Režie:
Ruben ÖstlundScénář:
Ruben ÖstlundKamera:
Fredrik WenzelHrají:
Harris Dickinson, Charlbi Dean, Zlatko Burić, Woody Harrelson, Dolly De Leon, Vicki Berlin, Henrik Dorsin, Iris Berben, Jean-Christophe Folly (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Model Carl a jeho partnerka influencerka Yaya jsou pozváni na luxusní výletní plavbu. Společnost jim zde dělá opravdu vybraná smetánka. Je tu starý mládenec hledající životní lásku, výstřední ruský obchodník (Zlatko Buric) a celému mumraji vládne kapitán (Woody Harrelson), který je věčně pod parou. Když nečekaná událost zamíchá kartami, charaktery cestujících se ukáží v pravém světle. Dvojnásobný vítěz Zlaté palmy z festivalu v Cannes Ruben Östlund natočil břitce satirickou komedii o společenských rolích a opojné síle moci, která nenechá na žádném z pasažérů nit suchou. (Aerofilms)
(více)Videa (8)
Recenze (592)
Hodně se o filmu říká, že tepe do horních 10 tis, ale on tepe do nás všech, našeho nastavení vem si tu managerku toalet (neskutečný čeho všeho člověk může být dneška manager) v poslední třetina. Já to vnímám jako hodnotové nastavení lidstva, jo někdo se může bránit že takový není a možná není, ale taky asi nikdy nebyl na yachtě pro milionářský prasata. "Granátový" manželský pár, to bylo fakt až mrazivý. Já s tím film jeho názor sdílím, jen bych to neuměl odvyprávět tak dokonale trefně, zaujmout přitom diváka a ještě být zábavný. Velmi chytrý film, připoměl mě českou realitu, kdy naše šéfka sněmovny v kostýmku za desetitisíce mluví k lidem, že si mají přes zimu brát dva svetry, arogance, povýšenost, nulová empatie, absolutní amorální dno, dostáváme ve zprávách dnes a denně jak na zlatým podnose a média tyto lidi vyvyšují, takovým způsobem, že vůbec nedivím, že tahle doba z nás dělá podobné duševní mrzáky, jako máme možnost vidět v tomhle filmu. Finálová scéna už dokonalejší být nemohla. ()
"Na nudném módním molu, zablijeme si spolu." Omnibus, k tabuli! Učil ses? Ano, soudružko učitelko. Takže otázky. Kapitalismus je jaký? Prohnilý. Zbohatlíci jsou? Rozežraní. A uklízečky? Vykořisťované. Hladový člověk? Politicky i sexuálně zneužitelný. Trojúhelník smutku má kolik vrcholů? Žádný. Všechny hroty jsou obroušené, i konec někdo ustřihnul. Postavy v Trojúhelníku jsou? Psychologicky ploché a ideologicky prvoplánové. A co vtipy? Omšelé. Zvracení přežrané buržoasie? Laciné. Kolik postav sis oblíbil? Jen jednu, ožralého kapitána. Čím tě zaujal? Znalostí Marxismu-leninismu, zdravými politickými názory a sebereflexí. A pozor, těžká otázka, kdo jsou influenceři? Nevím, souško, v Marxově Kapitálu se to nepíše. To byl chyták, Pavlíku, to by ani soudruh Marx nevěděl. Piš si. Jsou to darmožrouti a líné pijavice, přisáté na zahnívajícím cecku konzumní společnosti. Nic nevyrábí a blbé socky je za to svými lajky platí. Aha. A poslední otázka. Co je to bezpáteřník? Ha?! To jsem prosím já, soudružko učitelko. Chtěl jsem dát dvě hvězdičky. Ale copak můžu? Machrovat na snoby z Cannes, na artožrouty z ČSFD, i na většinu mých oblíbených [sic!], coby zpruzená socka a lopata, co neumí ocenit artovou shit-satiru? Jsem přizdisráč a blil (!) bych nad sebou. Třikrát. ()
Ruben Östlund přináší výbornou společenskou satiru v nekonečně zábavné a místy třeskutě vtipné formě, která jako by kombinovala rovnou tři filmy najednou. Středobodem tohoto výrazného díla je samozřejmě zcela doslovná shitstorm upřostřed děje, která skoro jako by vypadla odněkud z produkce studia Troma a pak vyplula do mezinárodních vod áčkové kinematografie. Nebude to film pro všechny, přesto jde jednoznačně o nejvýraznější podívanou letošního festivalu v Karlových Varech a bez pochyb i o jednu z největších filmových událostí tohoto roku. Až to dostane tuzemskou kinopremiéru, napište si ji do diáře! [KVIFF 2022] ()
Když si vzpomenu na tu nekončící masírku ze strany Aerofilms kolem toho filmu, bylo by po jeho zhlédnutí přesnější v mém případě mluvit né o zklamání, ale skoro až o nasranosti. Ty oslavný kecy, který to vynášely do nebe, byly prostě strašný, a s odstupem mi zní jako zlý vtip. Ten film je příšerně nudnej, místy silně nechutnej, hrajou tam skoro bez výjimky samý hnusný herci, trvá to skoro 2,5 hodiny (bože!!!) a má to protivně useknutej konec, jako flusanec do ksichtu za to, že člověk vydržel do konce. Tvl fakt už nasrat, za tohle nedík. ()
Po shlédnutí úvodní, pomalu plynoucí a spíše nudné kapitoly jsem si nedovedl ani představit, že by to mohl být film pro mě. Druhá, nejdelší část je naštěstí výrazně lepší. Seznamujeme se zde s celou řadou absurdně bohatých Rusů v interakci s členy posádky, kteří jim nemohou nic odepřít, čímž vzniká mnoho komických situací a podívaná je to vskutku parádní. Ve třetím dějství však nastal opět velmi výrazný propad. Jde totiž o téma, velice často recyklované a vyznění filmu spíše uškodí, neboť v takovém podání nenabídne absolutně nic nového. Přitom je to ohromná škoda, jelikož lépe uchopený sociální experiment odehrávající se na opuštěném ostrově mohl být mohl být skutečně velkolepý. Bohužel se ve finální kapitole změní tempo, absence doposud skvělého humoru je také nepotěšující a zajímavost obsahu se rychle vytrácí spolu se vším dobrým. Snímek už se tak pouze soustřeďuje na sexuální vztah mladíčka s nejnesympatičtější postavou filmu a to nepovažuju za nejvhodnější nosný dějový pilíř celého úseku. Rozuzlení je pak vyloženě trapné (vůbec ne překvapivé) a tak jsem nadějné čtyři hvězdy přehodnotil. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (11)
- Na konci filmu zazní píseň „Marea (We've Lost Dancing)“ od britského hudebního producenta Freda Againa. (koko94)
- Harris Dickinson získal svoju úlohu z celkovo 120 ďalších hercov, ktorí sa zúčastnili konkurzu. (MikaelSVK)
- Film se natáčel ve třech etapách v průběhu roku 2020: od poloviny února do konce března ve Švédsku, od konce června do začátku července taktéž ve Švédsku a poté od poloviny září do poloviny listopadu v Řecku. Dokončení produkce trvalo 73 dní. (Claw)
Reklama