poster

Kuře melancholik

  • anglický

    Melancholic Chicken, The

Drama

Česko, 1999, 114 min

  • flanker.27
    *****

    Jeden z mála skutečně výrazných porevolučních filmů, připomínající například adaptace Kornerových knih. Dobře vyvedené prostředí podporuje skvělý výkon Rodena a zejména toho malého chlapce (jméno nevím), jeden z nejlepších dětských výkonů. K tomu na současné české poměry nezvykle výrazná hudba a kamera dávají ve výsledku jeden z nejpůsobivějších filmů polistopadové "svobodné tvorby". Jediný film, kde mi nevadí Geislerová.(20.9.2006)

  • Flyer
    ****

    Jeden z nejdepresivnějších filmů, co jsem kdy spatřil. Herci předvání úžasné výkony, zejména pak Vilma Cibulková hraje roli "zlé macechy" naporsto procítěně, až z ní jde chvílemi mráz po zádech. Dále úžasná kamera, perfektní režie a hudba. 5 hvězdiček ale nedám díky až neúnosně depresivnímu dopadu na diváka, kvůli kterému je tento film velice špatně stravitelný.(25.11.2004)

  • Ony
    odpad!

    Kuře melancholik se to jmenuje jen náhodou, že jo? Nesnažil se tu snad někdo o adaptaci? Šlejharova próza je totiž překrásná. Je kraťoučká a jednoduchá, ale přesto silná a opravdu krutě melancholická. Ale co bylo tohle? Téměř chyběla lyričnost, kterou by si námět zasloužil. Namísto toho někdo sesmolil rádoby atraktivní příběh s několika zoufalými pokusy o zobrazení krutosti a zhýralosti a ještě zoufalejšími o tzv. pohled dětskýma očima. Ten chlapec nehraje úplně špatně a typově sedí, ale když promluví, je to na pěst. Karel Roden není k zahození, ale že by na jeho výkonu bylo něco výjimečného, to bych neřekla. Totéž platí o ostatních hercích, až na Vlastu Chramostovou. Ta má totiž opravdu výjimečně debilní roli. Na stará kolena cpát malému klukovi ňadra do ksichtu - bravo! Když už zfilmovat Šlejhara, zasloužilo by si to citlivějšího tvůrce. Napadl mě György Pálfi, beze srandy. Sice nemůžu vědět, jak by to dopadlo, ale toto Brabcovo a Körnerovo zpracování je podle mě katastrofální. Za některé povedenější momenty bych, pravda, mohla hodnotit výš, ale že by formální prostředky světily účel? To se mi nezdá.(27.10.2007)

  • jatamansi
    **

    Jestlipak dnes ještě někdo ví, co to znamená, když zvony přiletěla z Říma? Geislerová téměř vede můj žebříček nejneoblíbenějších hereček, ale uznávám, tady je dobrá. Podobně jsem na tom s Rodenem. Ale jeho herecké kvality jsou na rozdíl od ní nesporné. Blesky přicházejí zčistajasna. A zvláštní příležitosti někdy vůbec nenastanou. Je větší bolest ze ztráty matky nebo kuřat? S divokým vstupem Vilmy Cibulkové se rodinná romantika mění v drama. Živočišná Cibulková a hlavně neokoukaná Vlasta Chramostová udávají vývoji hlavní tón. Malý Lojzík pak je zcela obdivuhodný. V epizodních rolích hvězdy, které drží děj nad vodou, spolehlivý Kostelka, Huba – muž tisíce tváří i hereckých výkonů. Jen mi na konci filmu chybělo ono americké „při natáčení tohoto filmu nezahynulo žádné zvíře…“ Jak to tedy bylo s kuřetem?(20.8.2009)

  • Sandiego
    ***

    Po vizuální stránce film stejně úchvatný jako Kytice a přitom neodbíhající krásou obrazů od tragického příběhu, herci procítěně dodávají svým postavám životnost (Roden je zde překvapivě umírněn, CIbulková až démonická i ve své nejednoznačnosti, Chramostová zde předznamenává výkon v Želarech, Mórová až dojímá, Geislerová tu má bohužel pořádně plochou roli, ale pěkně se na ni dívá, jen to dítě mi bylo docela protivné, i když dost podobné Rodenovi). Až na pořádně naturalistické detaily je však film zastíněn předlohou, která vztah postav ještě více prohlubuje a hlavně do ní požár nevpadá jako deus ex machina. Dá se říct, že oproti ní je i film nakonec slabý kafe.(10.4.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace