Reklama

Reklama

Steamboy

  • Japonsko Steamboy (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Animovaný velkofilm režiséra Katsuhira Otomo propojení dvourozměrné a trojrozměrné grafiky, vyrobený za pomocí plně digitálních technologií byl konečně dokončen. 10 let práce a rozpočet téměř 22 milionů dolarů dělá ze Steamboye nejdražší japonský animovaný film historie. Režisérova úplná oddanost celému projektu je zřejmá z každého filmového záběru. Vědecko-fantastický retrofilm se odehrává v prostředí viktoriánské Anglie. Hlavní hrdina filmu a zázračný vynálezce jménem Ray Steam získal tajemnou kovovou kouli, která obsahuje novou formu energie schopnou zásobovat celou zemi. Tenhle mladý muž ji však musí využít, aby bojoval proti zlu, zachránil svou rodinu a ubránil Londýn před zničením. Přepychové viktoriánské interiéry a elegance tvarů tehdejších strojů dovolily Otomovi vytvořit oslňující obrazové pozadí i samotné stroje. Více než 180 000 obrázků a 400 scén počítačové grafiky dělá ze Steamboye jeden z nejpropracovanějších animovaných filmů. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (102)

mm13 

všechny recenze uživatele

Prísne hodnotenie, ale neviem si pomôcť. Pritom to počas prvej polhodinky vyzeralo mastne - atmosféra úžasných chlapčenských dobrodružstiev hladila na duši, nápaditá akcia v závratnom tempe spoľahlivo dvíhala adrenalín a nejednoznačne načrtnuté postavy sľubovali nefalšovanú drámu... Akonáhle sa však dej preniesol do "parnej veže", tak v nej uviazol - z postáv vyšumel spirit, z príbehu esprit a zvyšky fantázie tvorcov sa premietli iba a len do technologických hračičiek, ktoré takto napáchli samoúčelnosťou... Zrazu som sklamane zistil, že predložený pokrm nie je v kuchte uduseným dramatickým dobrodružstvom s výdatnou príchuťou bombastickej akcie, ale v hrnci bez pokrievky uvarenou bombastickou akciou, z ktorej veľmi rýchlo vyvreli dramatické príchute vhodené na začiatku. Mám radšej to prvé. ()

mr.filo 

všechny recenze uživatele

Klasik na steampunkovém filmovém poli. Kde jinde očekávat takové množství páry než v takto příhodně nazvané pohádce? Celkový dojem nekazil uřvaný a uhekaný dabing, ač i tento způsob dabování byl místy krajně nelidský. Spíše mě zaskočila neúroveň některých scén, kvalitou blízká Včelce Máje. Kladuli si otázku, co je větší sci-fi, zdali to je Temže širší než Balaton nebo Eiffelovka v Londýně a nebo létající zámek na páru, tak odpovědi raději nechávám na divákovi :) ()

Reklama

SoolenJV 

všechny recenze uživatele

Pára, trubky, ozubená kola, lodě, vlaky, podivné stroje, divná hejblata, ztělesněný svět "věku páry", tak jak by jej viděl Jules Verne. Příběh - asi nejslabší článek řetězu - je předvídatelný až hrůza. Bohatě to ale vynahrazuje naprosto jedinečný vizuál, postavený na kombinaci japonského anime a charakteristicky evropského, industriálního, prostředí. Velmi příjemné překvapení. ()

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Animace a zobrazená technika v tomto retro sci-fi je na 5*, místy patetický příběh na slabší tři. Ale nadchlo mě zobrazení Křišťálového paláce, který byl postaven pro londýnskou 1. Světovou výstavu (vlastně první EXPO) v roce 1851. Rok 1866, ve kterém se film koná, je pro Křišťálový palác (ve skutečné historii) významný tím, že část z něj shořela a už nikdy nebyla obnovena (celý palác shořel v roce 1936 a Winston Churchill dívaje se na požár, poznamenal: "toto je konec věků"). ■ "Simone, co to děláme?" "Vedeme menší válku s Velkou Británií, slečno." "Simone?" "Ano, slečno?" "Ujistěte se, že vyhrajeme." ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

