Reklama

Reklama

Komisař Moulin

(seriál)
  • Francie Commissaire Moulin (více)
Francie, (1976–2006)

Hrají:

Yves Rénier, Clément Michu, Claude Jade, Aïssa Maïga, Anthony Delon, Valeria Cavalli, Natacha Amal, Eric Defosse, Catherine Marchal, Jo Prestia (více)
(další profese)

Série(8) / Epizody(70)

Je jedním z nejslavnějších televizních komisařů, natočil 75 epizod, vedle hlavní role komisaře Moulina sám režíroval, psal scénáře a produkoval. U nás našel jedinečnou oporu v českém hlase, který mu propůjčil Miroslav Moravec, jenž namluvil všechny epizody. (oficiální text distributora)

Recenze (58)

Zazie 

všechny recenze uživatele

Jak to hodnotit? Původní řady byly skvělé pětihvězdičkové detektivky s charizmatickým sukničkářským detektivem, za které by se nemusela stydět ani Agatha. Pak úroveň postupně klesala až na úroveň toho zamerikazovaného paskvilu se stárnoucím drsňákem, který nám ČT čas od času z nedostatku jiného materiálu naservíruje. Z nostalgie a vzhledem k uváděnému datu vzniku dávám za 4*. ()

xaver 

všechny recenze uživatele

Ze začátku to bylo jednoznačně za 5, ale pak jakoby se autoři posunuli někam jinam a ze sympatického komisaře se stává vagabund. Ono to asi v životě i možná tak chodí, ale zdá se mi, že zde se to už trochu přehání. Boj komisaře Moulina tak nakonec sklouzl do boje proti mocným a zkorumpovaným. Nebo, že by to tak skuečně bylo? Cekově tak dávám za 3. ()

Reklama

Grafito 

všechny recenze uživatele

Kvalita jednotlivých dílů a sérií byla hodně kolísavá.. navíc některé scénáře vůbec nerespektovali charaktery postav.. resp. v každém dílu měla tatáž postava úplně jinou povahu.. o tom, že o nějaké invenci při tvorbě zápletek se takřka nedá mluvit.. dvě hvězdičky za to, že Yves Rénier je marná sláva charismatický chlapík.. a pak za krásnou novinářku Natachu Amal jako jeho přítelkyni.. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Moulin se z tradičních sympatických detektivek propracoval spíše k sociálním dramatům. Každý z dílů poslední řady otevírá bolák francouzské (a potažmo evropské) společnosti. Trošku v něm zarýpe, nechá vyhřeznout něco hnisu a s tradičním francouzským šarmem se pokusí nabídnout usmíření diváka v podobě nějaké roztomilé scény. Moulin už není jen obyčejná eurocrimi, posunul se po bok bratří Dardennů, ale problémy současnosti vnímá s ironickým nadhledem. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

To, co je na tomto seriálu, který chce být a je poctivou podívanou pro víkendové večery a přitom zpravidla nabízí ještě cosi navíc, pro mnohé nejvíc protiřečivě sporné, považuji pro sebe naopak za jeho největší plus. Ač u komisaře MOULINA jsou a zůstávají zachovány všechny znaky detektivky jako žánru, už pojetí postavy, která je "pouze" skvělým kriminalistou, jemuž zůstávají všechny lidské slabosti složitostmi vlastního osobního života počínaje, naznačuje, že se tu jedná o mnohem víc. Co ve své době, v sedmdesátých letech bylo v poetice žánrů průrazné, to i dnes zůstává osobité a neopakovatelné. Moulinovi, s nímž se Renier dokonale sebeidentifikoval, přibývají vrásky a v playboyovi mladších let postupně ožívá v charakteristice postavy někdejší osmašedesátnický rebel a neúprosný soudce doby, jejíž faktické rezignaci na přiměřené eliminování stále brutálnějšího zločinu ve všech jeho stále početnějších zpodobách Moulin rozumí stále hůře. Častěji se dostává do konfliktů, častěji však také účinně zasahuje proti těm, kteří jsou si až příliš sebejisti svou beztrestností. Kupodivu neztrácí kontakt s mládím: vztah k dceři, která je mu tolik podobná a kterou nemohl poznat dříve, mu nejen nahrazuje syna, ale současně mu posléze věnuje přítelkyni, pro kterou nikdy není obtížný. Platí to - a v tom je dcera opravdu potomkem svého otce - i naopak pro ni. Moulinovský seriál je velkou výpovědí své doby a ve svém žánru ve svém celku určitě bude patřit k respektované klasice. Pro své diváky, kteří na něm vyrostli, určitě. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (16)

  • Hudba byla k inscenaci doplněna až po de Roubaixově smrti, když si tvůrci prošli jeho archiv. (Snorlax)
  • Na začátku filmu dojde k honičce, na jejímž konci vjíždí pachatelé do uličky lemované stromy, ale nikde v dálce není vidět bílé auto, o které vzápětí pak Peugeot 604 pachatelů vyskočí. Na druhé straně je i tmavé auto, které také nebylo vidět. (marcel5)
  • Když Moulin (Yves Rénier) jede na venkov, při pohledu v interiéru auta mu bliká maják do obličeje, předtím ale i potom je maják na střeše auta. (marcel5)

Reklama

Reklama