Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Bílý lotos, šestidílná satirická minisérie HBO z dílny Mikea Whitea (Mé nové Já z produkce HBO), se odehrává v luxusním havajském letovisku. Seriál, jehož protagonisty jsou Murray Bartlett, Connie Brittonová, Jennifer Coolidgeová, Alexandra Daddariová, Fred Hechinger, Jake Lacy, Brittany O‘Gradyová, Natasha Rothwellová, Sydney Sweeneyová a Steve Zahn, sleduje pestrou škálu hotelových hostů během jejich týdenní odpočinkové a omlazující dovolené v ráji. S každým dalším dnem však vychází najevo, že tito zdánlivě dokonalí turisté, usměvaví zaměstnanci hotelu i samotný idylický resort mají i svou temnější stránku. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (61)

Cimr 

všechny recenze uživatele

Jsem nadšeným konzumentem quality TV a i když dokážu ocenit projekty vizuálně vybroušené (Wednesday), šokující a plné zvratů (American Horror Story) či prostě jen fakt cool (Peaky Blinders), stejně mám asi vůbec nejradši neobyčejně obyčejné seriály jako je The White Lotus. Dávají mi naději, že stále platí, že dobrý scénář je nad všechny počítačové triky a kaskadérské kousky světa. Od první chvíle, kdy za zvuku bubnů připlouvá loď plná rozmazlených amerických turistů na Havaj, tušíme, že za všemi těmi úsměvy a procedurami v hotelovém spa se skrývá něco mnohem temnějšího. Díky bohu (či spíše díky geniálnímu Mikeu Whiteovi) se ale seriál nevyvine ad absurdum ala Stepfordské paničky. Nespadne do grotesky, thrilleru či detektivky, i když kolem všech těchto žánrů krouží. Všechny ale zároveň převrací - co se týká detektivky, nehledáme vraha, ale oběť (hned na začátku se dozvíme, že někdo v letovisku zemřel, až do konce ale nevíme kdo). Thrillerem nemusí být jen to, že vás drží psychopat s pistolí u hlavy jako rukojmí - může to být neočekávaný příjezd tchyně na líbánky a kradmé pohledy u stolu, podbarvené napínavou hudbou. Drobné příhody Armonda, manažera hotelu, jsou sice neuvěřitelně legrační, až groteskní, ale přitom pod povrchem strašně smutné, navíc s tragickými následky. Scénář sice staví na určitých klišé ("zlí boháči" co se s koktejlem v ruce baví na ukázce "tradičních havajských tanců", čímž v podstatě vykořisťují původní obyvatelstvo), ale zároveň se nebojí věci problematizovat a relativizovat. Havajan, jeden z mála skutečných sympaťáků, krade v hotelu. Nesnesitelný Shane dochází k velkému prozření a možná se stane výrazně lepším člověkem. Rodinná debata, která hrozí sklouznout do feministického lobbování, se nečekaně promění v obranu bílých heterosexuálních mužů. Téma k zamyšlení poskytuje i otec rodiny Mark, když provádí jakousi obhajobu naruby a zastává se naopak bohatých klientů - "Co máme dělat? Máme se cítit špatně, že máme peníze? Nemáme vůbec jezdit na dovolenou? Není snad normální, že každý chce být chvíli šťastný?" Scénář zkrátka vždy uhne trochu jinam než čekáte. A díky fantastické hudbě vás neustále zanechává ve zvláštním napětí, co se stane dál - i když třeba jen rodina večeří u stolu. Všichni z letoviska odjíždějí proměnění, všichni došli nějaké formy prozření. Seriál Bílý Lotos zkrátka scénářem přesahuje pouhou zábavu k večeři. Může se srovnávat s velkými díly dramatické literatury. Boháči, co se nudí v letovisku, plácají zdánlivě o ničem, ale přitom narážejí na smysl života a jiná zásadní témata. Nepřipomíná vám to například Antona Čechova? ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

To čím je the Bear pro kuchyň je Bílý Lotos pro hotely. Oboje je za mne z oboru, takže rozhodně jde o záležitost, která je mi velmi blízká, navíc se to celé odehrává na Hawai  a je to hezky exotické. Je to však spíš drama než komedie, byť některé černohumorné vtípky zde jsou a zabaví. Herecká sestava je super / Souboj hollywoodských koziček Daddario/Sweeney oku lahodící, ředitel byl mega šílený, potěší zvraty i hezky vyhrocené vztahy na všech stranách a kdo je nakonec v té Rakvi jsem opravdu nečekal. Čekal jsem sice bizárnější výběr postav, přece jen z hotelu vím, že tam člověk narazí na všelijaké podivíny a tihle oproti realitě byli ještě ok a mohli více poukázat na stížnosti hostů, ale jinak jsem spoko, utíká to velmi fajn. 75% ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Budiž zmíněno, že Mark White už napsal jeden brilantní scénář na stejné téma a s velmi podobným nenápadným, byť stejně silným kouzlem a vyzněním, a to k těžce nedoceněnému filmovému skvostu Večeře s Beatriz (moje recenze). V něm se stejně jako zde naprosto bez dramatu, bez skutečného střetu, odehrává klidné míjení dvou protisměrných proudů lidství: obranného sobectví boháčů a mocipánů a bezbranného přirozeného soucitu, pokory a napojení těch nesobeckých, jenže zatímco v Beatriz byl ještě dán dostatek prostoru oběma silám a jejich moci a bezmoci a poetickému vyústění vévodil tichý žal, zde už nás režisér noří výhradně do konejšivé lázně mocné existence boháčů s jejich líbeznými starostmi a zájmy a opájí nás jejich téměř virtuózním talentem bohorovně ignorovat všechno, čemu je - i v přímém důsledku jejich činů - ubližováno a co je tragicky ničeno. Díváme se, jak se zkázonosné dopady chování a jednání mocných a bohatých automaticky, samosebou retušují, jak do jejich světa nepronikají, jak jsou vědomí o nich dokonale vymazávána různými obrannými mechanismy dřív, než by k nim mohla proniknout... Ti, kterým na něčem záleží, právě proto prohrávají, slábnou a jsou splachováni do nebytí s postupnou destrukcí všeho. Ale zkázy se odehrávají někde jinde, nekonečně daleko, v paralelním vesmíru, mimo pozornost a svět bohatých, nepředmětné, a pokud je bohatí nevidí a neslyší, tedy stejně jako onen pověstný pád stromu v prázdném lese v jejich světě ani neexistují. To jen my někteří slyšíme na pozadí hlasitého a barevného ráje uměle uspokojených potřeb těch nejbohatších hroutit se, tříštit a praskat v kostech lidské životy a naděje, včetně svých vlastních, stejně jako tající ledovce. (S O. na B12.) *~ ()

dubinak 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

1. série: Citlivá dramatická sonda do životů dekadentních postav, se kterými se dá chvílemi ale celkem s přehledem soucítit, protože v některých situacích  by se člověk mohl nacházet sám. Já miluju filmy a seriály z hotelového prostředí, tudíž jsem byla s tímto vymazleným stylem ať už z kameramanského, střihačského nebo režisérského hlediska nadmíru spokojená. Celé je to takové hezky uhlazené, navoněné a oduševnělé a hlavně to má odzbrojující soundtrack a asi nejlepší intro, co jsem za posledních pár let viděla. Herecké složení je naprostá bomba a obsahuje pár tváří, které měly možnost se ukázat z té vážnější stránky. The White Lotus je totiž psychologická záležitost, která hraničí až s motivačním existenciálnem. Příběh moc nečekejte, ač by se z prvního dílu mohlo zdát, že půjde o nějaké hotelové krimi. Je to ale čistě pozorovací terapie. ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

White Lotus je neortodoxní seriál, který je doslova v každém ohledu naprosto zvláštní a odlišný, a přesto (nebo možná právě proto) je to seriálová pecka, která nemá soupeře. Unikátně vystavěný příběh pár lidí v jednom hotelu dává prostor všem postavám zazářit a famózně se v průběhu vyvíjet, každá je jednoduše svá a jedinečná, perfektně napsaná a jejich představitelé jsou velmi dobří (Alexandra Daddario jednoznačně vede!!). Kamera je precizní a má místy chytlavé a odvážné záběry (sraní do kufru, praktiky šéfa v jeho kanceláři…), které spolu s podmanivou hudbou přispívají ke konečnému výsledku ve velké míře a scénář, jenž je v jádru tak obyčejný, ale přesto v detailech naprosto bizarní weird fuck up, je tak skvělý a chytlavý, že 6 dílů je pro mě málo a chci hned teď nášup. Konečný díl se ubíral sice trochu jinou cestou, než kterou jsem doufal, ale přesto dotáhl seriál do veleúspěšného konce a výsledek teda stojí za to. Bez výhrad. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (6)

  • To nie je skutočný penis Steva Zahna, ktorý vidíme v epizóde, je to protéza, ktorú "nosí" jeho dablér. Jej aplikácia trvala 2 hodiny a Zahn ju musel najprv schváliť. Herec bol z celej procedúry veľmi rozpačitý, keďže sa pravidelne objavuje nahý (zozadu) vo filmoch ako Jazda do pekiel (2001) a televíznych seriáloch ako Treme (od r. 2010). (molcan2)
  • Mike White napísal úlohu Tanyi špeciálne s ohľadom na Jennifer Coolidge. Herečka úlohu takmer odmietla, pretože bola z pandémie v depresii a nevedela sa prinútiť pracovať. Čoskoro zmenila názor, keď si prečítala celý scenár. (molcan2)
  • Murray Bartlett a Lukas Gage prišli s nápadom, že Armonda (Murray Bartlett) prichytia pri lízaní Dillona (Lukas Gage), pretože mali pocit, že to bude viac šokujúce ako akýkoľvek iný typický sexuálny akt. (molcan2)

Reklama

Reklama