Reklama

Reklama

Klan Gucci

  • USA House of Gucci (více)
Trailer 3
USA, 2021, 164 min (Alternativní 151 min)

Režie:

Ridley Scott

Předloha:

Sara Gay Forden (kniha)

Kamera:

Dariusz Wolski

Hrají:

Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jared Leto, Jeremy Irons, Jack Huston, Salma Hayek, Alexia Murray, Vincent Riotta, Gaetano Bruno, Camille Cottin (více)
(další profese)

Klan Gucci je inspirován šokujícím skutečným příběhem impéria italského módního domu. Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda, skládají dohromady mozaiku toho, co všechno s sebou nese slavná značka Gucci. (Forum Film CZ)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (487)

Morien 

všechny recenze uživatele

Díky falešnému přízvuku herců nesledovatelné. Jedna moje oblíbená italská historická švadlena hned po premiéře natočila nas*ané několikaminutové video o tom, že buďto teda měli celou dobu mluvit italsky, nebo se na to urážlivé karikování měli vykašlat, a já jsem během sledování filmu jsem nemohla myslet na nic jiného. Je to tak strašně rušivé, že se z hereckých výkonů samotných, děje, obsahu, zkrátka prostě všeho ostatního stalo jenom "něco na pozadí". A navíc i nesmyslné, proč by měli mít přízvuk, když k sobě snad mluví ve stejné řeči. Pokaždé, když promluvil Jared Leto, jsem chtěla zlomit svůj tablet vzteky vejpůl. A nebo jsem něco hrubě nepochopila a měla to být nějaká extrémní komedie? Grrrrr. Ale abych dodala aspoň jednu věc, která se mi líbila: Když byli milenci poprvé na rande a Adam Driver v lodičce přepadl ze sedačky na záda a ten tajemný bodyguard, co je sledoval, se usmál. --- Mno, a když už jsem se trochu uklidnila, tak ještě něco "konstruktivní kritiky". Přijde mi, že Ridleyho Scotta pořád nechávají točit filmy, protože je to Ridley Scott, a z toho samého důvodu se mu bojí říct jakékoliv připomínky. A to ne jen u tohohle, ale u všech jeho výtvorů z posledních pár let. U House of Gucci konkrétně třeba že na banální bulvární povídku není třeba dvě a půl hodiny, že "based on a true story" automaticky nepřidává nic na kvalitě a že dramaturgie je prostě potřeba. Hluboce jsem se zamyslela a dospěla jsem k názoru, že ten film je o ničem, respektive že o ničem není. "Tři desetiletí rodinné historie, v níž nechybí láska, zrada, dekadence, pomsta ani vražda (...)" - kde? Ačkoliv by se řeči distributorů neměly brát vážně, protože často mají s filmy samotnými společné jen pramálo, tak v tomhle případě to jako berlička napovídající, o co tvůrcům asi šlo, poslouží, protože film je v tomto ohledu velmi zmatený, a jak děcka dneska říkají, does not deliver ani v nejmenším. Například právě plynutí času je ve filmu zobrazené velmi neobratně a je při divákově vnímání děje spíš na překážku. Příběh módního domu Gucci to taky není, protože film začíná s Patrizií a minimálně v první půlce se tváří, že je zcela a pouze o jejím šplhání a pokusech o manipulaci. Pak se to tedy divně zlomí a ona z děje najednou vypadne a musí se z pozadí hlásit o pozornost filmařů stejně jako se její postava snaží získat pozornost svého ex, a nepůsobí to jako záměrná změna hlavní postavy z ní na něj, ale jako chyba tvůrců a neschopnost adaptovat roztahané skutečné události do souvislého koncentrovaného vyprávění. Vztah s Pinou je velmi zkratkovitý a nedodělaný, ačkoliv má dost zásadní vliv na událost, kterou je celý film rámovaný a vypointovaný. Řekla bych, že si určitě zasloužil víc pozornosti než nějaké blbé hádání se o akcie, koho to zajímá, tohle není The Social Network. Obsazení hlavní role Lady Gaga bylo spíš nešťastné, protože žádné množství stans a gayů prohlašujících ji za ikonu z ní charakterní herečku neudělá. Nedokázala být jako neinteligetní a pudy ovládaná megera přesvědčivá a tak její postava působí jako z nějaké televizní inscenace nebo žánrového filmu, nikoliv jako "z životopisného dramatu", pokud to tedy vůbec mělo být životopisné drama, protože při tom všem šaškování, kdo ví. Sledovat vedle ní Adama Drivera byla opravdová muka. Nejenže mi přišlo, že kvůli tomu neustálému nasazování přízvuku neměl příležitost doopravdy hrát/respektive ukázat to, co je na něm jako na herci zajímavé a odlišné od davu jiných hollywoodských panáků, ale navíc byl ještě i on jako performer utlačovaný svou neobratně dominantní hereckou partnerkou. Dekadenci bych jako lákadlo na diváky v souvislosti s tímto filmem taky raději nepoužívala, spíš nudné odosobněné snobství. Jeden nahý pánský zadek na přehlídce Toma Forda dekadentní film nedělá. Takže, abych to shrnula, nejenže se mi film nelíbil (což ostatně nic neznamená, protože vyhovět vkusu všech nemůže nikdo), ale především mi přišel špatně natočený. Mám dojem, že tvůrci celou dobu doufali, že dělají druhého Vlka z Wall Street, ale zůstali na všech frontách daleko pozadu. Mně se Vlk sice taky nelíbil, ale jsem ochotná uznat, že udělaný byl adekvátně ke svým vytyčeným cílům. () (méně) (více)

HAL 

všechny recenze uživatele

Solidní rodinné drama i pro lidi kterým svět módy nic neříká - pro ně je House of Car...ehm, Gucci možná vlastně i lepší, protože nejspíš netuší jak dopadne. Ridley dokáže budovat dramatickou scénu jako málokdo na světě a má k tomu i herce, kteří svými výkony vyloženě žadoní o oscary (je to zvláštní, ale ona ta Lady Gaga vážně umí hrát). Až si říkám že bych od něj vážně rád viděl ještě nějakou epickou gangsterku. U ní by ani nevadila ta přestřelená stopáž - skoro tři hodiny na historku o jednom partnerském vztahu jsou trochu moc, zvlášť když se tahle story ani nesnaží o žádný přesah a prostě "jen baví". 7/10 ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Perfektní retro atmosféra, výborná Lady Gaga v příběhu, který má snad i morální poučení. Byť očekávané, takový však je život. To, že je něco klišé, ještě neznamená, že se to nestává i ve skutečnosti. ____  Trochu mi vadila povaha mladého Gucciho, který byl až příliš bezelstný a dobrácký, na to, v jaké rodině žil. Příběh ho záměrně stavěl do kontrastu k postupně stále vypočítavější manželce jako její protipól, téměř obětního beránka, který vlastně žádné bohatství nechtěl a nejšťastnější byl, když si mohl kopat s kolegy řidiči na parkovišti. Čemuž teda nevěřím. ____ Délka kroniky zániku jedné chamtivé rodiny mi nevadila. SHRNUTÍ: Co myslíte, že se stane, když do klubka podrážděných zmijí hodíte jednu odhodlanou kobru? ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Storytelling veskrze průměrný, Gucciho táhnou především herci. Působí to na mne, jako kdyby Ridley přišel na plac a řekl "tak, teď si všichni hrajte co chcete, improvizujte jak umíte, hlavně nezapomeňte tahat z kapes co nejsilnější italský akcent". A kupodivu to obvykle funguje. Rovněž maskéři odvádějí jako vždy v Ridleyho ansámblu skvělou práci, protože například takového Jareda Leta jsem poznal skrze make-up asi tak po hodině. Pokud bych si měl vybrat mezi The Last Duel a Gucci, zvolil bych historické drama, které je soustředěnější, s poctivěji, citlivěji a opatrněji zpracovaným příběhem, který nechává silnější emocionální dopad. V případě Gucciho nejvíce na srdci diváka zahřeje kromě již zmiňovaných herců snad jen skvělá kamera a brilantní design kostýmů a interiérů, které pochopitelně tvůrci vypiplali do nejmenšího detailu tak, jak se na ikonu luxusu a glamouru sluší a patří. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Tenhle film u mě balancuje přesně na té hranici mezi 3 a 4 hvězdami. Celých těch 164 minut milionářské šachové partie a bodání do zad mě bavilo, navíc to představilo příběh, o němž jsem předtím neměl ani ponětí, a herecký ansámbl to má naprosto úchvatný, o tom žádná. Nejvíc mě bavily scény s Ironsem, Letem a Pacinem (zvlášť poslední zmíněný si hodně scén krade pro sebe a jsem rád, že dostal tolik prostoru). Lehce mě u herců rušil rozptyl v italských akcentech (Driver, Irons, Pacino umírněný a sotva zaznamenatelný X Gaga, Leto naprosto extravagantně přehnaný). Co mě však na filmu trochu mrzí, je dějová struktura. Na ploše 2,5 hodin měl Ridley Scott tolik prostoru k rovnoměrnému vyprávění celkového příběhu, přesto si u některých méně zásadních částí dává docela na čas a závěr pak oproti tomu působí uspěchaně a napojení finální scény postrádá jakékoliv vysvětlení, jak se k ní došlo a kde aktéři udělali chybu. Škoda, mě to všechno zajímalo. ()

Galerie (285)

Zajímavosti (41)

  • Camille Cottin (Paola) povedala, že mimo scén sa s ňou Lady Gaga (Patrizia) nikdy nerozprávala, pretože ich postavy sú vo filme rivalkami a Gaga chcela, aby to ich nepriateľstvo bolo autentickejšie. (Arsenal83)
  • Lady Gaga vysvetlila, že vzala do úvahy to, ako jej dlhoročný priateľ Tony Bennett „nemá dobré pocity z toho, ako sú Taliani vo filme zastúpení z hľadiska zločinu“ a zatúžila „urobiť z Patrizie skutočnú osobu, nie karikatúru“. Aby to dosiahla, študovala Reggianiovej hlasovú kadenciu a postoj. Vysvetlila: "Cítila som sa, že najlepší spôsob, ako si uctiť Maurizia a Talianov, je, že môj výkon bude autentický, z pohľadu ženy. No nie ako talianskej Američanky, ale Talianky."  (Arsenal83)

Související novinky

Byly uděleny Zlaté maliny

Byly uděleny Zlaté maliny

27.03.2022

Jak už bývá každoroční tradicí, den před rozdáním zřejmě nejprestižnějších filmových ocenění, jakými jsou Oscary, přichází i udělení nejznámějších anticen. Zlaté maliny každý rok směřují nejhorším… (více)

Ridleyho Gucci boduje mezi dramaty

Ridleyho Gucci boduje mezi dramaty

28.11.2021

Kriminální drama Klan Gucci režiséra Ridleyho Scotta (Gladiátor, Poslední souboj) má za sebou první víkend v kinech, a byť prozatímních 21,8 milionů dolarů v rámci prvních pěti dní z USA není ve… (více)

Blade Runner jako seriál?

Blade Runner jako seriál?

23.11.2021

Legendární režisér Ridley Scott (Černý jestřáb sestřelen, Gladiátor) má poslední měsíce pěkně na pilno. Krátce po sobě mu totiž vyšly hned dva filmy, nejprve chválený Poslední souboj, který v kinech… (více)

Pokračování Gladiátora se blíží

Pokračování Gladiátora se blíží

30.09.2021

Legendární režisér Ridley Scott potvrdil, že se skutečně chystá natočit pokračování Gladiátora. 83letý režisér nedávno dokončil dva nové snímky, Klan Gucci a Poslední souboj, oba dorazí do kin ještě… (více)

Reklama

Reklama