Reklama

Reklama

Les diablesses

  • Itálie Morte negli occhi del gatto, La (více)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Studentka Corringa (Jane Birkin) přijíždí na hrad Dragoston, aby se o prázdninách opět setkala se svou matkou a dalšími příbuznými. Starý hrad je protkán chodbami, temnými zákoutími, ve kterých se pohybují pouze krysy. Corringa se setká i s dalšími obyvateli hradu, ke kterým patří její teta se synem Jamesem, dva kněží, lékař a několik členů služebnictva. Zakrátko po příjezdu začíná po rodinné hádce docházet k vraždám. Hlavním podezřelým se stává James (Hiram Keller), který se od počátku netají averzí vůči ostatním členům rodiny. Ale nebude pro nikoho překvapením, že vrahem je úplně ten poslední v řadě, kterého nikdo nepodezřívá. (curil)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (12)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Efektivní pozdně gothické giallo s hezkým zvířecím názvem. Výstřední sbírka hostů na hradě Dragonston, kam přijíždí kvůli vážným rodinným problémům i mladičká školačka Corringa, setkat se se svou matkou a příbuznými, za čas zde nastává mnoho podivných věcí a zmatků, jeden host po druhém umírá. Kočka jako jediný svědek vraždy? Gothické horor měl tou dobou už nejlepší léta dávno za sebou (za některými zásadními žánrovými filmy jako "Danza Macabra" nebo "Long Hair of Death", stál i sám režisér Margheriti), giallo bylo v té době na vrcholu, tato kombinace se ale celkem povedla, a celý film byl opravdu dobře řemeslně natočený, celé se to točilo ve Skotsku, film je povětšinu času temný a tmavý, jen málo scén se odehrává venku, gothic atmosféra je slušná, a když je třeba tak zvládá býti i patřičně napínavý a tajemný. Nechybí ani nějaká ta krev, drobné prvky gore, děsivé detaily (tajné chodby, krysy, netopýři, hřbitov, pavučiny, podivné zvuky) a gotické rekvizity a nějaká decentní nahota. Film se na druhou stranu ale i dost vleče a místy nudí (scénář filmu nutno přiznat je dost fádní a málo vynalézavý), avšak velmi slušné herectví mladičké, krásné a nevinně vypadající Jean Birkin, přeci jen film povyšuje nad lepší tehdejší žánrový průměr, ona zde byla jednoznačně tím nejzajímavějším filmovým prvkem. Ve filmu v roli inspektora si zahrál i Serge Gainsbourg (známý zpěvák), který byl až do roku 1980 Jeanin manžel, oba jsou celosvětově známi svým zamilovaným hitem "Je T'aime,...Moi Non Plus", z konce 60 let. ()

hladass 

všechny recenze uživatele

Margheritimu gotické horory šly vždy od ruky, proto se není čemu divit, že se je v dobách, kdy již byly prakticky mrtvé, pokusil oživit... A šel na to chytře...Samotná gotika by už nejspíše nikoho nezajímala, tak ji řízl žánrem, který byl v té době nejpopulárnější, a to giallem... Starý hrad, rozlehlé a tajné chodby a sklepení, výborná atmosféra, krásná klasická hudba, tajemný vrah, slušná kupa obětí a opravdu nečekané rozuzlení... Já byl spokojen... ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Mysteriozní snímek situovaný do tajemného prostředí hradu, rodinná hrobka, hřbitov, zahradní labyrint, podzemní tunely, tajná chodba, netopýři a hned v úvodu mrtvola, kterou postupně ožírají krysy. Vpodstatě gothické giallo, kde řádí vrah s břitvou - ale v plné akci si ji divák moc neužije. Kočku bych uvítal černou, byť v závěru je vysvětleno, proč se jedná o zrzavou. Černá je přeci jen až moc spojena s magií, temnotou a ďábelskými silami. Starý rod je stižen rodovou kletbou vampýrismu, a tak není divu, že mrtvoly přibývají a navíc se i ztrácejí. Skvělá kamera, smysl pro kompozici, barevný kontrast, záběry z nezvyklých úhlů. První třetina může odradit přemírou dialogů, zejména tlachání u večeře jakoby zastavilo čas. Nakonec se ale děj rozběhne - atmosféra, tajemství a pátrání po vrahovi. Spíše pro skalní fandy žánru. Za tip děkuji PetruPanovi. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Margheriti měl gothiku vždycky rád a hlavně ji uměl, takže umístit jinak klasické giallo do prostředí pro ní tak příznačného bylo celkem logickým tahem. Snímek tím v tu ránu dostává chladnější, zatuchlejší, zkrátka zajímavější kabát. Rozlehlý zámek, skryté chodby, hřbitov, tajemný zabiják a samozřejmě kupící se mrtvoly. Vrahovu identitu sice těžko uhodnete, ale musím přiznat, že chvílemi jsem ztrácel zájem, jelikož to věčné vzájemné obviňování a pátrání po skutečném viníkovi mi přišlo až monotónní. Ale už kvůli hrátkám s barvou se na to příjemně kouká... 6/10 ()

giallo 

všechny recenze uživatele

V době, když už byl gotický horror dávno uzavřenou kapitolou a v módě byli maskovaní manici v kožených rukavicích se pokusil Antonio Margheriti o jeho resuscitaci. Šel na to velice chytře a tradiční gotický horror propojil s tehdy trendy giallem. Zkušenosti v té době měl již značné z obou žánrů a těžit inspiraci mohl již z desítek žlutých filmů. A stejně tak jako čerpal na začátku své kariéry u mistra horroru Maria Bavy, se opět k němu vrácí. Barevná stylizace značně odkazuje na Sei donne per l'assassino, stejně tak jako tradiční žluté rekvizity. Dokonce i hudební doprovod Rize Ortolaniho je jedním velkým pomrkáváním na další Bavův klenot (La Frusta e il corpo). Prostě pocta Bavově geniální tvorbě. Jen to grafické násilí a napětí tomu chybělo... Což se bohužel odrazilo i mém hodnocení. Margheritimu se sice gotický žánr tímto filmem nepovedl resuscitovat, nicméně se mu povedl natočit řemeslně kvalitní kousek, který lze vřele doporučit. ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama