poster

Žiletky

Drama

Česko / Francie, 1994, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Drom
    ***

    Depresivní pohled na ubíjenou duši prostřednictvím krvavých cárů příběhu, který se snaží udržet anonymní odstup a nekonkrétní zpodobnění? Uměleckým ztvárněním je představena vizualizace utrpení, s na očividně nízký rozpočet některými skutečně vybornými efekty. Priznávám nicméně, že druhá polovina mě zaujala po té první plitké a trochu zmatené více. A nebylo to jen prakticky neustálým modrým filtrem. Naproti tomu závěr je hodně obrazový a zážitkový, což kazila sice výborná ale na proměnlivost chudá hudba Psích Vojáků (a navíc mám stejně nejraději Krasobruslaře). Nedokázal jsem se, i přes vnímání vykreslované atmosféry, nikdy plně vcítit do depky bratří Topolových a ani do tohoto snímku se nedokážu plně ponořit. Asi mám málo výkonnej mozek nebo co...(16.1.2014)

  • Pitryx
    odpad!

    Už ten modrobílý filtr mne neuvěřitelně iritoval. A další věc k naštvání byl střih. Nahoře se odehrává drama, ale divákovi jest čumět na houmelesáka dole u popelnic, an našel cigáro a hulí. Celý film stojí za …NIC. Dobrá, sám sebe jsem ukecal, že ta dvacítka procent by se dala za pár scén dát, ale protože ten konec jsem prostě „nedal“ a přejel, tak také nedám nic. To bylo neúnosné. Hrdina chodí jak ten ocas tam, zpátky, a zas od ničeho k ničemu…Ne, tohle opravdu není moje parketa.(30.4.2017)

  • Big Bear
    ***

    ,,kam nesete tu mrtvolu? '' Tak jsem konečně viděl ty kultovní ,,nezávislé'' žiletky. V devadesátých mně to nějak uteklo. Tycův scénář byl hodně zvláštní a pokud mu prý navíc dodala šťávu účast Topola já to tak necítil. Psí vojáky jsem nikdy nemusel, verše Topola také ne. Nezbývá jen po dokoukání popřemýšlet, zda to byl opravdu árt a já byl mimo, nebo to árt nebyl a jen si to na něj hrálo. To že tomu nerozumíme nemusí nutně ještě znamenat, že je dílo geniální... Já chvílemi nechápal. Film mne zaujal lokálními scénkami, kamerou a místy opravdu úchvatnými interiéry. Zajímavý byl průlet kamery kolem motoráčku, záběry z komína i sakra hot sestřička Pergnerka... Dávám dvě hvězdy a tu třetí za ten komín. Mně by na něj nedostali ani za tučný honorář a to ani v létě... Dle mého názoru hodně přeceňovaná záležitost, kterou řada lidí pořádně nechápe, ale cítí že je in se k tomu hlásit. Pro milovníky kapely Psí vojáci pak tam je nepochybně pár věcí, které vidí, slyší a ocení jen oni... * * *(24.7.2014)

  • NinadeL
    ****

    Božské, toto mohu. Fatální Markéta a Topol na hranici surreálna a reality. Jen je smutné, jak vlivné jsou dodnes dobové odsudky pánů Lukeše a Blažejovského, kteří se v Kinorevui a ve Filmu a době sice neshodli, jestli Tyc opisuje z Juráčka nebo Tarkovského, ale dozajista se shodli na tom, že Hrubešová tedy určitě ne. Ale zase je pěkné, že si určili společného nepřítele a to jim dodalo na důvěryhodnosti.(10.3.2009)

  • Inozuka
    ***

    Spíš než žiletky, mi tenhle film připomíná jinou píseň od Psích Vojáků s textem: "Chodím po tom městě, nemám ani na tramvaj..." protože to je asi tak všechno, co se v tom filmu, kromě zápletky s vojnou děje. Viděl jsem kdysi a měl zařazené jako blbinu, nyní po letech musím bohužel připustit, že můj prvotní soud byl správný. Film postavený na popularitě Filipa Topola jakožto ikonické postavy české alternativy, kráse Markéty Hrubešové a na hudbě Psích Vojáků. Hezké obrazy poslepované k sobě, jinak řečeno klipový kaleidoskop. Nic víc, nic míň.(21.5.2017)

  • - Kniha, kterou si čte hlavní hrdina v druhé polovině filmu, je Zapomenuté světlo Jakuba Demla. (NinadeL)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace