předloha:

Rjú Murakami (kniha)

Scénář:

Daisuke Tengan

Kamera:

Hideo Jamamoto

Hudba:

Kódži Endó
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sniper18
    ****

    Je to vydarený thriller od Takashi Miikeho. Má dosť dobrý príbeh o obchodníkovi, ktorému pred rokmi umrela milovaná žena a syn už vyrástol a tak sa rozhodne nájsť novú manželku. K tomu mu pomôže aj jeho dobrý priateľ, ktorý usporiada vymyslený konkurz na film a muž si tu nájde svoju ideálnu partnerku, ktorá jeho city opätuje, ale vyzerá to, že niečo s ňou nie je v poriadku. Spracovanie je na tom dobre, film sa vôbec s ničím neponáhľa, celá prvá hodina filmu sa nesie v takom pomalšom duchu, ale to vôbec neprekáža, hľadanie si partnerky pomocou takéhoto konkurzu je zaujímavé a aj následné zobrazenie vzťahu medzi touto dvojicou dokáže zaujať, minimálne už len kvôli hanblivej povahe mladej ženy, ale nejaké občasné náznaky, že niečo asi nebude v poriadku sa aj tu nájdu. No potom sa už film vylepší, film získa dynamiku, hľadanie pravdy je podané dobre a posledná polhodina je už dosť pôsobivá, síce by som skôr ocenil, jednoznačný štýl ako toto striedanie snov a skutočnosti, ale aj tak táto kombinácia psycha a brutality má niečo do seba. A ani sa tu ničím moc nepreháňa, mučenie síce v tejto záverečnej fázi má dosť priestoru, ale nepôsobí až tak zbytočne samoúčelne, viac zapôsobí prístup ženy k tomu, čo práve robí, ako samotné drsné scény. Aj keď taký drôt schopný prejsť cez kosť teda rozhodne dokáže zaujať. Herecké obsadenie je celkom slušné, charizmatický Ryo Ishibashi v hlavnej úlohe a síce do úlohy Asami by som skôr ocenil inú herečku, ale ani Eihi Shiina nie je zlá voľba, len po hereckej stránke mi viac sedela v záverečnej fáze, ako v tej romanticky ladenej, kde ma viac bavila jej filmová postava ako samotný herecký výkon. Réžia a technická stránka sú na tom veľmi dobre a to ani v ničom neprekvapuje, Takashi Miike je už klasik. Kto očakáva len nejaký brutálny horor bude určite sklamaný, o to tu takmer vôbec nejde, ale ja som spokojný, film ma bavil od začiatku až do konca. 76%(27.6.2012)

  • JFL
    *****

    Každý se alespoň jednou zamiloval. K lásce patří spousta nádherných chvil, ale také nejistoty, zdali je daný člověk ten pravý, jaké má úmysly, jakou má minulost, či jak moc odpovídá naším představám. Přesně tak romanci podává jeden z nejslavnějších a nejkontroverznějších titulů všestranného a stále osobitého japonského režiséra Takašiho Miikeho. Stejně jako ve většině jeho filmů se i zde výrazně projevuje pro něho typické ovládání diváka. S mistrovskou precizností kontroluje náladu jednotlivých pasáží a důmyslně stírá hranice mezi realitou a zlým snem.(7.8.2008)

  • Jirka_Šč
    ****

    "Kiri kiri kiri kiri" ■ Šílené, ale na něco takovéhoto jsem měl náladu. Říkal jsem, si, že "horor". Hm. Ok. "Ramantický harur". Asi tak bych se vyjádřil nejpřesněji. Momenty, ze kterých podle komentářů evidentně více lidí odpadávalo, jsem zvládl přiměřeně bez ztráty kontroly. Na druhou stranu, po skončení filmu jsem naběhl do diskuse a do externích recenzí, abych se v tom blázinci alespoň trochu zorientoval. Většina lidí na tom není o moc lépe, nicméně, některé (poslední dvě) mě trochu pomohly. Finálně na filmu onen blázinec asi nejvíce oceňuji. Ne každý si dovede představit něco takovéhoto. ■ P.S. Dosud se mi nestalo, abych se u filmu s označením horor uvolnil s vědomím, že jsem připraven na všechno.(7.3.2015)

  • POMO
    ****

    Zaujímavá paralela s nedávno videným Trierovým Antikristom, ktorý u mňa týmto tak trochu stratil - stal sa gíčovitým. Miike je (odvolávajúc sa na Tarkovskeho) filmársky minimalistický a adekvátne k tomu surový a čistý. Načrtáva životné pravdy ktoré stoja za úvahu, oživuje vo vás významné okamihy ktorými ste (možno) prešli, a v závere vám strčí hlavu do gilotíny. Byť jasnejšie definovaných dôvodov, prečo on je ňou natoľko fascinovaný, dal by som plné hodnotenie a Konkurz označil za japonské Vertigo. Presne ten typ úteku "inam", ktorý som potreboval po všadeprítomnom, na všetkom naokolo parazitujúcom a tak úžasne americky dokonalom Avatarovi.(20.12.2009)

  • iamek
    ****

    Čekal jsem větší řezničinu. Snímek mi nepřipadá vůbec brutální a jsem docela zklamán, že jsem neviděl více krve a více násilí. Prvních 75 minut byla docela nuda, ale závěr vše zachránil a dost jsem se bavil a hlavně scéna s lankem byla krásná a dojemná. Řekl bych, že Takashi Miike natočil docela neobvyklý romantický snímek, který jsem nikdy předtím neviděl.(21.3.2010)

  • - Když byl film promítán na filmovém festivalu v Rotterdamu v roce 2000, tak zaznamenal rekord v návštěvnosti. (HappySmile)

  • - Spoiler: Režisér Takashi Miike chtěl film ukončit na začátku scény s mučením, která film tolik proslavila. Nicméně jeden z producentů mu řekl: "Buď chlap a dodělej to do konce." (HappySmile)

  • - Kapela My Chemical Romance použila Audition jako předlohu ke svému videoklipu k písni „Honey, This Mirror Isn't Big Enough for the Two of Us“. (Baťka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace