poster

Konkurs

  • Česko

    Konkurz na smrt

  • Japonsko

    Ōdishon

  • Japonsko

    オーディション

  • Slovensko

    Konkurz

  • Slovensko

    Konkurz na smrť

  • USA

    Audition

  • Velká Británie

    Audition

Drama / Horor / Thriller / Romantický

Japonsko / Jižní Korea, 1999, 115 min

Režie:

Takaši Miike

Předloha:

Rjú Murakami (kniha)

Scénář:

Daisuke Tengan

Kamera:

Hideo Jamamoto

Hudba:

Kódži Endó
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • imf
    ***

    Miike opět ve formě. Věčná škoda, že unikátní struktura snímku a lynchovská bizarnost (ovšem zcela v mezích divácké zábavnosti, žádný Inland Empire se nekoná) je v ohlasech i dojmech přebita šokovou terapií v závěru. Prý od toho odcházel i Zemeckis nebo Rob Zombie. Asi mají slabé žaludky. I když i já přiznávám, že při pižlání nohy jsem si vzpomněl na praktickou výchovu ve škole a moje zápasení s pilníkem. Věru to nebyly příjemné vzpomínky. Chtěl bych za to filmu nepoděkovat, a stejně tak za to, že kvůli němu už nikdy na sýry značky Kiri nebudu koukat jako dřív.(7.1.2009)

  • kitano
    ****

    Takashi Miike ma ani na sekundu nenechava pochybovat o tom, pre co ho nazivaju "majster neocakavaneho". Je to v poradi treti film, ktory som od Miikeho videl a je znova absolutne odlisny. Komiksove nasilie, komedia a teraz zdrcujuci thriller. Ako to robi ze sa dokaze takym sposobom vynajst v kazdom zanri? Film sa zo zaciatku tvari ako rodinna drama, neskor sa primiesaju mierne hororove prvky avsak nic vas nepripravi na strhujuci zaver z riadnou porciou Miikeho sadizmu a (az prilisnej) nechutnosti. Film skutocne funguje a je skoda ze zaver tak trosku vyplynie dostratena bez nejakeho celistvejsieho zakoncenia. Nevadi....snimok vo mne skutocne rozpumpoval krv ako sa to podarilo maloktoremu filmu. (8.5/10)(19.6.2007)

  • Divočák
    **

    Tak tohle mě fakt nedostalo. První půlka pěkná nuda, velice průměrá romantická ehm... komedie. Pak ale přijde záběr s pohybujícím se pytlem a vy jste napružení na 150% a slintáte a třesete se zároveň, co z toho nakonec bude... no a ten konec - prvoplánová hra na efekt a opravdu velké zklamání. Tak nějak to dopadá, když si na akupunkturu najmete amatéra...(26.3.2007)

  • GigaPudding
    *****

    Aojama, pán středního věku a ředitel čehosi, vychovává sám svého syna po smrti manželky dokud mu jeho už skoro dospělý syn nenavrhne, aby se znovu oženil. Po poradě s kámošem z filmového průmyslu se rozhodnou, že na novou manželku uspořádají filmový konkurs. Zápletka jak z férového romantického dramatu a taky to stejným způsobem probíhá, jenže asi už neexistuje divák, který by nevěděl, čím je tento film proslavený a co obvykle točí jeho režisér Takaši Miike. Aojamova nejvhodnější kandidátka, Asami, kterou si z profilových listů vybere ještě vůbec před konkursem, je totiž velmi zvláštní osoba a divákovi se dostane příležitosti párkrát nakouknout i do jejího soukromí, které je mírně řečeno trošku zneklidňující. Film je takové trochu melancholické milostné drama až do dějového zlomu, kdy se mění v bizarně depresivní noční můru, ve které člověk neví, kde končí realita a začíná sen. První polovina je natočená docela civilně a docela i žánrově romanticky, druhá je ale celkově taková napjatá, zoufalá a smutná. Postavám, hlavně Asami, člověk rozumí jen v první polovině, potom už je to docela složité a to nejen díky prolínání snů a reality. Jejich motivace a chování jsou zdánlivě jasné, jenže prostě ten kolotoč, který se ve filmu nakonec roztočí, na ně nabízí úplně jiné pohledy. A tady nakonec přichází to násilí, díky kterému je tenhle film tak proslavený. Nejsou to žádné splatterové orgie typu Ichi the killer, naopak je všechno velmi "chirurgicky" přesné a dokonce to ani zas tak obrazově detailní není, protože to hlavní tím čím Miike "způsobuje bolest" i divákovi je zvuk. Zvuková kulisa těch násilných scén je taková tichá, vlezlá a naturalisticky hnusná a člověk slyší i ty nejnepatrnější vpichy jehly. Závěr filmu a vůbec celá druhá polovina je těžko stravitelná a pochopitelná, nastiňuje velkou spoustu reálně smutných věcí a problémů společnosti až je tak nějak nasměruje k tomu, co divák vidí v posledních scénách. Audition je prostě velmi smutný příběh. A samozřejmě je taky velmi bizarní :).(4.11.2010)

  • mm13
    *****

    Výborný scenár v rukách veľmi dobrého režiséra. Málokedy sa vo filme akéhokoľvek žánru stretnete s funkčnejšie začlenenými násilnickými scénami, tie v Audition sú naviac skutočne šokujúce – pretože im predchádza veľmi zrozumiteľný, psychologicky dobre rozvrhnutý príbeh. A tu sa ukrýva TO tajomstvo! Takashi Miike sa strašne, strašne snaží niečo povedať a hovorí to bez obalu, bez okresaní, pritom ale s veľkým citom zainteresovaného umelca. Pokiaľ chcete vidieť metafóru na postavenie ženy (nie len) v japonskej spoločnosti a zvrátenu stránku feminity ako jej dôsledku, tu ju nájdete asi v tej najšťastnejšej možnej polohe. Skutočne neviem, ako by sa to dalo natočiť akokoľvek inak, aby to nevyznelo lacne. Audition váhu má.(12.7.2005)

  • - Snímek byl natočen podle stejnojmenného románu, který napsal Rju Murakami. (Hans.)

  • - Spoiler: Režisér Takashi Miike chtěl film ukončit na začátku scény s mučením, která film tolik proslavila. Nicméně jeden z producentů mu řekl: "Buď chlap a dodělej to do konce." (HappySmile)

  • - Kapela My Chemical Romance použila Audition jako předlohu ke svému videoklipu k písni „Honey, This Mirror Isn't Big Enough for the Two of Us“. (Baťka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace