Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Baron Jan Dolanský je bezdětný vdovec, svoji lásku a péči věnuje proto synovci Maxovi. Max je však příliš změkčilý a tak se baron rozhodne v obavě o budoucnost rodu najít pro něho zdravou silnou nevěstu, bez ohledu na její původ a vzdělání. Nachází ji v Madle, nejstarší z dvanácti dětí vdovy Lískové. Na svém zámku se baron snaží vychovat z Madly dokonalou mladou dámu, která by byla Maxe hodna… Madla byla jednou z rolí, které založily velkou popularitu herečky Lídy Baarové. Vladimír Slavínský zase patřil mezi obchodně nejúspěšnější české režiséry. Byl mimořádně energický, spolehlivý, pilný a vytrvalý. Nejotevřeněji ze všech režisérů se řídil přáním širokého publika. Prohlásil: „Chci, aby bylo obecenstvo spokojeno. Proč nedat divákovi, co žádá, když si za to platí? Nechci hazardovat s přáním obecenstva, které je pánem v kinech“. (Česká televize)

(více)

Recenze (62)

Legas 

všechny recenze uživatele

Ze začátku jsem byl z této rozverné komedie úplně nadšený. I když to slovo v souvislosti se starými českými filmy nerad požívám, tak musím napsat, že tolik skvělých "hlášek" jsem už hodně dlouho neslyšel. Navíc se mi mimo Huga Haase velice líbila Lída Baarová, jejíž Madla z cihelny je ... prostě Madla z cihelny. Nakonec mé 100% hodnocení rozbil přeci jen předvídatelný konec a fakt, že zápletka je příliš tradiční a banální. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Prostinký příběh, natočený režisérem Vladimírem Slavínským, v lecčems připomíná slavné pygmalionovské schéma, přičemž tím, kdo byl nakonec převychován, není zanedbaná chudá holka, jak by se mohlo zdát, ale poněkud natvrdlý šlechtic, kterému se na stará kolena zapalují lýtka. Nic extra. Ovšem nebýt Olgy Scheinpflugové, která původní divadelní hříčku vybavila silným ironickým nadhledem – všimněte si, kolik veskrze banálních situací je vzápětí dekonstruováno prostřednictvím sarkastických poznámek a postranních úšklebků. Tomuto předurčení nejlépe vyhovuje fascinující Haas, který v masce, odpovídající minimálně o dvě generace starším mužům, rozehrává jeden ze svých fenomenálních hereckých koncertů, podepřený zčásti vynikající Antonií Nedošinskou v obvyklé roli jadrné dryáčnice se srdcem na dlani. Lída Baarová tu po Haasově boku zahájila svou úspěšnou kariéru oslňující filmstar, k čemuž nebylo zatím nutné přidávat cokoli navíc; ostatně sex-appelu měla Baarová v těchto letech na rozdávání a ve filmu získala nejednu příležitost prokázat svůj mimořádný půvab. Jak snadné je podlehnout krásným ženám... Anebo měl pravdu Tristan Bernard, když kdysi prohlásil, že nejjistějším lékem proti pokušení je – podlehnout mu? ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Sedím na pelesti a bimbám nožičkama." Cože to děláš, Madlo? Sedíš na posteli a bimbáš nožičkama? Aha, ty už nejsi Madla, ty jsi dáma Madeleine, tak to je jiná. A já bych lhal, kdybych tvrdil, že jsem se nebavil, protože bylo opravdu hodně zábavné přestěhovat trdlo Madlu na zámek a změnit rozvrh jejích činností z "vaření, uklízení, dojení, plácání hlíny" na "rytmika, plování, čeština, frančtina, jízda na koni". Takže Madlo, braň svou čest, kousej, škrabej, křič a bav mě tak naivně, jak to jen ty umíš. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Jak se chudé venkovské děvče na čas stalo zámeckou paní:-) Mno, nevím tenhle film jsem nikdy nějak nemusel, děj je vyloženě prostý, film je de facto o čtyřech lidech a je v tom cítit divadlo, až moc. Baarové to zde moc nesluší a tato role (alespoň z počátku) k ní podle mne vůbec nepasuje. No, Slavínský to pak ještě o pár roků později zkusil s Ferbaskou v podobné laděné roli, tedy v převýchově privitimečka, tam to dopadlo zhruba tak stejně, ale Ferbaska se nato, když už, hodila víc, to byla komička od narození. Hugo Haas, muž mnoha podob a vzhledů jako ušlechtilý Baron Dolanský, odvedl pěkný kultivovaný projev ale moc výrazný celkově nebyl, a jeho maska mě taky moc nevzala. Kdo nebo co tedy zůstává? Skoro nic..Pěkná scéna s dvanácti dětmi ve světnici, nadávající sluha svému pánovi a standardně dobrá matka Nedošínská... ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Film z jiné doby, film pro jinou generaci, která tu už není, tedy film pro pamětníky. Už se na něj dá dívat jen jako na takový výlet do minulosti. Jak asi žila šlechta za první republiky v porovnání s obyčejnými lidmi. Jak ve jedné světnici bylo 12 dní, co se nosilo a jak krásní veteráni tehdy jezdily. Jenže to včetně toho krásného zámku, kde se točilo, je tak už vše. Pro mě je Madla z cihelny nudným prvorepublikovým filmem, který táhne Hugo Haas s obarvenými vlasy na šedo, aby vypadal o hodně starší, než mu je. Naopak začínající Lída Baarová tu působí velice toporně, jako by vůbec nevěděla, co má hrát a říkat. Její strašný herecký výkon ještě znásobuje příšerný střih, především ve scéně, kdy Hugo Haas vstoupí do světnice, aby se seznámil s Baarovou. [1210. hodnocení, 47. komentář, 60%] ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Natáčení probíhalo také na zámku Slapy. (rakovnik)

Reklama

Reklama