Reklama

Reklama

Dvojice cirkusových klaunů, které si zahráli Vlasta Burian a Jaroslav Marvan, se ujme odloženého dítěte a stará se o ně i tehdy, když se musí živit jako pouliční muzikanti. Své adoptivní rodiče má vděčný nalezenec rád i v dospělosti, kdy se potýká jak s láskou, tak s ukradeným lupem, který jim náhodně spadne do klína. Vznikla však jen obhrouble sentimentální komedie, která se počítá mezi nejslabší díla krále komiků, ačkoli ten se podílel i na režii. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Ulice zpívá je osobitou komedií, která se nebojí hlubšího náhledu. Příjemně překvapí zpracování zápletky bez idealistického mámení a ze skutečného života odkrývá více, než většina dalších filmů oné doby. Herečky jsou excelentní ve svých zadaných polohách, humor tří králů je strhující a nenechává se zastrašit. Za vadu na kráse lze považovat Novotného nevyrovnanost, ale i on občas nečekaně ohromí svou přímostí. Prvním králem příběhu je cirkusový klaun Silvanea alias Emil Beruška (dobrý Vlasta Burian), bublající alkoholik v oparu pokušení. Vrchol bouře a následná otupělost jsou cílem, vše ostatní lze vnímat pouze v mezihrách. Druhým králem je cirkusový klaun Revelli alias Josef Rozhuda (dobrý Jaroslav Marvan), spořádanější partner věčného nespokojence. I on může zakolísat, přesto se nikdy nepřestane bát. Třetím králem je vetešník Puškvorec (dobrý Čeněk Šlégl), který se s vidinou pohádkového bohatství osměluje až do roviny nevybíravého vydírání. Vytrvale a neodbytně. Hlavní ženskou postavou je Lory Brandlová (velmi dobrá Marie Glázrová), hospodyně nezaměstnaných klaunů. Využita a zneužita postává stranou s mateřským ochranitelským pudem. Skutečnost je prodejná kurva. Hlavní dramatickou postavou je Franci (sympatický Antonín Novotný, jako chlapec Vladimír Salač), nalezenec pod ochranou cirkusových klaunů. Život na hranici bídy je pro mladého člověka frustrující, pokušení se skrývá na každém kroku a poddat se rozkoši přináší uspokojení. Alespoň na malý kratičký okamžik. Důležitou postavou je vdova Katy Příhodová (dobrá Jiřina Šejbalová), manipulativní živel a zpestření na bouřlivé cestě tápání a hledání mladého muže. Pokušení rozpaluje lýtka a rozum se zastře mrakem a čeká se na konečný součet ztrát. Z dalších rolí: pohotový a bystrý ing. Hradil (velmi zajímavý Ladislav Hemmer), jeho okradená matka (Milada Gampeová), bavící se Hradilův kamarád Karel Novotný (Antonín Streit), nespokojená sousedka klaunů (Ella Nollová), či ředitel cirkusu Sylvany (Vladimír Pospíšil-Born). Film je osobitým výtvorem. Vtip je ostrý, jízlivý i chlácholivý. Drama pokušení má varovat, ale poctivost v reálu nebývá po zásluze odměňována. Šíří optimismus a neklepe se ustrašeně v temném koutku. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Myslím, že tady Burian a Marvan svou spolupráci vytáhli na parádní cirkusácké duo- zmatence Marvana a alkoholika Buriana. Místy sice malinko ukřičená, ale silné momenty obsahující komedie. Burian coby závislácká troska je dokonalý a jde bezesporu jednu z jeho nejpropracovanějších postaviček. Nepovažuji vůbec za slabé dílo, naopak. 80% ()

Reklama

Radyo 

všechny recenze uživatele

Úodní zcela hluchá a slaboučká čtvrthodinka je vystřídána asi půlhodinovou pasáží, do níž jsou nacpány veškeré možné i nemožné vtipy, co se ve filmu vyskytují. Když už člověk myslí, že další fór nepřežije, tak se už ani žádný další fór nedostaví a celý film dojede až do konce ve stylu zmíněného úvodu - neslaně, nemastně. Nebýt oné půlhodinové záplavy vtipů, stálo by to tak za odpad. Takhle je to alespoň za 3 hvězdy. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Báječná klauniáda s celou škálou neodolatelných hlášek. Senzačně obsazeno (pikantní Šejbalová, melodramatická Glázrová) a jste-li nalazeni například z Der junge Grafa a Pozor straší, neváhejte pokračovat i v této manéži lidské tragikomédie. "Kampak utíkáš, čumáčku?" "A já ponesu špunt." "Já jsem Maharádžův miláček, tohle je Šejkův syn a tajdle je Zloděj z Bagdadu." aneb jak se nenásilnou formou Burianova vtipu projdeme historií nejoblíbenějších světových filmových dramat 20. let. ()

ilclassico 

všechny recenze uživatele

Jsem milej a hravej. Nechtěla byste mě živit?.. Když natočíte x filmů, některý z nich prostě musí být ten nejslabší. No, není to tak zlé, jak se to tady prezentuje. Burian i Marvan jsou příliš profesní na to, aby z filmu udělali škvár. Hlavně Marvan zde exceluje. Problém se skrývá spíše v pozadí filmu. Scénář spíchnutí horkou jehlou, končící nepřesvědčivým koncem (nějak to ukončit museli), pofiderní produkci a samozřejmě slabou režii. Zato, slovní přestřelky mezi Marvanem, Burianem a Šléglem jsou plné ironického humoru a krásné mluvy (naplácám ti na mluvidla). I přes všechny nedostatky, jeho sledováním čas nepromarníte. V rámci žánru za 3. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (1)

  • Ač se u nás žádný protižidovský film nenatočil, tak pouze v tomhle filmu se objevuje negativní postava židovského vetešníka Puškvorce v podání Čeňka Šlégla. (cariada)

Reklama

Reklama