Reklama

Reklama

Siréna od Mississippi

  • Česko Siréna z Mississipi (více)
Trailer 2
Drama / Mysteriózní / Romantický
Francie / Itálie, 1969, 123 min (Alternativní 119 min)

Cesty lásky bývají nevyzpytatelné a neznají hranic. Mladý pěstitel tabáku továrník Louis (Jean-Paul Belmondo) očekává na tichomořském ostrově svou neznámou nevěstu, Julii, kterou však po cestě zaoceánskou lodí zavraždila podvodnice Marion (Catherine Deneuveová). Marion je krásná a Louis jí okamžitě podlehne a bezmezně se do ní zamiluje. Marion si počíná velmi obezřetně a brzy získá přístup ke všem Louisovým penězům, se kterými prchne zpět do Francie. Louis je odhodlán ji najít a pomstít se. Ale láska zničí jeho odhodlání. Snímek o velké bláznivé lásce byl Truffautovou poctou jeho velkým vzorům Jeanu Renoirovi a Alfredu Hitchcockovi. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (125)

Kimon 

všechny recenze uživatele

Scénář, a tedy i děj tohoto filmu je jistě zajímavý. Bohužel, nepřesvědčivé herecké výkony Belmonda i Deneuve mi připadali více než podobné výkonům herců z nějakého ochotnického divadýlka někde konci světa. Především Belmondo ztvárňuje svou roli jako by jeho herecká kariéra teprve začínala, přičemž v roce 1969 měl za sebou už nespočet rolí. Zřejmě jeho herecký způsob a vitalitu v tomto snímku někdo úmyslně udusil a nebo se nedokázal či nemohl s touto rolí sžít. Což je podle mého mínění na škodu. Prostě, ... je to jiný Belmondo, než jsme zvyklí. Dialogy těchto dvou postav mi také neseděly. Mnohdy jsem si připadal, jako bych poslouchal konverzaci dvou bytostí z jiného světa. Strohé a odsekané věty spolu s chladným vystupováním postav k Belmondovi nesedí. Milostné šílenství pana továrníka by mělo podle mě být zahráno poněkud žhavěji. A Belmondo na to měl. Byl jsem zklamán. Chladné, studené a odtažité. ()

Juto 

všechny recenze uživatele

Tento film je skvelá romantická dráma od skvelého režiséra a scenáristu Françoisa Truffauta, ktorá je plná zrady, podvodu, zabíjania, krádeží, láske, ktorá bolí a hitchcockovského napätia. Femme fatale Catherine Deneuve je ohromujúca, pravdepodobne na vrchole svojej krásy a je rozkošná. Jean-Paul Belmondo je veľmi atletický a jeho výkon je tiež úžasný. Catherine Deneuve robí tento film hodnotným a dodáva dôveryhodnosť Louisovej vášni a žiadostivosti. 9/10 ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Přepsáno v dubnu 2018. Siréna od Mississippi je intimní psychologické drama v noirovém podbarvení. Truffautova estetická poetika si pohrává s nejintimnějším vnitřním rozpoložením, intenzivně důrazným způsobem servíruje na podnose niterní sevřenost, pochybnosti i odevzdanost. Prohrabuje se vnitřkem pocitů, ohlíží se za příčinou a rozporuplnosti nechává výběr k rozkvětu, rozvratu i hledání. Kriminální zápletka je jen vějičkou, která má navodit temnější psychologické prostředí a punc vnitřnímu pnutí. Nastává zápas o dominanci, uchopení, závislosti, porozumění, podřízení i nejupřímnější lidský cit. Dávkuje napětí, vtahuje fascinací, hraje si s kontrasty a protichůdností. Stylový formát opěvuje myšlenkovou a pudovou intimnost, nabízí jedinečně podmanivá okénka do vnitřku podléhání a uchvácení. Hlavní postavou temnější psychologické romance je Louis Mahé (dobrý Jean-Paul Belmondo), mladý a bohatý francouzský továrník z ostrova Réunion. Lehkomyslnost a lákavá elektrizující tajuplnost stojí na počátku nové životní etapy. Ústředním bodem je propadnutí fascinaci. Vynáší na vrchol blaha a pocitu výjimečnosti. S masochistickým uspokojením si odřezává plátky kůže. Oddání smyslnosti povznáší, existenční nutnosti rozdělují a bodají, utajení podléhá strachu, přesvědčení o vítězství zuřivě brání vydobyté území. Přijmutí bez zábran a se vším povznášejícím i destruktivním dopadem až do posledního dechu vyčerpání. Druhou stranou romance je Julie Roussel alias Marion Vergano (pozoruhodná a šarmantní Catherine Deneuve), chladnokrevně prospěchářská osudová žena. Sebevědomá rafinovanost nedává čas na rozmyšlenou. Podmaňuje si aristokraticky nataženou paží, dráždí smyslností vábících pohyby boků, podrobuje si necudně otevřenou rozkoší. Cílevědomý pragmatismus i pudy nejvnitřnější vášně, rozporuplnost, vypočítavost i otevřená odevzdanost. Cit, láska, chtíč, odměna, souznění, bolest. Výraznější postavou je Comoli (zajímavý Michel Bouquet), soukromý detektiv z Réunionu. Zadání je jasně srozumitelné, zaujetí je dáno neobvyklostí, vývoj slibuje konflikt. Z dalších rolí: Louisův poctivý a dobromyslný společník Jardine (sympatický Marcel Berbert), po zmizelé sestře pátrající Berthe Roussel (Nelly Borgeaud), či Marionin temný stín Richard (Roland Thénot). Siréna od Mississippi je potemnělejší druh osudové romance. Truffautem zkomponované obrazy nejintimnější vnitra mě uchvacují svým umným zachycením podstaty pocitů. Pro mě velmi strhující ucelený prožitek! ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Je to trošku něco jiného, než jsem byl u Truffauta zvyklý. Je známé, že Truffaut miloval hitchcockovy filmy, a tento snímek je takový pokus navázat na jeho styl. Bezesporu se mu to daří více než dobře. Z počátku skoro až romantické setkání muže a ženy, kteří se seznámili na inzerát, se pro zámožného muže (Belmondo) postupně mění v noční můru, aby se po krátkém čase opět změnila v okouzlení tajemnou femme fatale... Truffaut je mistr mezi režiséry a dokázal vykouzlit napínavé a hodně propracované drama, nicméně jsem byl trošilililinku zklamaný otevřeným koncem. A abych se přiznal, tak jsem celou dobu nemohl pochopit, proč se Loius tak šíleně zamiloval do Julie / Marion Vergano (po tom všem, co mu provedla)... Ale láska je věc iracionální, takže tohle bych zase tak moc nerozebíral..:-)) ()

