Francouzský skladatel Bruno Coulais se narodil 13. ledna 1954 v Paříži. Otec pochází z Vendée, matka původem Irácká židovka se narodila v Paříži. Své hudební vzdělání zahájil studiem hry na klavír a housle s úmyslem stát se skladatelem soudobé vážné hudby. Okolnosti a unikátní talent jej postupně navedly na cestu filmového
komponování.
Režisér François Reichenbach jej v roce 1977 pozval ke spolupráci na dokumentu MÉXICO MÁGICO (1979). Do konce 90. let zůstal u televizní práce, např. složil hudbu k dramatu režisérek Christine Pascal LE PETIT PRINCE A DIT (1992) a Agnès Merlet LE FILS DU REQUIN (1993). V roce 1994 potkal televizního producenta a režiséra Josée Dayana, který mu svěřil hudbu k úspěšným seriálům LA RIVIÉRE ESPERANCE (1995), HRABĚ MONTE CRISTO (1998), BALZAC (1999). Největší zlom v jeho kariéře přišel v roce 1996, kdy pracoval s dvojicí Claude Nuridsany a Marie Pérennou na dokumentu MIKROKOSMOS. Film zaznamenal obrovský úspěch především zásluhou hudby a tvůrce se stal rázem jedním z nejžádanějších filmových skladatelů. V roce 1997 svůj vklad zúročil v podobě sošky Césara za nejlepší hudbu. Skvělou pověst potvrdil soundtracky k filmům HIMALÁJ – KARAVANA (1999) a PURPUROVÉ ŘEKY (2000).
Od té doby nesměl chybět u žádného nového filmového hitu. Přesto po dokončení hudby k dokumentu PTAČÍ SVĚT (2001) omezil své příspěvky k filmům, aby se mohl věnovat jiné tvorbě (koncertní hudba, opera pro děti). Dětský svět obohatil hudbou k animákům DÍTĚ, KTERÉ SE CHTĚLO STÁT MEDVĚDEM (2002), KORALÍNA A SVĚT ZA TAJNÝMI DVEŘMI (2009) – Annie Awards 2010 a BRENDAN A TAJEMSTVÍ KELLSU (2009). Soundtrack k hudebnímu dramatu SLAVÍCI V KLECI (2004) se stal mezinárodním hitem a Coulais za něj získal v roce 2005 třetího Césara, oscarovou nominaci a několik celosvětových ocenění. Mezi nejnovější projekty patří hudba k historickému dramatu LES ADIEUX À LA REINE (2012) s Diane Kruger v hlavní roli. Rejstřík filmové hudby obsahuje celkem 160 filmů a téměř 20 nominací a výher cen.
Skladatelův inovační hudební styl se může místy výrazně lišit, ale některé specifické faktory se opakují a jsou stále viditelné – prvky opery, dětského hlasu, původní zvučnost, world music, míchání různých hudebních kultur, důraz na atmosféru osvětlení nad filmový děj. Objevil další způsob vyjadřování ve filmu skrze hudbu, našel cestu jak uvést náročnou skladbu mezi široké publikum. Umění v jeho podání má všeobjímající charakter, jako moderní alchymista odhaluje dary zeměkoule v celé své šíři a nekonečné kráse. Bruno je otcem tří dětí, Huga, Louise a Sofie.
♥Milka "Roman.Ticka" K♥