Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Baron Jan Dolanský je bezdětný vdovec, svoji lásku a péči věnuje proto synovci Maxovi. Max je však příliš změkčilý a tak se baron rozhodne v obavě o budoucnost rodu najít pro něho zdravou silnou nevěstu, bez ohledu na její původ a vzdělání. Nachází ji v Madle, nejstarší z dvanácti dětí vdovy Lískové. Na svém zámku se baron snaží vychovat z Madly dokonalou mladou dámu, která by byla Maxe hodna… Madla byla jednou z rolí, které založily velkou popularitu herečky Lídy Baarové. Vladimír Slavínský zase patřil mezi obchodně nejúspěšnější české režiséry. Byl mimořádně energický, spolehlivý, pilný a vytrvalý. Nejotevřeněji ze všech režisérů se řídil přáním širokého publika. Prohlásil: „Chci, aby bylo obecenstvo spokojeno. Proč nedat divákovi, co žádá, když si za to platí? Nechci hazardovat s přáním obecenstva, které je pánem v kinech“. (Česká televize)

(více)

Recenze (61)

Ainy 

všechny recenze uživatele

Jeden z notoricky známých filmů pro pamětníky, který díky slabému scénáři řadím mezi ty horší kousky. Celou dobu tam dva dospělí muži řeší jestli od nich Madla odejde, neodejde, kdy se vrátí a jestli se do pěti minut nevrátí, tak pro ni zajedou, on ji miluje, on ji nemiluje ... Gól je, když se dospělý a vzdělaný muž chová jako přihřátá hysterka, která má v úmyslu běhat po místnosti neustále dokola až do smrti. Hvězdičky dávám za paní Nedošínskou, se kterou běžel souběžný děj, jak i matka s tuctem dětí ke štěstí přišla. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Stárnoucí hrabě chce pořídit mladou zdravou nevěstu z lidu pro svého synovce a vytáhne jí z chalupy, kde žije s matkou a jedenácti sourozenci. Pohádka o chudém děvčeti jak přišlo na zámek a našlo své štěstí. Velmi primitivní zápletka poskutující hereckou příležitost Baarové, která však absolutně nezvládá svůj přerod z holky z chalupy ve vychovanou mladou dámu, upadá do sentimentu a hysterie, celý film se zamotává do nesmyslných citových výlevů, Hugo Haas se zoufale a marně snaží situaci zachránit svým typickým humorem. Do poloviny to ještě jakžtakž drží pohromadě, ale pak už chybí asi jen "Vichr z hor" z Cimrmana, aby odvál vše, i Babákovic hospodu, a dal tak všechno do pořádku. Hodně nepovedené....50% ()

Reklama

PollyJean 

všechny recenze uživatele

Ani Hugo Haas se svou tradičně vysokou úrovní herectví, prošpikovanou jako vždy nejrůznějšími průpovídkami, tuhle chatrnou historku nezachrání. Dosti komický je taky pohled na bosonohou Lídu Baarovou, hrající prostou venkovskou dívku. Ne že by to nesvedla zahrát, i když je tu ještě překvapivě hodně prkenná, ale stejně jí to nejde věřit. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Prostinký příběh, natočený režisérem Vladimírem Slavínským, v lecčems připomíná slavné pygmalionovské schéma, přičemž tím, kdo byl nakonec převychován, není zanedbaná chudá holka, jak by se mohlo zdát, ale poněkud natvrdlý šlechtic, kterému se na stará kolena zapalují lýtka. Nic extra. Ovšem nebýt Olgy Scheinpflugové, která původní divadelní hříčku vybavila silným ironickým nadhledem – všimněte si, kolik veskrze banálních situací je vzápětí dekonstruováno prostřednictvím sarkastických poznámek a postranních úšklebků. Tomuto předurčení nejlépe vyhovuje fascinující Haas, který v masce, odpovídající minimálně o dvě generace starším mužům, rozehrává jeden ze svých fenomenálních hereckých koncertů, podepřený zčásti vynikající Antonií Nedošinskou v obvyklé roli jadrné dryáčnice se srdcem na dlani. Lída Baarová tu po Haasově boku zahájila svou úspěšnou kariéru oslňující filmstar, k čemuž nebylo zatím nutné přidávat cokoli navíc; ostatně sex-appelu měla Baarová v těchto letech na rozdávání a ve filmu získala nejednu příležitost prokázat svůj mimořádný půvab. Jak snadné je podlehnout krásným ženám... Anebo měl pravdu Tristan Bernard, když kdysi prohlásil, že nejjistějším lékem proti pokušení je – podlehnout mu? ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Pygmalion po česku. 1) Stylizovaný život před kamerou nemá s realitou nic společného ve většině tehdejších snímků. Proto i prvorepubliková červená knihovna není trapným přehledem nepřirozených událostí a chování, na nic si nehraje, nepředstírá, že jde o skutečnost, nesnaží se ji napodobit. Vytváří vlastní fantaskní svět, půvabný i osmdesát let po jeho vzniku. Dítě moje! Braň svou čest! Kousej, škrábej, křič!_____ 2) Začátek filmu hýří bizarními hláškami a věru neskutečnými postavičkami. Poslechněte paní, tohle dítě budete muset dát spravit. Ono teče. Naivní roztomilý humor působí svěže a současně archaicky. A Jana nemáte? Milostpane, jak bych neměla Jana? Rudo, pojď sem! Druhá půlka už nepřináší nic nového, dobré nápady jsou odprezentovány a divák jen čeká na konec. Vy vyježděný kočáre!_____ 3) 19letá Lída Baarová (Madla) si roli vychutnávala, i když jí očividně dělalo problémy stylizovat se do role prosté nevzdělané vesničanky a tak přehrávala._____ To 48letá Antonie Nedošinská (Madlina matka) poctivě předvedla svůj rejstřík, až, chtělo by se říci, Pánbůh brání. Už aby to bylo. Nebo bude mít metla trachtaci!_____ S krásným jarem / v mém srdci už starém / zhasíná pozvolna žár /, zpívá na svém zámku na Slapech 32letý Hugo Haas (majitel panství Dolanský), zatímco 29letý hezký Vladimír Borský (Dolanského synovec [sic!] Max) se sice ušlechtile, za to však nepřesvědčivě trápí s nešťastnou láskou. Okysličuj se mně! ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Natáčení probíhalo také na zámku Slapy. (rakovnik)

Reklama

Reklama