poster

Bandidos

  • Itálie

    Crepa tu... che vivo io

  • anglický

    You Die... But I Live

  • anglický

    Guns of Death

Western

Itálie / Španělsko, 1967, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mariin
    ****

    Velmi pěkný španělsko - italský western klasického období 60. let. Příběhem i svým pojetím je bližší spíše westernům západoněmeckým nebo americkým než italským „spaghetti“. Téměř excelentní jsou úvodní scéna s přepadením vlaku a závěrečná přestřelka hrdiny s banditou v nepřehledném prostoru skladiště. Z drobných postřehů bych zmínil např. absenci významné role nějaké nápadně hezké ženy; naopak figura pianisty – transvestity je sice ozvláštněním, ale jiný význam pro děj filmu nemá. Velmi dobré čtyři hvězdičky, film je možno vidět opakovaně a je vhodný i pro mládež (není tu nic brutálního či nemravného).(22.12.2010)

  • giallo
    ***

    Jak už to tak vypadá, tak nejenom Argetno (scénáře), Fulci nebo Martino začínali s westerny. I Massimo Dallamano si šlapal stejnou cestičku, která ho dovedla až na samý vrchol giallo žánru. Rozhodně i jeho Banditos jsou srovnatelné například s Tempo di massacro nebo Arizona Colt Returns. Jde tedy o v celku dobrý žánrový snímek, který drží pevně v rukou především živelný Luigi Pistilli a díky němu stojí se na fim podívat. Jinak klasická cesta za pomstou na 1001 způsob....(1.2.2012)

  • Martin741
    ***

    Za najlepsi film rezisera Dallamana povazujem jeho posledny rezisersky pocin Quelli della calibro 38. Tymto sa len rozbiehal, a ono - nie je to moc dobre, aspon ze tu nie je to odporne klise kradez koni alebo dobytka. Tu ide o prepadnutie vlaku, coz povazujem za dobry namet na western. Skoda ale herecky je to bieda, ani jeden znamejsi xicht. Snazili sa, to jo a snaha sa ceni, len cele je to mdle, slabo natocene a dialogy v strede tvoria priserne plane plky : 45 %(18.9.2018)

  • odpadlik123
    *****

    Nejsmutnější špageta, kterou znám. Pochmurná atmosféra, pochmurný příběh a strašně smutná, ale skvělá písnička... A podivuhodné výkony. Zde uváděný Luigi Pistilli tu sice skutečně nehraje, záporák v provedení Venantina Venantiniho je ovšem jeden z nejhnusnějších, co znám. Film má chvílemi pozoruhodně krásnou kameru a neočekávaně i humor (snad až jednou za celý film). Enrico jako pistolník, který neudrží pistoli, je bezpochyby dramaticky adekvátní role jeho divadelním výkonům coby uznávaného herce. Jeho tragická postava si získá jistě každého, ne už tak jeho mladý kolega (mě tedy konkrétně na osudu jeho postavy moc nezáleželo). Jeden z mála špageťáků, kde můžeme vidět zcela bezdůvodné násilí (třeba odstřelení Martinova spolupracovníka), což záporákům ještě přidává na nesympatičnosti. A film se skutečně zajímavým rozuzlením. Ovšem, slabší povahy (jako já), připravte si kapesníky...(20.1.2013)

  • kkarx
    ****

    Dallamano se podílel jako kameraman už na prvních dvou dílech dolarové trilogie, než ho Leone vyhodil a traduje se, že tenhle film natočil tak nějak Leonemu na truc. Nejpamátnější scénou filmu je hned ta úvodní s přepadením vlaku a následným záběrem na následky proběhlého masakru. Jediný koho nechal za masakr odpovědný bandita Kane naživu byl jeho učitel střelby Martin, kterého Kane zmrzačí tak, aby už nikdy nemohl použít zbraň. Martin se ovšem nezvdává a pod záminkou jakéhosi pojízdného střeleckého cirkusu trénuje svého nástupce. Salernova postava Martina je natolik zaslepená, že neváhá zneužít svého chráněnce jako zbraně k účelům své pomsty. Tři už to kvůli Martinovi odnesli vlastním životem, jenže Martin je vytrvalý a najde si nového adepta, kterého bez výčitek pošle na smrt. To je charakter! Poslední Martinův učeň není naštěstí tak pitomý, aby Martinovu manipulativní hru neprohlédl a nedá se zbytečně zabít. Postava Martina je hodně rozporuplná. Na jednu stranu je mu ho člověku skoro až líto. Když už vytrénoval zabijáka jistý smysl pro povinnost mu káže ho také zneškodnit za každou cenu. Na druhou stranu svým fňukáním vybrečí řeku a než aby sám konal, raději za sebe nechá riskovat životy úplně nezůčastněných lidí. První scéna je natolik dobrá, že zbytek zůstává daleko za očekáváním. Salerno v roli Martina zastiňuje ostatní, ani ti ovšem nejsou vůbec špatní. Jenkins v roli učně má jisté kouzlo, Venantini je též velmi dobrý. Kvalitou zpracování je to nadprůměrný western, Dallamano opět nezklamal, zvyšuji proto na 4.(30.4.2015)