Reklama

Reklama

Obsahy(1)

PRVEK ZLOČINU je spolu s dalšími filmy EPIDEMIE a EVROPA součástí tzv. evropské trilogie, kterou si Lars Von Trier otevřel bránu do světa uznávaného filmu.
Vyšetřovatel Fisher (Michael Elphick) žijící v Káhiře vypráví v hypnóze o svém návratu na starý kontinent. Byl povolán k případu brutálních vražd malých děvčátek prodávajících loterijní losy. Temný příběh se odehrává v apokalypticky vyhlížejícím Německu a vychází na povrch, že vrah zabíjí podle geometrického vzorce. Film mimo jiné obsahuje spousty odkazů na světovou literaturu. Narace si v tomto případě „vzala dovolenou“ a snímek se skládá především z působivých výtvarných obrazů, které podtrhují poutavou atmosféru. Debut tohoto oslavovaného i zatracovaného režiséra získal v roce 1984 v Cannes cenu za technické provedení. (Zrzunda)

(více)

Recenze (79)

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Vyborny, rozhodne jeden z nejlepsich kousku Von Triera. Uz kvuli te skvele unikatni anglictine, ktera to hned vystreluje o uroven nad vsechny jeho "danske" filmy. Sice chvili trva, nez pristoupite na Trierovu hru a nechate se pohltit tim divnym cosi, ale neskutecne hutna a alternativni atmosfera nakonec zvitezi a vtahne vas to. Lars by si v teto nalade opet velmi rozumel s Lynchem. Cely Element zamerne pusobi jako prvek, o ktery se opira - hypnoza. Je to velmi podobne dalsimu kousku rezisera - Evropa, jen o uroven lepsi! "I'm gonna fuck you back to the stone age!" 8/10 ()

Renfield 

všechny recenze uživatele

Hypnotický a těžký jak jen Lars von Trier může být! Uvedení do evropské trilogie je to více než slušné, přesto kvalit Evropy nedosahující. Snová, nebo ještě lépe depresivní cesta za dopadením vraha, či do jeho mysli, nebo snad...? Hlas detektiva Fishera něco málo vysvětlí, na ostatní si divák musí přijít sám, což se mi napoprvé nepovedlo. Technická stránka filmu je úchvatná, co záběr to skvost. K tomu dopomáhají použité filtry, věčný déšť a industriální města... jednoduše atmosféra deprese a beznaděje je tu na maximu. A to vše ve velmi pomalém, opravdu hypnotickém tempu... co dodat, silný debut velkého mistra. 75% ()

Reklama

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Musím se na to podívat znovu. Přijde mi, že hodně návratných motivů jsem vůbec na první pohled nepobral. Nicméně, už na první pohled bylo jasné, že je Element of a Crime je hodně sevřený film. Pokud jsem u Truffautova stylu mluvil o silně odstředivém stylu, pak ranné období Lars von Triera považuji podle Prvku zločinu za ukázku dokonale dostředivého filmu. Všechny jeho součásti, i ty nejmizivější mají své opodstatnění v dalším průběhu děje. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

jedna z prvních Trierovek, která už má na krku skoro čtyři křížky a je to na ní celkem dost znát. Jsou tu už vidět prvky tolik typické pro režisérovu tvorbu a chvílemi umí být Prvek zločinu solidně znepokojivý, ale většinu času to není až tak záživné a z vizuální stránky by jednoho rozbolela hlava. Na doplnění Trierovi filmografie ok, ale znova už to nikdy neuvidím...55% ()

DannyBoy80 

všechny recenze uživatele

Lars je prostě magor :) v dobrém slova smyslu. Docelá jednoduchý příběh, lehce předvídatelný. ALE zabalený do filtrů, šílené kamery, psycho záběrů, nějaký týpek vás tam z Káhiry mate na pozadí, trošku Orwelovské ztvárnění pojetí světa, depresivní prostřdí bez špetky slunce a pořád jste v napětí co bude dál. Lars to dělá po svém a dělá to dobře (až na vyjímky typu Prolomit vlny). Doporučuju, zajímavý filmový zážitek. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (3)

  • Unikátní technologie natáčení vedla k téměř monochromatickému vizuálnímu podání, transformujícímu podobu světa do intenzivních sépiových tónů jen občas narušených kontrastní modrou nebo červenou barvou. Snímek pochází ještě z doby před digitálním colorgradingem, barevné řešení tedy vznikalo pomocí svícení a patřičné chemické úpravy filmového materiálu. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • První film von Trierovy trilogie "Europa", která zachycuje problémy Evropy v budoucnosti. Dalšími filmy trilogie jsou Epidemic a Evropa. (D3VIL)

Reklama

Reklama