Reklama

Reklama

Dětská hodinka

  • USA The Children's Hour (více)
Trailer

Stačí nevinná dětská lež a váš život je v troskách... Karen a Martha jsou blízké přítelkyně z dětství a zároveň úspěšné ředitelky dívčí internátní školy. Na tamější školní kolektiv má však velmi negativní vliv rozmazlené děvče jménem Mary. Když je vztahovačná dívka přistižena při lži a následně potrestána, v touze po odplatě pomluví ředitelky školy z tajného milostného vztahu. Křivé nařčení způsobí velký společenský skandál a pobouření rodiče kvapně odebírají ze školy své děti. Kvůli falešnému obvinění se tak oběma ženám rychle rozpadá nejen dlouholetý sen o vlastní dívčí škole, ale i jejich komplikovaný osobní život. Silná a zdrcující zápletka snímku znázorňuje, jak snadno se z křivého nařčení může stát noční můra. Jedná se o adaptaci stejnojmenné hry dramatičky Lillian Hellmanové, částečně založené na skutečných událostech v jedné skotské škole. Pro zajímavost lze zmínit, že režisér William Wyler natočil remake vlastního snímku Vražedná lež z roku 1936. V hlavních rolích se zaskvěly hvězdné herečky Audrey Hepburnová a Shirley MacLaineová. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

lesumir 

všechny recenze uživatele

Ono být lesbička dneska není nejjednoduší, natož v šedesádých letech. I Wyler je trošičku bál, jak to příjme veřejnost, proto si můžete všimniut, jak opatrně do toho šel a že ve scénáři není nikde na plnou hubu nějaký coming out a nebo slovo gay, homosexuál nebo něco podobného. __ Audrey může hrát cokoliv a stejune bude ta nejvíce nejkouzelnější ženská na světě. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

William Wyler patřil k hrstce režisérů, kteří dokáží natočit klenot v kterémkoliv žánru. Romantická komedie, muzikál, film-noir, historický velkofilm a zde psychologické drama o maloměšťáckých předsudcích, inspirované skutečnými událostmi. V hlavní roli exceluje Audrey Hepburn, která rozhodně není jenom tou roztomilou tvářičkou, jakou známe z Prázdnin v Římě. Talent pro vážné role zde po zazáření v Bytu předvádí také Shirley MacLaine, nemluvě o silných hereckých kreacích ve vedlejších rolích (měl jsem sto chutí zavřít tu malou vztahovačnou dívenku do chladné sklepní místnosti bez oken – tak intenzivně mi šla na nervy). Wyler dbá pečlivě promyšleného rozestavení postav v každém záběru, díky čemuž dosahuje nečekané působivosti. Svůj cit pro různé hloubky ostrosti (a tím pádem různé emoce, jež záběr vyvolává) předvedl Franz Planer již ve Snídani u Tiffanyho, také zde mnoha záběrům dominuje Audrey Hepburn, přičemž v samém závěru, kdy nedělá nic jiného, než že jde, jakoby jí ležel u nohou celý svět. Šance na úspěch Dětské hodinky u dnešního diváka je vysoká, Wyler zabalil silný a autentický příběh do hávu, který ani po čtyřiceti letech nepůsobí obnošeně. 85% Zajímavé komentáře: betelgeuse, Eddard ()

Reklama

italka63 

všechny recenze uživatele

Rozhodně všechny ženské role skvělé zahrané, dominují však Shirley Mac Lane a Audrey Hepburn. Ten malý, oplácaný, pihovatý prolhaný spratek z dívčí školy hrál jako o život a fakt, v roce 1961 bylo tohle sousto, že spolu mají dvě učitelky lesbický vztah, nepřekonatelný skandál. Odsoudí vás nejen morálně, ale i soudně, rozjedou v tisku po celých Státech a zničí se vše, co jste budovali, včetně lásky k lékaři. Tohle bylo drama se vším všudy. ()

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Drama Williama Wylera DĚTSKÁ HODINKA (1962) patří k filmům, u nichž se mi doslova kroutí střeva. Je to příklad filmu, ve kterém šlo všechno špatně: adaptace divadelní předlohy (emoce se důkladně „vykecávají“), tématická skandálnost (lesbická láska), společenská závažnost (puritánské novoanglické maloměsto), Audrey Hepburnová ve fázi kariéry, v níž se z roztomilých žabců přehrávala do asketických, až masochistických rolí (viz PŘÍBĚH JEPTIŠKY), Shirley MacLaineová ve fázi kariéry, v níž měla potřebu dokázat své dramatické herectví, a William Wyler, který se jindy k postavám kamerou a citem sotva přiblížil, teď natáčí příběh důsledků jedné zlovolné lži, jako kdyby točil KLADIVO NA ČARODĚJNICE (velké detaily skrz na skrz Zlé holčičky), sám pohlcený drtivým vírem hysterických emocí z inscenované nespravedlnosti. Nízké emoce a blbost se ve filmu šíří jako virus a sedají i na diváka: Film důsledky oné lži tak zveličuje, staví na nadsazeném základě [holčička jako čiré Zlo, omezenost maloměsta, která jí dává živnou půdu, lží stižené hrdinky, jejichž silné osobnosti degenerují do záchvatů stihomamu a sebemrskačství, až stigmatizují samy sebe, tj. stávají se „vinnými“], že v závěru jednak ospravedlňují způsob, kterým obě hrdinky komunitu opouštějí (bez odpuštění, bez rozloučení), a jednak do tohoto víru povýšených, jakoby spravedlivých emocí zatahují i diváka. Znáte ten „očistný“ pocit po té, co se viníkům fikční nespravedlnosti (svini holčičce, krávě její bábě, tupému maloměstu) v závěru po zásluze dostane retribuce v podobě porážky a opovržení, které si musejí vyžrat! Nemůžu si pomoct, tohle jsou – obzvláště na tehdy téměř šedesátiletého Wylera – nezralé emoce na mentální úrovni holčičího spratka, který to celé způsobil. Morbidní film. ()

Tayen 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že nemám ráda Audrey Hepburn, možná kvůli tomu, že jsem ji převážně viděla v jednom a tom samém typu rolí, a to obdivované, atraktivní a ve skrze dobré dívky. Tento film na mém přesvědčení nic nezmění, ačkoliv je to vynikající film. Je až děsivé, jak nepřijatelné (ačkoliv ani dnes to není žádný med) byl v tehdejší době vztah dvou žen. A ještě děsivější je vidět, co dokáže pomluva "čisté" holčičky. Film neměl tu nejoriginálnější zápletku, ale i tak dokázal překvapit, hlavně svým rozuzlením. ()

Galerie (97)

Zajímavosti (12)

  • Ve filmu se původně měla objevit i Katharine Hepburn. Nakonec však byla shledána jako příliš stará na to, aby jednu z hlavních hrdinek ztvárnila. (Kulmon)
  • Když se příjde paní Tilford (Fay Bainter) omluvit za pomluvu, tak vejde do domu a nechá otevřené dveře. V dalším záběru jsou ale jen pootevřené. (Duoscop)
  • Miriam Hopkins v pôvodnom filme These Three (1936) hrala Marthu (Shirley MacLaine) a v The Children's Hour stvárnila jej tetu. Merle Oberon, ktorá v pôvodnom filme stvárnila Karen (Audrey Hepburn) odmietla rolu Pani Tilfordovej (Fay Bainter). (TheRoller)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno