Reklama

Reklama

Robert Bresson

Robert Bresson

nar. 25.09.1901
Bromont-Lamothe, Puy-de-Dôme, Auvergne, Francie

zem. 18.12.1999 (98 let)
Paříž, Île de France, Francie

Zajímavosti (21)

Americká noc (1973)

Čtyři noci jednoho snílka (1971)

  • Bresson zaradzuje v určitých časových intervaloch zábery na nočný klub, ktorý sa nachádza na veľkej lodi. Pohyb lode je pomalý, no zvuková stopa je energická. Kombinácia rýchleho tempa a pomalej plavby vytvára skľučujúci, temný dojem. (Biopler)

A co dále, Baltazare (1966)

  • Po natočení několika filmů s vězeňskou tematikou pomocí své teorie „čisté kinematografie“ Robert Bresson uvedl, že chce přejít na jiný styl filmové tvorby. Příběh byl inspirován knihou Fjodora Michaljoviče Dostojevského „Idiot“ a každá epizoda Baltazarova života představuje jeden ze sedmi smrtelných hříchů. Bresson později uvedl, že film byl „složen z mnoha linií, které se navzájem protínají“ a že Balthazar měl být symbolem křesťanské víry. Bresson produkoval film s pomocí Švédského filmového institutu. (classic)

A co dále, Baltazare (1966)

  • Robert Bresson měl velmi rád zvířata a žádná ze scén ubližování Baltazarovi není reálná. Například pro scénu, kdy ho lidé z vesnice surové mlátí, byla použita maketa zadku osla. V poslední scéně pak samozřejmě Baltazar reálně neumírá, dostal pouze prášek na spaní. (Cimr)

A co dále, Baltazare (1966)

  • Režisér Robert Bresson si žádal černého osla, ale produkční ho podvedli a nabarvili na černo osla zrzavého. Vše prasklo, když začalo pršet a barva se smyla. Baltazara pak museli natírat každý natáčecí den. (Cimr)

Bible (1966)

  • Na tento projekt najal producent Dino De Laurentiis najprv francúzskeho režiséra Roberta Bressona ešte v roku 1964. Počas nakrúcania prvej scény – potopy sveta – požadoval priviesť všetky zvieratá z rímskej zoo. Producenti sa prispôsobili jeho podmienkam, no pri overovaní každodenného pokroku nakrúcania zistili, že jediné, čo Bresson nakrútil, sú stopy zvierat na pláži. Boli takí zúriví, že režiséra vyhodili, John Huston prevzal celý projekt a výroba filmu sa oneskorila o šesť mesiacov. (Arsenal83)

Kapsář (1959)

  • Režisér Robert Bresson sa snažil filmom vylíčil prostredie a optiku postavenia zlodeja v spoločnosti a ako vníma okolitý svet práve jeho očami. (MikO_NR_1909)

Výtah na popraviště (1958)

  • Film býva označovaný ako prelomový kvôli technickej stránke. Režisér prešiel praktickým školením, keď asistoval najvýraznejšiemu francúzskemu štylistovi Bressonovi na snímke Un condamné à mort s'est échappé (1956). Hneď za tým ako spolurežisér na Le monde du silence (1956) spolu so Cousteauom. Tieto skúsenosti zúročil a spolu s kameramanom Decaeom sa odvážne rozhodli nakrútiť nočné exteriéry na nový materiál Tri-X bez dodatočného osvetlenia a snímali Moreau len vo svetle výkladov a neónových reklám. Výsledok je drsná, no autentická kvalita vizualizácie veľkomesta, na ktorú nadviazali režiséri novej vlny. (Biopler)

K smrti odsouzený uprchl (1956)

  • V tomto príbehu o väzňovi sa režisér Robert Bresson viac zameral na samotný obsah a neexpresívne herectvo využil v atraktívnejšiu obsahovú schému. Možno aj preto snímok komerčne uspel viac, než mnohé jeho zvyšné tituly. (MikO_NR_1909)

K smrti odsouzený uprchl (1956)

  • Robert Bresson trval na naprosté autenticitě. Poradcem při natáčení byl autor předlohy André Devigny a točilo se ve stejném vězení (Montluc), ze kterého později uprchl. Devigny také Bressonovi půjčil provazy a háky, které sám použil. (džanik)

Režisér

Scenárista

Herec

Dokumentární
2021

Střípky z festivalu v Cannes (TV film) - a.z.

2006

Humbert Balsan, producteur rebelle (TV film) - a.z.

1984

Cesta k Bressonovi

1967

Zum Beispiel Bresson

1965

Ticho po pěšině (TV film)

Reklama

Reklama