Recenze (833)
Venom (2018)
Znám sice Toma Hardyho jako Bronsona, ale ta pošahaná poťapanost, se kterou hrál v tomhle filmu, je něco úplně jiného. Venom mě bavil, protože byl přesně tak akční a vtipný a napínavý a zajímavý, jak bych od něj čekala. Ale je to právě Hardy a jeho herecký přednes, co z tohohle snímku dělá v mých očích něco o trochu lepšího. Díky tomu zde chybí určitá zkostnatělost a hrdinskost a celé mi to přišlo o něco víc lidštější.
All Eyez on Me (2017)
Životopisné filmy mám ráda, jen bych potřebovala pořádnou záruku toho, že jsou zcela a naprosto pravdivé. Vykreslení Tupaca pomalu jako svatého mi úplně nesedělo, ale budiž. Přesto jsem si i jeho příběh, stejně jako mnoha jeho "kolegů", dost užila, protože je to pro mě velmi silný příběh. Oceňuji nejednoznačnost Tupacova konce; nějaké indicie ve filmu sice předhozeny byly, ale to, jaký závěr si z nich udělá, je jen na divákovi. Nemyslím si, že by snímek All Eyez on Me měl co říct i těm, kteří americkému (ani jinému) hip hopu a jeho představitelům neholdují, a to je z mého pohledu škoda. Ti, kteří mají o podobná témata zájem, by ale mohli být docela solidně uspokojeni. Mě film dostával i podobností hlavního představitele s jeho reálným předobrazem.
Dabing Street (2018) (seriál)
Jsou to právě podobné kousky, díky kterým se do české filmové (seriálové) tvorby a některých herců postupně zamilovávám. "Národnost" je mi u jakýchkoliv děl celkem putna, když se ale z mého pohledu povede něco českého, mám z toho přeci jen o trochu větší radost. Dabing Street je vtipný, ujetý a dobře zahraný seriál.
MOST! (2019) (seriál)
Jsem ráda, že se u nás řeší citlivá témata, a to naprosto necitlivým způsobem, což na ně může mít pozitivní vliv. Tvorba pánů Kolečka a Prušinovského je mi dost blízká a sedí mi, u Mostu! jsem se bavila skoro pořád. Já si v tomhle seriálu nějaký přesah sice našla, ale i za tu zábavu samotnou bych mu dala 4*.
(Ne)obyčejný kluk (2017)
U tohohle filmu nejvíc oceňuji to, že divákům nabídl pohledy všech důležitých postav, nejen hlavního hrdiny. Z Neobyčejného kluka díky tomu není "obyčejný" film o někom, kdo se něčím liší a musí si své místo na světě tvrdě vybojovat (což už tady bylo mnohokrát). Neobyčejný kluk ukazuje, jak těžká může být odlišnost nejen pro dotyčnou osobu, ale i pro její okolí. Civilně a lidsky zahrané (klobouk dolů před Jacobem Tremblayem a Owenem Wilsonem), místy sice patetické, ale většinou v rozumné míře. A i když je podobných filmů čím dál více a liší se od sebe jen zcela výjimečně, myslím, že mají cenu.
Bohemian Rhapsody (2018)
Queeni a Freddie jsou určitě něco, o čem by se filmy točil měly. Nejsem si sice jistá, jak moc se filmaři drželi reality a co si do filmu přidali nebo co ubrali. Ale už jen z maximální snahy o fyzickou podobnost hlavních představitelů s jejich skutečnými verzemi soudím, že se drželi víc než dost. Z filmu mi zůstává takový barevný a ztřeštěný pocit, hudební podklad fungoval logicky skvěle a celkově se asi přidávám spíš na stranu nadšenců Bohemian Rhapsody než jeho odpůrců.
Mrazivá pomsta (2019)
Je to drsné, je to vtipné a hraje v tom Liam Neeson - tohle se mi ani nelíbit nemohlo.
Zrodila se hvězda (2018)
Mám pocit, jako bych vše už (minimálně) jednou viděla a slyšela. Nic nového nebo překvapivého, někdy spíš otravně známého. Ale nefungovalo to špatně, hudba se mi z větší části docela líbila a z hlavních postav a chemie mezi nimi jsem byla místy i unesena. Ale kvůli mnoha klišé a patosu jsem si nedokázala film pustit více k tělu a nechat ho zapůsobit tak, jak měl.
Cujo, vzteklý pes (1983)
Báječný film podle báječné knihy. Tvůrcům se zde podle mého názoru perfektně podařila zachytit dusná a trýznivá atmosféra, film nesklouzával do trapných akčních klišé a celé to bylo úžasně napjaté. [SPOILER] Film se mi líbil tak moc, že mu odpouštím i konec velmi odlišný od knižní předlohy. Dobrých konců je třeba. [/SPOILER]
Castle Rock (2018) (seriál)
Naprosté nadšení. Propracovaný děj, zajímavé postavy, skvělá atmosféra, vynikající zápletka. Navíc oceňuji relativní uzavření první série, díky kterému mě čekání na druhou tak nesejří.