Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V malém městě, v době totality, jsme v úvodu svědky dramatického okamžiku, opíjení okresního tajemníka, aby díky jeho přízni Městečko získalo novou buňku na občerstvení. Tajemník v hluboké opilosti oznámí, že dostal chuť na ženu. V rámci obecních zájmů vznikne dramatický okamžik, jak mu vyhovět? Podaří se. Se začátkem demokracie začíná v Městečku nový život. Už proto, že vítězem voleb se stane Nezávislá erotická iniciativa. Hospodský si pronajímá hospodu do privátu, vznikají první soukromé obchody, první velké plány na to jak zbohatnout. Městečko postihnou i restituce majetku, přinášející štěstí a bohatství na jedné straně a závist s nenávistí na straně druhé. Podnikání přináší některým začínajícím živnostníkům nepříjemná překvapení z nemilosrdného kapitalismu. Někteří se rychle orientují rovnou na zlodějinu. Iluze o velkém světě bohatých se u některých postupně ztrácí v beznadějných pokusech vydělat aspoň na živobytí. Ani majetek získaný restitucí nepřináší vždy štěstí. Přicházejí první krachy. Podnikatelské i osobní. A také se zase na radnici souloží. Ale na rozdíl od totality, je to opravdu milování

Film Městečko je mozaikou příběhů a epizod z malého města z období přelomu totality a nové demokracie. Plejáda drobných hrdinů, kteří úspěšně či méně úspěšně zápasí se změnou společenského systému a i svými osobními poměry - vychází z autobiografických zážitků režiséra, obměněných či doplněných různou mírou umělecké licence. Autor scénáře a režisér filmu Jan Kraus se pokusil o pohled na nedávno převratnou dobu z pohledu komediálně hořké nadsázky. "Absurdita často ukazuje realitu výstižněji. A realita sama je zase často absurdní. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (78)

cross 

všechny recenze uživatele

Ivan Kraus musel být při natáčení úplně mimo. Osobně si ho vlastně ani jako režiséra nedokážu představit a tento film to jenom podtrhuje. Scénář je zajímavý, uznávám a s nejednou situací jsem se myšlenkově hodně ztotožnil a do značné míry si ji pamatuji podobně, takže jako nápad to beru. Stejně tak se v klidu zasměju několika vydařeným scénkám, ale toť vše. Ze zbytku vstávají vlasy na hlavě! Některé (ne)herecké výkony jsou úplně mimo, film je téměř bez příběhu (rozkouskovaný ještě hůře než Kameňák!!!) a co především nechápu je to, jak se do jednoho filmu může dostat tolik realizačních nepřesností. Nevím jak vy, ale já si nepamatuji, že by za totáče někdo chodil na STK, že by těsně po pádu komunismu brázdily naše vesničky sličné tetované striptérky s moderním piersingem v pupíku, že bych v půjčovnách v 90. letech sehnal filmy natočené až na sklonku milénia, že by se při větrné smršti okolní stromky nepohly ani lístečkem a o povinných mlhovkách na Trabantu ani nemluvě! Síla, co? A to jsem film viděl jenom jednou! Bylo by to v pohodě, ale to by to musel být studentský snímek nějakých amatérů. Takhle nechápu, jak se mohl film vůbec dostat do kin, natož získal nějaké ceny na mezinárodních festivalech! ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Početná skupina lidí Janu Krausovi nemůže přijít na jméno, i když nechápu, CO PŘESNĚ jim vlastně vadí. Já do té skupiny nepatřím, to uvádím jen abych odvrátil případné podezření. Naopak, Kraus má moje sympatie pro sarkastický humor a odpor k všeobjímající "laskavosti", která se nám v poslední době ve filmu a v televizi uhnízdila. No vidíte a přesto nehodnotím Městečko zrovna pozitivně. Ne tedy proto, že je nelaskavé, ale proto, že je tak laciné. Jednotlivé situace ve filmu jsou asi tak stejně nápadité jako lidové tlachy v hospodách nebo ten buranský pořad kokrhající Zuzany Bubílkové. Když to zjednoduším - řekne-li někdo "Václav Klaus je vůl", bude to nesporně pravdivý výrok, ale ne satira. Satira není ani Krausův film, jehož poselství se dá pohodlně shrnout do věty "Češi jsou zloději". Formanův film Hoří, má panenko! to tvrdil taky, ale zajímal se i proč a za jakých okolností. Kromě toho to byla k zešílení vtipná komedie. Na Městečko si druhý den už ani nevzpomenete. 30% ()

Reklama

kostej_ 

všechny recenze uživatele

Ve filmu lze rozeznat, s některými začátečnickými chybami, výrazný autorský rukopis, což je vlastnost režisérů mezinárodního formátu. Jen doufám, že malé České prostředí neznechutilo Jana Krause natolik, že by už nikdy nic nenatočil (narozdíl od některých jiných, které těch několik málo bezvýznamných kritiků nijak otrávit nemohlo... ). Zcela zasloužená nominace na cenu mezinárodní kritiky FIPRESCI . ()

fantoci odpad!

všechny recenze uživatele

Tak jsem se na něj vydržel koukat ani ne hodinu. Je to snad jeden z nejhloupějších filmů, jakých jsem už za svůj život viděl. Marně jsem pátral v dějinách naší kinematografie a hloupější film jsem zatím nenalezl. A to jsem viděl i snímek Zítra se bude tančit všude. Je to film o ničem. Bez děje, plných hloupých a primitivních dialogů. Z filmu jsem cítil žluč. Mrzí mne, že i tvorbu tak hloupých děl musíme platit přes koncesionářské poplatky či státní garanty. Sledování tohoto díla je ztrátou času. Řekl bych, že i filmový materiál musel trpět, když toto vznikalo. ()

Kanibal 

všechny recenze uživatele

Jan Kraus, zahleděný sám do sebe, pokusil se jako mnozí jiní o zábavu. A tak se stalo, že vznikl slepenec neveselých scének, pospojovaný nudnou kamerou, křečovitým herectvím a podivnou režií. (Ne)Herci hledí do "blba", dělají věci jen tak... bezúčelně, jen aby bylo o čem mluvit. Tahle nuda Krausovi pomník nepostaví. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (2)

  • Ve filmu se na malou chvíli objeví v roli pohřebáka Ivan Genov, který je ve skutečnosti provozovatelem Pohřební služby v Uhlířských Janovicích. Pro film zapůjčil i rakev. (tm004)
  • Film získal cenu amerických kritiků prestižního filmového časopisu Variety Critics Choice na MFF v Karlových Varech. (Redix)

Reklama

Reklama