Co vlastně hledáš? Jaký poklad je tak cenný, že opustíš tento svět a vše, co skýtá? - Hledám spravedlnost - neposkvrněnou věčnou radost, která nikdy nepomine. To je něco, co našel Buddha. Já nehledám NIC - jsem díra doughnutu (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5e/BH_LMC.png). ___ U japonských celovečerních anime obdivuji a oceňuji to, jak hluboce a dalece pronikají do složitostí lidského světa v jednoduchých otázkách a sděleních. Anime nejsou kreslené pohádky, anime jsou eticko filosofické vhledy v pohádkovém hávu. Steamboy je tomu jasným příkladem. Již na začátku moderní technologické civilizace v století páry bylo pozdě se ptát, kam přivede lidstvo věda. Tenkrát věda vyvolávala více jistoty a nadšení, než strachu a pochybností. Dnes nám zůstává jen naděje. "Riziko přináší pokrok. Celý svět čeká na požehnání vědy." Tři generace vědátorů a vynálezců, jak je vykreslil Steamboy - otec, syn a vnuk - symbolizují tři vztahy k vědě a pokroku: nadšení, které prozřelo a změnilo se v moudrost, slepé zaujetí a víru a novou naději spočívající v zodpovědném přístupu. Zodpovědnost však může leda zpomalit pokrok, nikoliv ho zastavit. Duch z lampy byl vyvolán a žije vlastním životem. Již není cesty zpátky. Ducha zažene jen zničení prostředí, kde se pohybuje, to jest civilizace a lidské mysli. Další otázka k vědě je etická - kolik stojí duše vědce? Vědec, vynálezce se nutně zaprodává, protože potřebuje finance na své bádání. Věda je dnes drahá. "Kapitalistům však na vědě nezáleží - uctívají jen peníze. Akcionáři nečekají na požehnání vědy, ti čekají na požehnání zisku. ... Vynález stvořený k tak nízkému účelu přinese celému světu jen neštěstí. Věda dokáže odhalit hlavní základy vesmíru, samotného života. Nesmí se jí však plýtvat na rozmary bankéřů a obchodníků." S tím souvisí i otázka nepřítele. "Vytváříme si nepřátele vinou vlastní arogance a marnivosti. Vycházejí z našich vlastních temných duší." O tom, co je dobré a co je špatné se rozhodujeme nakonec jen my sami. Věda je moc. Věda je klam. ___ Symbolika Steamboye vychází ze zkušenosti Japonců s nejmocnějším vynálezem vědy - jadernou energií. Parní koule jako zdroj obrovské, čisté, ale i smrtící energie, parní zámek v monstrózním oblaku páry a její mrazící účinek jako analogie nukleární zimy a dokonce i skleněná kopule zámku připomínající Atomový dům v Hirošimě (http://cs.wikipedia.org/wiki/Pam%C3%A1tn%C3%ADk_m%C3%ADru_v_Hiro%C5%A1im%C4%9B) - to vše slouží jako memento: Lidé bděte, protože věda nespí. ___ Čtyři hvězdičky jen proto, že kyberpunk je mi milejší než steampunk. Hledím dopředu, a to i přes pohled dozadu. Nakonec však hledím jen do díry doughnutu, i když ho jím. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Když se na začátku filmu Ray prochází po Manchesteru, jsou na pár sekund vidět Karl Marx a Friedrich Engels, povídající si na ulici. Oba dva žili v době, kdy se film odehrává, ve Velké Británii. (Raztubyl)
  • Ve filmu se častokrát vyskytuje ikonický londýnský most Tower Bridge, což je nesmysl, jelikož se děj odehrává v roce 1866 a most byl vystavěn v letech 1886–1894. (Petsuchos)
  • S rozpočtem 20 milionů amerických dolarů se ve své době jednalo o nejnákladnější japonský animovaný seriál. (Janko666)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno