Režie:
Peter JacksonKamera:
Andrew LesnieHudba:
James Newton HowardHrají:
Naomi Watts, Jack Black, Adrien Brody, Andy Serkis, Jamie Bell, Lobo Chan, Colin Hanks, Evan Parke, Kyle Chandler, Thomas Kretschmann, Mark Hadlow, Craig Hall (více)VOD (4)
Obsahy(1)
New York, 1933. Bezohledný filmový producent Carl Denham hledá představitelku hlavní hrdinky do svého nového filmu. Naivní Ann Darrowová, která nemá žádné angažmá, jeho nabídku přijme a společně s ním a scénáristou Jackem Driscollem se vydají na záhadný Skull Island, ležící kdesi hluboko v Indickém oceánu. Tam filmaři objeví zapomenutou divokou civilizaci uctívající obrovskou opici jménem King Kong. Ann je vzápětí unesena zdejšími domorodci, kteří ji v rámci tradičního rituálu chtějí obětovat právě King Kongovi. Ten se do křehké blondýnky zamiluje. Mužům ze štábu se podaří zachránit Ann z jeho spárů. King Konga omámí, převezou do New Yorku, kde ho chce krutý Denham ukazovat veřejnosti a vydělat tak obrovské jmění. King Kongovi se podaří přetrhnout řetězy a při hledání Ann ukáže městu svou neuvěřitelnou sílu. (TV Nova)
(více)Videa (5)
Recenze (1 255)
Není divu, že si na King Konga troufne málokdo. Milostný příběh přerostlé gorily z džungle a blonďaté krásky z USA není jen lehce hranou absurdna, on je tak daleko, že ji ani nevidí. Chce to opravdu hodně citu a správnou míru megalomanství. Nikdo jiný by to nezvládl lépe než Jackson. Tři hodiny jsou sice moc, ale Watts je úžasná a finále na Empire state building přímo dechberoucí. ()
Tak se mi zdá, jako by nám z Petera Jacksona rostl nový Steven Spielberg, dojímavý a strhující vypravěč libující si v dobrodružných příbězích, napůl pohádkách, pro dospělé i děti. Protože právě takový je King Kong, tolikrát proklamovaný Jacksonův splněný dětský sen. Úvod vyprávění je krásný zejména kvůli New Yorku 30. let a titulkové scéně, střed příběhu, jenž se odehrává na Ostrově lebek mě trochu rozladil, tady je nejvíce nápadná nestřídmost, o které se mnoho dalších uživatelů zmiňuje ve svých komentářích; hlavně ten přerostlý hmyz a parafráze vetřelců jako by vypadla z béčkových splatterů mladšího Jacksona. No ale ten závěr! Vskutku strhující a dojemný Kong na věži Empire State Building, Kráska a Zvíře...Za ten závěr odpustím Jacksonovi jeho malé škobrtnutí na Ostrově a dám zasloužené 4*. Přeci jen, když si plníte sen, tak je nemožné zachovat si chladnou hlavu a možná právě proto je na Kongovi cítit, že je dělaný od srdce. A to je moc dobře. ()
Nejsem vyznavačem Petera Jacksona (Pána prstenů jsem viděl jen jednou a stačilo mi to do konce života), ale nejsem ani jeho zatratitelem (třeba Přízraky nebo Vesmírní kanibalové jsou skvělý filmy), přestože kvůli tomuhle filmu bych nad ním tu hůl možná i zlomil. Z dramatu udělal jen další lacinej blábol plnej triků a uslzených očí a logických kiksů. Nejde a nikdy mi nešlo o triky. To není věc, podle které hodnotím film, jestli se mi líbí nebo ne. Ale tady se mi nelíbily skoro vůbec (mluvím o tricích co se týká Kongova světa, ne našeho, ten byl skvělej). Je zajímavý, že ve srovnání s verzí z roku 1933 tato vypadá jako stará a tamta mi přišla, jako kdyby ji mohli klidně natočit i dnes. Ten svět, co je v tomto zpracování zobrazenej totiž takhle nevypadal. A to poznáme z již zmíněného původního zpracování a také z ostatních filmů z té doby. Ulice za krize nebyly přecpány automobily, nemotal se tam obrovský dav lidí. Lidé tehdy neměli peníze ani na zápalky, takže prodávali obrovské nádherné limuzíny za pouhých sto dolarů hotově (viděl jsem autentické foto). Neměli by ani na tu cestu domů, ani na nějakej pitomej lístek do divadla. To jen tak na okraj k logickým kopancům. Například zvláštní proudy kolem ostrova, které si tečou, jak se jim zachce a neberou si nějaké servítky s nějakou lodí ne nepodobné římskému bájnému víru Charybdě či Poeově víru Maelstromu a zmítají s ní jako s korkovým špuntem. Co je ale mnohem důležitější je osazenstvo ostrova (a teď vynechme ty komické domorodé postavičky téměř snad přišlé z Vikingů s Antoniem Banderasem). Spíš mě zajímá to stádo brontosaurů, které se při počuchu několika deinonychů (možná, nebo to byli nějací jiní malí masožravci), kteří jim prostě nemohli nijak uškodit, splašilo. A následná honička s "herci" a její zakončení a vůbec zpracování této scény. Nebo ti unavení a zmatení tyranosauři, kteří neuloví člověka, přestože jim nedělá problémy nabrat 50 km rychlost (a pokud někdo neví, nejrychlejší člověk běžel asi 36,1km/h a to byl trénovanej sportovec a vydržel to jen 100 m), a kteří mají čuch jak žralok (tihle samozřejmě ve vzduchu) a zuby ostrý jak žiletky a stisk pevnej jak několikatunovej lis. A přesto při finálním souboji Kongovi ani nezčepejřili svýma zubama lysinku na prdeli. Vlastně pardon, on není gorila, on lysinku na prdeli nemá A když přejdeme k titulní postavě, člověku se chce až plakat, co té opici udělali. Tedy ne Naomi Wattsové, ale Kongovi a ne Carl Denham a pár dvojplošníků, ale pan režisér a pan scénárista. Nepopírám, Kongovi se to blonďatý vyžle zalíbit muselo, jinak by kvůli němu tolikrát nebojoval už v 1933, ale co je moc, to je moc. Kong zde snad málem slzel a kdyby mohl mluvit, vykřičel by do světa to své och a ach a že miluje a že se mu chce lítat. A k tomu ještě ta pseudo herečka, která měla zůstat v prasátku Babe a nepokoušet se předstírat, že hraje. Ty její představení pouze pro Konga, to mě málem zvedlo ze židle, jako Vtip zabiják z Létajícího cirkusu Monty Pythona. Co se týká délky filmu, prostříhání by to nezachránilo. 3 hodiny jsou strašný, dvě hodiny by byly lepší, ale nula by byla doslova pohádková. A teď už by mě jen zajímalo, kdy si začnou plnit sny i naši režiséři a natočí remake třeba Kristiána (ale v té chvíli jim začnu říkat reshitéři). () (méně) (více)
„Toto nie je dobrodružný príbeh, však?“ pýta sa zdesene mladík Jimmy svojho mentora, pána Hayesa a v tej chvíli už aj my chápeme, že Jackson sa s nami (zasa raz) zahral. Namotal nás na romantický, dobrodružný a najmä bezstarostný epos. Lež v strede sme so šokom zistili, že v skutočnosti nám nerozpovedal neškodnú báchorku, ale smutný, epický (miestami až hororový) príbeh o veciach stratených v tme zabudnutia. Zapredanie duše diablovi, pretvárka, Kráska a zviera, obavy zo zlyhania (filmárskeho i ľudského), Andy Serkis, prekvapivo melancholická hudba, bombastická kamera, strom nad priepasťou, pingpong s autami, lietadlá, člny, útes, rozbúrené more, hmla, kniha Srdce temnoty, zúrivosť, 30-metrová stena, komáre, kanibali, oštep, Billy Elliot, Jurský park IV, smradľavý dych, zle zrastená čeľusť, hmyz, T-Rex, seriál Zajtrajšie noviny. Peklo na zemi, ktoré našťastie trvá 190 minút (vďaka čomu je film obľúbený u televízií, lebo vedia, že ním aj vďaka reklamám vyplnia polovicu soboty, prípadne, ak ho reprízujú v nedeľu, tak to spustia okolo obeda a potom idú rovno večerné správy). Je pravda, že v Kongovom príbehu ma nikdy nebavili jeho návštevy mesta, ale keď sa dej odohráva v džungli, je to bomba. Práve ostrovná prvá časť je nabúchaná, dynamická, vášnivá. Po príchode do New Yorku to už nie je ono, ale ktovie, možno máme dočinenia s umeleckým zámerom: režisér nám chcel ukázať, ako krásny príbeh stratí farby a život, keď ho vytrhnete z jeho prirodzeného prostredia a šmaríte ho do sivej ľudskej reality. Z Hercov sa mi najviac pozdával Thomas Kretschmann, ktorý však z deja zmizne rovnako záhadne, ako svojho času Pete Postlethwaite v druhom Jurskom svete. Ale skvelý bol i Jack Black, ktorý výborne zahral muža, ktorý je pre slávu ochotný urobiť čokoľvek, ale kdesi v kútiku duše si uvedomuje, že nerobí dobre. Okrem predsa len nudnejšej koncovky vo Veľkom Jablku by som snímke vytkol najmä divný strih resp. logické lapsusy (Kong sa do "nedobytnej" pevnosti dostane behom 10 sekúnd... a ako ho vlastne ku*va naložili na loď?) ()
Po Pánu Prstenů sebou nesl Jackson balvan očekávání jeho dalšího filmu a ten balvan byl, přiznejme si, velký jako King Kongova ranní stolice (Rimmerova jednotka velikosti). A výsledek? Plavba na Venture nezáživně dlouhá, prostředek na Skull Island přehnaně spektakulární (netočil to Sommers?) a tak jen bohužel v úplném závěru na Empire State Building si pro mě Jackson zachoval tvář poutavého vypravěče. Škoda jen, že stopáž filmu o Gorile v mlze se více nepřiblížila číslu původní verze z roku 1933. Zase mi nikdo nevysvětlil, jak toho několikatunového zamilovaného opičáka naložili bez těžké techniky na loď.. ()
Galerie (157)
Photo © 2005 Universal Pictures
Zajímavosti (78)
- Na konci závěrečných titulků je věnování některým tvůrcům původního filmu. Mimo jiné herečce Fay Wray, tvůrci speciálních efektů Willisi H. O'Brienovi a režisérovi Merianu C. Cooperovi. (Mikahu)
- Peter Jackson během natáčení zhubl patnáct kilo. (Reiniš)
- Jako inspirace pro vzhled divochů z ostrova lebek výtvarníkům posloužilo pět tisíc fotografií z různých částí světa, od Nové Guineje přes Samou až po Etiopii. (Reiniš)
Reklama