kiddo 

všechny recenze uživatele

Vyslovím kacířskou myšlenku: Sedmý hřích je tak špatný nikoli proto, že by jeho tvůrci nedosahovali Truffautovy geniality, ale proto že v podstatě neměli moc s čím pracovat. V Sedmém hříchu je melodrama a telenovelovitý obsah vyjádřené obrazem, exotickým prostředím a sexem, v Siréně od Mississippi zase nablblými dialogy jako vystřiženými z lascivního ženského románku; víc v tom žel bohu není. Výsledný dojem je takřka totožný, jen Sedmý hřích působí jaksi upřímněji tím, že se aspoň nesnaží být špatnou nápodobou Hitchcocka. Takhle Truffautovi na chuť asi nepřijdu. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (18)

  • François Truffaut často říkával, že Siréna od Mississippi bylo nejšťastnější natáčení jeho kariéry, samozřejmě díky krásám ostrova, ale také díky tomu, co zažil v zákulisí: začátek jeho dlouho utajovaného milostného vztahu s Catherine Deneuve (Julie), přestože oba bydleli ve stejné rezidenci. Jean-Paul Belmondo (Louis), který se nevyhnutelně drží trochu stranou, rychle pochopí, co se děje, ale nechce kazit večírek z jednoho prostého důvodu: je rád, že může pracovat s Truffautem. „Bylo velmi příjemné s ním natáčet, protože měl rád herce,“ řekl v dubnu 1995 časopisu Première. (classic)
  • Mezi místa natáčení patří staré Antibes, kde Jean-Paul Belmondo (Louis) v dlouhé tříminutové sekvenci šplhá po třípatrové budově. Závěr filmu se natáčel v masivu Chartreuse v Le Sappey-en-Chartreuse, v chatě, kde se o několik let dříve natáčel film Tirez sur le pianiste (1960) a o několik let později film Buffet froid (1979). (classic)

Související novinky

Zemřel Jean-Paul Belmondo

Zemřel Jean-Paul Belmondo

06.09.2021

Přichází smutné zprávy z Francie. Svět filmu dnes přišel o jednu z velkých hereckých ikon, ve věku 88 let totiž v Paříži zemřel oblíbený francouzský herec a producent, charismatický Jean-Paul… (více)

Reklama

Reklama