Režie:
Olivia WildeKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
John PowellHrají:
Florence Pugh, Harry Styles, Olivia Wilde, Chris Pine, Gemma Chan, Nick Kroll, Douglas Smith, KiKi Layne, Timothy Simons, Kate Berlant, Dita Von Teese, Asif Ali (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Americký psychologický thriller režisérky Olivie Wilde pojednává o Alici, ženě v domácnosti z 50. let (Florence Pugh), žijící se svým manželem (Harry Styles) v naoko dokonalém vztahu. Záhy se však Alice začne obávat, že jeho okouzlující společnost možná skrývá znepokojivá tajemství. (Vertical Entertainment)
Videa (3)
Recenze (361)
Když musí distributor v oficiálním textu záměrně lhát, aby pointa působila šokujícím dojmem, tak je něco špatně. Promo stálo hodně na Stylesovi, který má obrovskou základnu fanynek, ale film táhne Pugh a alfa samcem i výraznějším hráčem je naštěstí Pine. Vypadá to jako pokračování Stepfordských paniček. ()
Pastelový femme matrix. Jen dobře, že plakát láká na sladkou romanci s Harrym Stylesem. Překvapené divačky dostanou sofistikovanější thrillerovou metaforu na věčnou vnitřní nespokojenost a utopickou iluzi “dokonalého života”. Na druhý režijní počin původně herečky hodně ambiciózní počin, spoléhající na filmařská esa ve štábu (kameraman, střihačka, skladatel). Florence Pugh to vede herecky, Styles romanticky a moc dobře se na to kouká. Jen samotná pointa není nijak originální, vlastně ani vhodná. A ve finálním vygradování se to v souvislostech i emocionálním prožitku celé tak nějak rozpadne. ()
(Spoiler alert!) To nic, drahá se asi nejspíš neubrání porovnání se Stepfordskými paničkami a jim podobným snímkům, v nichž "není naoko perfektní realita tím, čím se zdá být". Jelikož je ona podobnost s Paničkami hodně očividná, tak se divák relativně brzo dovtípí, o co vlastně ve filmu jde, a tak očekává, že se mu třeba na konci dostane nějakého zásadnějšího a více šokujícího zvratu, k čemuž však úplně nedochází. Přesto ale musím pochválit líbivou výpravou a kostýmy evokující 50. léta a taktéž nepřeslechnutelný a vskutku tísnivý hudební doprovod. Tři a čtvrt hvězdičky! ()
Audiovizuální pecka. Sledovat tenhle film, jehož natáčení poznamenalo vztahy na place a vyvrcholilo to plivancem na festivalu v Benátkách, byla jedna velká radost. Florence Pugh a Harry Styles by měli dostat oscarové nominace, stejně tak i dvorní kameraman Darrena Aronofskyho Matthew Libatique. P.S.: Harry Styles je ukrutně sexy. ()
Galerie (39)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (10)
- KiKi Layne (Margaret) nahradila Dakotu Johnson, ktorá projekt opustila po konfliktoch s plánovaním jej filmu Temná dcera (2021), ktorý sa natáčal v rovnakom čase. (belinko)
- Ve scénáři byla Bunny (Olivia Wilde) přítomna ve scéně u večeře, ale Olivia Wilde odstranila svou postavu ze scény, aby mohla režírovat zpoza kamery. (mikki089)
- Olivia Wilde uvedla, že inspirací pro tento film jí byly snímky Počátek (2010) a Truman Show (1998). (mikki089)
Asi jsem měl White coat syndrom, ale Olivia Wilde by mi v seriálu Dr. House asi tlak měřit nemohla. Kdyby si ke mně usedla na lůžko, rtuť z tlakoměru by se popraskanou trubicí rozkutálela všude po pokoji... Tehdy se mi fakt líbila. Proto mne dost překvapilo, když jsem zjistil, že tohle režírovala. A šel jsem do toho hlavně kvůli tomu. Scénář mne však ale zcela pohltil (ano pamětníkům to připomene dokonalý Stepford) a to snové sterilní městečko během amerických padesátek.... Ugh.. Chlapi ruku na srdce. V té první půlce jak se manžel vrací domů v té nablýskané káře a jen odevře dveře domu, čeká ho v naklizeném vnitřku načesaná usměvavá ženuška jen k nakousnutí podávajíc sklenku whisky se soustrasným dotazem - tak jak jsi se měl dnes miláčku v práci? Na stole parádní večeře, jenže vy nevíte zda si nedat předkrm v podobě téhle dokonalé ženušky... Asi nebudu sám, kdo smutně polkl a krutě záviděl. Ty naše návraty jsou mnohdy o poznání krutější, byť jsme den měli mnohdy stejně těžký jako Harry Styles. Nás však doma mnohdy čeká binec vytvořený přes den dětmi a leckdy nasraná manželka (co měla také náročný den v práci) avšak z důvodů, které nechápeme a po čase se je už ani nesnažíme dekódovat. Prostě to tak je. Je zase nasraná. Samozřejmě - nenančančaná a bez sklenky whisky. Ženy holt chtěly emancipaci, chtěly také řídít svět a tak ho dnes spolu s muži řídí. Kus té tíhy díky tomu spadl i na ně a jim se to ne vždy líbí. Asi si to představovaly jinak. Nejsem mileniál, který si jako XYZ jedinec myslí, že kojící muž je samozřejmost a kdyby to šlo tak rodící také. Podle mně se svět v nějaké části svého vývoje, právě někdy v těch padesátkách na té západní straně polokoule prostě posral. A tak ten filmem předložený sen - přibarvený a aromatizovaný se mi moc libíl. Tu dobu mám rád, mám rád i tu architekturu, design, hudbu... Vůbec by mi nechyběl internet ani další dnešní vymoženosti. Jenže jak se příběh posouvá dál, náhle začneme chápat, že ne vše je takové jak to na první pohled vypadá. Závěrečné rozuzlení bylo docela zajímavé a nebudu spoilerovat. Musím uznat, že Olivia překvapila a to mile. Ztvárnění padesátek je tu na jedničku s hvězdičkou a asi se je dokonce podařilo udělat ještě výraznějšími, než možná samy byly. Ale ono to má svůj důvod. Mimochodem porovnejte si ty světy tam a u nás. V té době byla u nás módním vrcholem čepice rádiovka, montérky a gumáky. Dozvuk předválečné módy ještě chvilku setrvačností dojížděl, ale obleky a klobouky se u společnosti pod ruSSkým vlivem pomalu přestávaly nosit. O tm, že na západě měli klimatizace i v autech té doby a u nás se stále topilo uhlím až do sedmdesátek ani nemluvě... Tohle byl hooodně zajímavý film našťouchaný skvělou hudbou té doby. Já jí poslouchám, takže mi to tam sedlo ale zase mne to až tak nepřekvapilo. Závěrečnou písničků z titulků mám velmi oblíbenou , ale znám ji v lepší verzi od The Dinnig Sisters. A ta taneční scéna super, ale kdo zná geniální klip od ještě geniálnějšího hudebníka Jarvise (PULP) zroku 2010 - This is Hardcore - mimochodem odehrávající se ve stejné době jako film, je mu závěr čímsi povědomý. Inspirovala se i Olivie? Každopádně, jestli má ráda Jarvise Cockera, tak má u mně další bod! :-). Dávám za 4 prázdné vaječné skořápky. * * * * () (méně) (více)